Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 okt 2006 06:08

ik denk dat je onze kringen wel weg kunt laten.
Er zijn ook mensen buiten onze kringen van de oude stempel.

Ik vbraag me altijd nog af hoe ouders het kunnen om hun bloed-eigen-kind op straat te zetten.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 28 okt 2006 10:02

Inderdaad, buiten onze kringen gebeurt het ook...
Maar dit raakt me zo.

Ik heb nu even meegelezen op dat regenboogforum en ik sta echt verbaasd over wat er zich kennelijk onze andersgeaarden in christelijk Nederland afspeelt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 okt 2006 16:07

Denkertje21 schreef:Vandaag kreeg een vriend van me te horen van zijn ouders (!) dat hij thuis niet meer welkom is zo lang hij de vriendschap met 'die vent' aanhoudt. Gewoon op straat gezet. Beiden zijn 22 en refo...
Triest dat het dus in 'onze' kringen nog steeds gebeurt... :cry:

Ach, het is iig wel een effectieve manier om ervoor te zorgen dat de stelling 'in onze kerk zijn geen homo's' houdbaar blijft. 8)

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 28 okt 2006 16:29

stond btw pas een artikel over kerk en homo's in de koers. (dit is ook geen inhoudelijke reactie natuurlijk, maar misschien dat iemand het gelezen heeft) http://www.cvkoers.nl/artikelen/nemo_in ... ristus.php

is dit realistisch?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 28 okt 2006 17:16

ja ik heb het gelezen... het is een erg goed artikel, vind ik...
maar men is in onze kringen vuurbang om ook maar iets te zeggen over het feit dat een homoseksuele relatie wel eens niet fout zou kunnen zijn. Dr Loonstra deed het in eenn boek en het boekje werd gelijk weer ingetrokken...

Het prachtihe boek van Dr Seldenriojk, "Als je je andwers voelt" gaat heel ver maar durg net weer niet die stap te nemen...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 28 okt 2006 19:07

Denkertje21 schreef:ja ik heb het gelezen... het is een erg goed artikel, vind ik...
maar men is in onze kringen vuurbang om ook maar iets te zeggen over het feit dat een homoseksuele relatie wel eens niet fout zou kunnen zijn. Dr Loonstra deed het in eenn boek en het boekje werd gelijk weer ingetrokken...

Dit is onzin. De discussie over Loonstra ging voornamelijk over de kerkelijke weg. Dat is ook de reden dat hij niets heeft teruggenomen van wat hij heeft gezegd, maar dat hij zich schikt naar de kerkelijke weg. Als hij verstandig was geweest dan had hij de discussie op een andere manier gestart. En helaas wordt door zijn doen en laten een schisma aangebracht en dat heeft hij ook erkend dat het niet zo had gemoeten.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 29 okt 2006 08:13

Alsof iedere dominee eerst een aanvraag doet bij de synode voordat hij een boek schrijft!!!

Welnee, Loonstra zette de deur op een kier voor homoseksuele relaties en dat was tegen het zere been!!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 29 okt 2006 13:46

Denkertje21 schreef:Alsof iedere dominee eerst een aanvraag doet bij de synode voordat hij een boek schrijft!!!

Welnee, Loonstra zette de deur op een kier voor homoseksuele relaties en dat was tegen het zere been!!
Ja, dat was inderdaad tegen het zere been, maar de discussie ging weldegelijk over de kerkelijke weg. Niet elke dominee hoeft een aanvraag te doen bij de synode, maar de meesten schrijven ook niet over dergelijke gevoelige zaken.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 29 okt 2006 17:31

Ze hebben gewoon een rot excuus gevonden om een 'lastige' dominee als ds. loonstra de mond te snoeren. En het is weer een gelukt ten koste van al die mensen die het zo nodig hebben dat er in onze kringen eens iemand zijn nek uit steekt en voor ons opkomt

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 29 okt 2006 19:27

Denkertje21 schreef:Ze hebben gewoon een rot excuus gevonden om een 'lastige' dominee als ds. loonstra de mond te snoeren. En het is weer een gelukt ten koste van al die mensen die het zo nodig hebben dat er in onze kringen eens iemand zijn nek uit steekt en voor ons opkomt

je hebt je er behoorlijk in verdiept zeg :roll:

volgens mij wil je niet dat er iemand voor je opkomt maar dat er iemand zijn nek uitsteekt op een manier dat het je uitkomt!
een andere mening word, zo lijkt het wel, niet geaccepteerd door jou.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 29 okt 2006 23:14

columbus schreef: volgens mij wil je niet dat er iemand voor je opkomt maar dat er iemand zijn nek uitsteekt op een manier dat het je uitkomt!

snel oordeel, maar iets te snel. Wees eens eerlijk: wát horen we in onze kringen en wát wordt er direct afgebrand?

Dr Botha, die Zuid Afrikaanse Jomanda krijgt ruim aandacht terwijl hij gevaarlijk nonsens verkondigt. Maar Loonstra werd vanaf het begin niet eens gehoord! vHij werd verketterd tot en met en daar werden ook zoveel niet relevante zaken bij gehaald!

FEIT is dat het barst van de homo's, ook in onze kringen en FEIT is dat ze het bos in worden gestuurd omdat ze genegeerd worden...

Dat zijn jouw broeders en zusters die snakken naar een arm om hen heen!

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 30 okt 2006 08:29

Denkertje21 schreef:
columbus schreef: volgens mij wil je niet dat er iemand voor je opkomt maar dat er iemand zijn nek uitsteekt op een manier dat het je uitkomt!

snel oordeel, maar iets te snel. Wees eens eerlijk: wát horen we in onze kringen en wát wordt er direct afgebrand?

Dr Botha, die Zuid Afrikaanse Jomanda krijgt ruim aandacht terwijl hij gevaarlijk nonsens verkondigt. Maar Loonstra werd vanaf het begin niet eens gehoord! vHij werd verketterd tot en met en daar werden ook zoveel niet relevante zaken bij gehaald!

FEIT is dat het barst van de homo's, ook in onze kringen en FEIT is dat ze het bos in worden gestuurd omdat ze genegeerd worden...

Dat zijn jouw broeders en zusters die snakken naar een arm om hen heen!

Jij wilt waarschijnlijk alleen lezen en horen wat jij aantrekkelijk vind. Er zijn besluiten genomen op een synode daar heeft hij zijn handtekening onder gezet. Vervolgens schrijft hij heel bewust een boek waarin zaken staan die regelrecht tegen deze besluiten in gaan. De classis heeft geoordeeld dat als hij moeite heeft met besluiten dat hij een andere weg dient te gaan. DE DISCUSSIE IS NIET EENS OVER HET BOEK EN DE INHOUD GEGAAN. Dr. Loonstra heeft verdere publicatie van het boek stopgezet maar hij heeft NIETS teruggenomen, behalve dat hij erkend heeft dat hij een andere weg had moeten volgen.

Nu krijgen de predikanten en kerkenraden die geaggeerd hebben tegen deze procedure de schuld en dat vind ik triest. Zoals verschillende predikanten hebben aangegeven is dat door dit boek er veel schade in de kerken is gekomen.

Jij doet precies hetzelfde als degenen die homosexualiteit ongenuanceerd de grond inboren alleen dan scheer jij een ieder aan de andere kant over 1 kam.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 30 okt 2006 10:16

Speedy schreef: Zoals verschillende predikanten hebben aangegeven is dat door dit boek er veel schade in de kerken is gekomen.

Ach ach: de kerk heeft schade geleden! Arme kerk! maar waarom laten alle reformatorische kerken hun homoseksuele leden dan zo in de kou staan? Waarom worden ze dood gezwegen? Waarom worden ze genegeerd? En gemarginaliseerd?

En kom nou niet aan met het feit dat er uitzonderingen zijn. Ja die zijn er gelukkig. Maar wees reëel!

En dan kom je aan met 'schade in de kerken'... Er is schade aan de zielen van veel homo's omdat ze de kerk worden uitsluipen, omdat ze nier erkend worden... En bijna niemand ziet ze wegsluipen. Behalve de wereld: die vangt ze met open armen op!!!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 okt 2006 10:43

Denkertje21 schreef:
Het prachtihe boek van Dr Seldenriojk, "Als je je andwers voelt" gaat heel ver maar durg net weer niet die stap te nemen...

Misschien kan hij op grond van zijn overtuiging die stap ook niet zetten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 30 okt 2006 10:45

Denkertje21 schreef:
Speedy schreef: Zoals verschillende predikanten hebben aangegeven is dat door dit boek er veel schade in de kerken is gekomen.

Ach ach: de kerk heeft schade geleden! Arme kerk! maar waarom laten alle reformatorische kerken hun homoseksuele leden dan zo in de kou staan? Waarom worden ze dood gezwegen? Waarom worden ze genegeerd? En gemarginaliseerd?

En kom nou niet aan met het feit dat er uitzonderingen zijn. Ja die zijn er gelukkig. Maar wees reëel!

En dan kom je aan met 'schade in de kerken'... Er is schade aan de zielen van veel homo's omdat ze de kerk worden uitsluipen, omdat ze nier erkend worden... En bijna niemand ziet ze wegsluipen. Behalve de wereld: die vangt ze met open armen op!!!

Ik word zat van deze discussie. Laten we de zaken eens scheiden die jij zo mooi op 1 hoop gooit.
1. Het grootste probleem en dat is dat homo's de kerk uitsluipen of uitgetrapt worden.
2. De discussie starten op een niet ordentelijke manier.

Wil jij probleem 1 aan gaan pakken dan moet er gesproken worden, dan moet de discussie starten op een NORMALE manier en niet de wijze waarop Loonstra het heeft geprobeerd.

Ik haak nu af, ik stop met deze discussie. Een aantal malen heb ik geprobeerd op een NORMALE manier te discussieren. Jij kent mij niet en vind mij blijkbaar zeer onreel en een doorgezakte refo. Tot ziens

Terug naar “Archief”