Haynd.
Mendolsohn
Bach
enz.

Moderator: Moderafo's
Cor schreef:Vivaldi
Haydn
Mendelssohn
Bach
lizzz schreef::) tja je moet echt wat met die stiltes he...
lizzz schreef:nou, kabalevsky leefde begin 20e eeuw, nogal klassieke composities voor een modern componist. En schreef een geweldig celloconcert!
Wieniavsky was virtuoos violist, 19e eeuw, de latere paganini, heeft ook geweldige vioolmuziek geschreven (gearrangeerd voor cello uiteraard virtuozer, en dieper...)
Mjaskovsky omdat hij compositieleraar was van Kabalevsky, en een beetje zijn interesse voor cello heeft aangewakkerd. Heeft ook composities voor cello geschreven (die eigenlijk niet echt bijzonder zijn)
lizzz schreef:Foote omdat het een van de weinige originele barokcomponisten is.
lizzz schreef:nja de anderen kennen jullie wel (toch toch??)
Gershwin schreef:lizzz schreef::) tja je moet echt wat met die stiltes he...
Over klassiek raak je nooit uitgepraat![]()
Gershwin schreef:
Speel jij soms cello?![]()
en ben je in dezen dan nog objectief te noemen?
Gershwin schreef:lizzz schreef:Foote omdat het een van de weinige originele barokcomponisten is.
Meer informatie? klinkt interessant... ik ben zachtjesaan ook wel op de meeste werken van Telemann, Vivaldi etc. uitgekeken...
Gershwin schreef:
Yezz, hoewel je ze volgens mij niet in chronologische volgorde noemde...aangezien in je 'grote' rijtje 3 russen voorkomen: Prokofiev mag dan ook absoluut niet ontbreken, denk ik? Verder durf ik het niveau van Satie (afgezien van de werkelijk onbetwiste schoonheid van zijn werk) in twijfel te trekken. Paganini is leuk, maar niet geniaal.
Oftewel: dit was mijn mening, nu jij / jullie weer.
kurtyo schreef:Vind veel componisten goed
veel standaart dan (de andere minder bekenden ken ik nog inet zo: moet nog komen: lizzz: ik wil hints, tips, etc.)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten