Moderator: Moderafo's
Gijlieden dan, hoort niet naar uw profeten, en naar uw waarzeggers, en naar uw dromers, en naar uw guichelaars, en naar uw tovenaars, dewelke tot u spreken, zeggende: Gij zult den koning van Babel niet dienen. Jeremia 27:9amigo schreef:Waarom zouden het kwade geesten zijn denkje?
Omdat ze boos op je zijn? Nah... wie geloofd dat demonen mensen controleren zal ook geloven dat engelen dat ook doen en je beschermen. De meeste zogenaamde occulte ervaringen zijn projecties van je eigen psyche.amigo schreef:Waarom zouden het kwade geesten zijn denkje?
Wát bedoel je met gecontroleerd?L'être extraterrestre schreef:Lezen Raido! Het ging over bepaalde handelingen die je deed waarin je gecontroleerd word door kwade geesten, niet over het dagelijks leven in het algemeen.
Dat je bepaalde handelingen moet doen? Er geen controle meer over hebt? Verslaving? Afschuwelijke dingen te zien krijgt als straf als je het niet doet? Angsten?Raido schreef:Wát bedoel je met gecontroleerd?L'être extraterrestre schreef:Lezen Raido! Het ging over bepaalde handelingen die je deed waarin je gecontroleerd word door kwade geesten, niet over het dagelijks leven in het algemeen.
Als in je wordt gecontroleerd of je staat onder hun controle ergo je doet het niet zelf maar een stelletje bovennatuurlijke spooksels?
L'être extraterrestre schreef:Nadeel is, als je er in geloofd, en je trekt een slechte kaart, word het ook een rotdag omdat je je er naar gaat gedragen. Gevolg is dat het uitkomt. De uitzonderingen worden wel vergeten.
Ik vind het maar een duistere zaak. je zult als buitenstaander nooit helemaal weten wat er in die wereld allemaal gaande is. Helaas.
Nou, wat je hoog noemt. Als ik de naam Attana/Deborah laat vallen, denk ik dat er bij Hippieblijhoofd en Raido wel een lichtje gaat brandenSerenity schreef:Een priesteres van het licht... altijd leukje hebt met een hoge pief gepraat zeg maar
maar dan vraag ik me ook altijd af: wat doet zo'n tof iemand nu eigenlijk op internet? Pronken met haar "graad'?
of moet ze haar zwart met paarse website onderhouden?
in ieder geval: als ik zo tof was, zou ik de computer de deur uit schoppen. Elektrische apparaten verstoren wel degelijk het energieveld van een mens. Trouwens, als je je halve leven naast een stroomverdeelkast of zelfs erger een hoogspanningskabelstation, dan wil je je nog wel eens moe voelen en meemaken dat je je nooit echt goed kan concentreren.
Natuurlijk wil ze er niet over praten. Covens zijn over het algemeen vrij "geheim" en gesloten. Je moet er zelf maar over gaan lezen, duik er zelf in, en ga erin op.
En dat maakt het per definitie "occult" (sla de woordenboekuitleg er maar op na): het is een gesloten gemeenschap. En tegelijkertijd ook weer niet.
Ik vind overigens dat de kinderen tegenwoordig véél te veel in aanraking komen met occultisme.
L'être extraterrestre schreef:Nadeel is, als je er in geloofd, en je trekt een slechte kaart, word het ook een rotdag omdat je je er naar gaat gedragen.
L'être extraterrestre schreef:Nou, wat je hoog noemt. Als ik de naam Attana/Deborah laat vallen, denk ik dat er bij Hippieblijhoofd en Raido wel een lichtje gaat brandenSerenity schreef:Een priesteres van het licht... altijd leukje hebt met een hoge pief gepraat zeg maar
maar dan vraag ik me ook altijd af: wat doet zo'n tof iemand nu eigenlijk op internet? Pronken met haar "graad'?
of moet ze haar zwart met paarse website onderhouden?
in ieder geval: als ik zo tof was, zou ik de computer de deur uit schoppen. Elektrische apparaten verstoren wel degelijk het energieveld van een mens. Trouwens, als je je halve leven naast een stroomverdeelkast of zelfs erger een hoogspanningskabelstation, dan wil je je nog wel eens moe voelen en meemaken dat je je nooit echt goed kan concentreren.
Natuurlijk wil ze er niet over praten. Covens zijn over het algemeen vrij "geheim" en gesloten. Je moet er zelf maar over gaan lezen, duik er zelf in, en ga erin op.
En dat maakt het per definitie "occult" (sla de woordenboekuitleg er maar op na): het is een gesloten gemeenschap. En tegelijkertijd ook weer niet.Mensen die gestoorder waren dan haar heb ik niet vaak meegemaakt. Ze was omgebouwd, naar het schijnt, heeft een gozer totaal de misere in geholpen, ze loog, ze bedroog, het was een slet, (sorry, maar een ander woord heb ik er niet voor) Ze was wel heel intelligent. Ik heb haar inmiddels uit mijn lijst verwijderd, want ik weet niet in hoeverre ik haar kon vertrouwen, en ik vond het niet prettig. Toen ik moderator werd op een site waar zij een ban had, waren haar eerste woorden: Mooi, misschien kan ik daar wel gebruik van maken. En daar schrok ik best van. Bij mijn weten heeft ze dat niet gedaan.
Overigens moet je toch eerst bepaalde beloften afleggen als je echt wicca wilt worden?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten