(ik weet dat dit overtrokken is

Waar de vergevingsgezindheid?
Volgens mij draait het christendom om: genade!!!
Moderator: Moderafo's
André schreef:De visie van de SGP op de doodstraf heeft dus alles te maken met de hoge waarde die zij aan het menselijk leven toekent. De hoge waarde van het leven brengt voor de SGP met zich, dat zij tegen abortus en euthanasie is, maar óók dat zij voorstander is van de doodstraf. Bij een bewust vergrijp tegen het menselijk leven, kan de hoogste straf gerechtvaardigd zijn.
Aragorn schreef:Loezje schreef:Volgens Romeinen 13 hoort daar in specifieke gevallen wél de doodstraf te worden uitgevoerd. (Zie voor verdere uitleg kanttekeningen / verwijzingen.)
Als je doelt op Romeinen 13:4, dat impliceert helemaal geen doodstraf. De Kanttekenaars vonden idd van wel, maar dat is hun mening en niet noodzakelijkerwijs bijbels. Vervolgens refereren ze aan Genesis 9:6; die tekst is in dit topic al eerder aan de orde gekomen dankzij Arco dus lees maar even terug.
Nee, het leven van een moordenaar is zeker niet minder waard dan dat van een slachtoffer. Maar laten we niet vergeten dat de moordenaar wel zélf heeft gekozen voor de daad en niet het slachtoffer. We hoeven een moordenaar dan m.i. ook niet meer te beschermen door hem de doodstraf niet te geven.
Wat is dit nu weer voor drogredenering? Als iemand iets fout doet is zijn leven dus alsnog niet meer beschermenswaardig?Wanneer zo'n wet in een land geldt, weet de moordenaar wat hem te wachten staat, mocht hij deze daad begaan; jij heeft dan zelf de keuze de moord al dan niet te gegaan (en daarmee laat ik verstandelijk gehandicapten, wilsonbekwamen en dergelijke mensen buiten beschouwing; ik heb het hier alleen over moorden die met het volle verstand worden gepleegd).
Met deze redenatie kun je ook beweren dat het terecht is christenen door Nero verbrand werden, want ze wisten dat dat de straf was voor hun weigering hem te aanbidden en hebben er zelf voor gekozen..Ik wil nu natuurlijk niet zeggen dat moorden vergelijkbaar is met geloven, maar je argumentatie klopt niet echt.
Gerdien B. schreef:In het geen wat ik leer uit de Bijbel is dat ons geloof draait om genade!!!
het geen waar wij het meest bang voor zijn is genade te geven aan onze naasten. Hoe erg de dingen ook kunnen zijn die ze gedaan hebben. Soms doe je er ook je hele leven over om die genade aan een ander daadwerkelijk te geven, maar God vraagt het wel van ons. Hij vraagt het, omdat Hij het ons ook geeft.
Atheist1984 schreef:Ik snap het dus niet heIn de bijbel staat, gij zult niet moorden en zo'n super christelijke partij wil de doodstraf invoeren
Raar...... Hoewel, in exodus staan ook niet echt vrolijke dingen. Mensen die niet op de sabbath rusten moeten dood. Snappen jullie nu mijn plaatje dat bij mijn ondertitel staat?
André schreef:De visie van de SGP op de doodstraf heeft dus alles te maken met de hoge waarde die zij aan het menselijk leven toekent. De hoge waarde van het leven brengt voor de SGP met zich, dat zij tegen abortus en euthanasie is, maar óók dat zij voorstander is van de doodstraf. Bij een bewust vergrijp tegen het menselijk leven, kan de hoogste straf gerechtvaardigd zijn.
Nou, niet echt dus he. Abortus en euthanasie dat mag niet. Vooral dat laatste slaat nergens op. Euthanasie is vrijwillig, doodstraf niet. Lekkere drogredenatie.
Gershwin schreef:Gerdien B. schreef:Waar de vergevingsgezindheid?
Genade, ook voor mensen die teveel pb's sturen![]()
cire schreef:Gerdien B. schreef:In het geen wat ik leer uit de Bijbel is dat ons geloof draait om genade!!!
het geen waar wij het meest bang voor zijn is genade te geven aan onze naasten. Hoe erg de dingen ook kunnen zijn die ze gedaan hebben. Soms doe je er ook je hele leven over om die genade aan een ander daadwerkelijk te geven, maar God vraagt het wel van ons. Hij vraagt het, omdat Hij het ons ook geeft.
Eerlijk gezegt kan ik hier op maatschappelijk niveau niets mee...
Wat betekent dit nu? Geen doodstraf, maar wel levenslang? En waarom dat dan wel? Kunnen we niet beter alle TBS'ers maar meteen vrijlaten?
Gerdien B. schreef:ook al kiest iemand er voor dat hij of zij een ander van het leven beroofd, dan nog geeft het is niet het recht om die ander ook dood te maken. Zo kunnen we namelijk nog wel even door gaan en moet iedereen dood.
(ik weet dat dit overtrokken is)
Waar de vergevingsgezindheid?
Toch geeft Hij ons die bevoegdheden wel.Gerdien B. schreef:Dus zodra iemand een ander vermoord heeft, verdiend die persoon het niet om de tijd te krijgen om zijn zonde in te zien?
God is een Rechtvaardig Rechter en wij niet. Laat dat dan aan God over. Hij is het die als Enige kan beslissen of iemand de doodstraf ook werkelijk verdiend of niet.
Gerdien B. schreef:Dus zodra iemand een ander vermoord heeft, verdiend die persoon het niet om de tijd te krijgen om zijn zonde in te zien?
God is een Rechtvaardig Rechter en wij niet
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten