Moderator: Moderafo's
Gershwin schreef:Post-modernisme zuigt, en Toutvabien heeft m.i. helemaal gelijk als hij zegt dat 28 jaar een vreemd groot leeftijdsverschil is. Uiteindelijk moet Denkertje het helemaal zelf uitzoeken, zeker wel, maar mogen we daar soms geen mening meer over hebben?
Daphne schreef:Gershwin schreef:Post-modernisme zuigt, en Toutvabien heeft m.i. helemaal gelijk als hij zegt dat 28 jaar een vreemd groot leeftijdsverschil is. Uiteindelijk moet Denkertje het helemaal zelf uitzoeken, zeker wel, maar mogen we daar soms geen mening meer over hebben?
Ik vind 28 jaar ook enorm veel, maar dat moet Denkertje toch zelf weten? Natuurlijk mag je er een mening over hebben, maar dan moet je er geen normen en waarden bij gaan halen die er niets mee te maken hebben.
Gershwin schreef:Post-modernisme zuigt, en Toutvabien heeft m.i. helemaal gelijk als hij zegt dat 28 jaar een vreemd groot leeftijdsverschil is. Uiteindelijk moet Denkertje het helemaal zelf uitzoeken, zeker wel, maar mogen we daar soms geen mening meer over hebben?
toutvabien schreef:Maar het postmodernisme staat haaks op het christendom. Je kan het wel ok vinden, maar relativeer je je christelijke levensvisie niet als een van de vele waarheden? Wat is het nut om te geloven in een God als die maar een van de velen is? Want dat is de kern van het postmoderne relativisme.
Tja, vrouwen kiezen vaak voor een oude man voor het grote geld. Misschien kan het zijn dat iemand een vader-figuur zoekt en dat gemis projecteert in een oude man als vriend.
toutvabien schreef:Maar het postmodernisme staat haaks op het christendom. Je kan het wel ok vinden, maar relativeer je je christelijke levensvisie niet als een van de vele waarheden? Wat is het nut om te geloven in een God als die maar een van de velen is? Want dat is de kern van het postmoderne relativisme.
Raido schreef:Homofilie onstond toch volgens bepaalde mensen toch ook al door het gebrek aan een vaderfiguur?
Smurffie schreef:Hm, mijn moeder was 19 toen ze trouwde, mijn vader 24. Eerkijk gezegd schijn ook wel op oudere mannen te vallen. Tenminste, jaar of 25-30 ofzo. Wellicht omdat ze stabieller zijn..
toutvabien schreef:Smurffie schreef:toutvabien schreef:Kijk, nu hebben we het over acceptabele leeftijdsverschillen. Een verschil van 28 jaar is toch echt absurd.
Wie zijn wij om te bepalen wat acceptabel is? Als Denkertje21 zich er goed bij voelt, laat het dan zo. Dat gezemel..
Je hebt nu je zegje gedaan wat je er van vind, en dat lijkt me wel genoeg, nietwaar?
Dit is nu zo´n postmoderne dooddoener. Iedereen mag doen en laten wat hij/zij wilt. Op zo´n manier stel je de individuele mens als autonoom handelend wezen centraal. In zo´n geval heb je geen normen en waarden meer nodig, want de mens is zijn eigen maatstaf. Dit surfplankliberalisme (iedereen doet zijn ding) is niet echt aanbevelenswaardig.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten