Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Boekenlezer schreef: Alsjeblieft zeg, moet dat hier nou?!![]()
(Het is niet de eerste keer dat ik dit constateer, maar nu wil ik er toch wat van gaan zeggen.)
Refoweb was dacht ik bedoeld als refomatorisch forum. Een beetje respect voor de reformatorische opvattingen m.b.t. seksualiteit vind ik dan wel op zijn plaats. En daar past niet het zomaar op iedere plek anderen confronteren (opdringen) met je homofiele levensstijl bij, op een manier waar duidelijk een niet-reformatorische opvatting uit spreekt, en alsof het over de normaalste zaak gaat. Ik zou het een bedenkelijke zaak vinden, als we op een reformatorisch forum niet meer gewoon naar reformatorische normen en in reformatorische sfeer over zaken m.b.t. relaties zouden kunnen praten.
Waar ik nou moeite mee heb, is dat jij jouw persoonlijke reformatorische opvattingen oplegt aan mij! Jij ontzegt me dus me te uiten, hoewel ik van mijzelf vind dat ik voluit reformatorisch ben, van binnen en van buiten. Je weet wel, hoedjeskerk, hele noten, nog net geen tussenzang, wet & evangelie...
Maar ook binnen die kerken zijn verschillende opvattingen. Ik ken inmiddels de jouwe, maar ontzeg me de mijne hier niet!
Denkertje21 schreef:zo, en nu weer over het leeftijdsverschil!
beatrix scheeld eook mega veel met haat man Claus. Maar ze is nu wel mooi alleen. Da's toch wel een vervelende bijkomstigheid...
Als ik 60 ben, is mijn vriend 86... Gek idee...
toutvabien schreef:Je vriend en jij bevinden zich qua leeftijd in een vader-zoonverhouding. Ik vind dat erg ongezond.
Boekenlezer schreef: Hier toon jij jezelf gewoon een ongeneerde doordouwer, die totaal geen respect toont voor de reformatorische opvatting m.b.t. homofilie. Je vertoont je hier met de dwingende agressiviteit van de homobeweging. Verbazen doet het mij niet, want ik heb dat al eerder bij jou aangevoeld. Maar als jij denkt dat je op die manier sympathie bij mij opwekt, heb je het geheel mis. Je doet precies het tegenovergestelde, door bij mij jouw homohobby door de strot te douwen. Je gaat hierin duidelijk verder dan andere homofielen, die te vinden zijn op refoweb, die ook wel zo hun kanttekeningen hebben bij de reformatorische opvatting m.b.t. homofilie, maar die de grenzen van het fatsoen desondanks toch in acht nemen.
De reformatorische opvatting schuif jij postmodern aan de kant, als een opvatting, die er hooguit mag zijn, maar waar geen consequenties uit getrokken mogen worden. Daarentegen stel jij jouw opvattingen met hun consequenties absoluut.
toutvabien schreef:Gaat om de feiten: 24 jaar versus 52 jaar. Dat is een abnormaal leeftijdsverschil. Nu zie je dat misschien niet zo. Jij begint net aan je (volwassen) leven. Je vriend kan over een paar jaar al met de VUT.
Denkertje21 schreef:Boekenlezer schreef: Hier toon jij jezelf gewoon een ongeneerde doordouwer, die totaal geen respect toont voor de reformatorische opvatting m.b.t. homofilie. Je vertoont je hier met de dwingende agressiviteit van de homobeweging. Verbazen doet het mij niet, want ik heb dat al eerder bij jou aangevoeld. Maar als jij denkt dat je op die manier sympathie bij mij opwekt, heb je het geheel mis. Je doet precies het tegenovergestelde, door bij mij jouw homohobby door de strot te douwen. Je gaat hierin duidelijk verder dan andere homofielen, die te vinden zijn op refoweb, die ook wel zo hun kanttekeningen hebben bij de reformatorische opvatting m.b.t. homofilie, maar die de grenzen van het fatsoen desondanks toch in acht nemen.
De reformatorische opvatting schuif jij postmodern aan de kant, als een opvatting, die er hooguit mag zijn, maar waar geen consequenties uit getrokken mogen worden. Daarentegen stel jij jouw opvattingen met hun consequenties absoluut.
Je gaat weer enorm off topic! Maar goed: Wás er maar een eenduidige reformatorische opvatting! Die is er niet! Jij oordeelt zo makkelijk ventje! Je hebt waarschijnlijk mijn therapie verhaal niet gelezen elders. Dan praat je niet meer zo. Ik respecteer jouw opvatting, maar jij veegt die van mij aan de kant als zijnde niet reformatorisch.
Je bent echt grof als je zegt dat 'mijn homohobby jou door de strot duw'.
No way, maar je zult toch een keer moeten gaan inzien dat de refowereld veelkleurig is en dat ik me die plaats ook door jou niet laat ontnemen. Ik gun jou die plek van harte, maar laat mij dan ook in mijn waarde!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten