VERWIJDERD

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 okt 2006 14:46

Ik vind het echt een reusachtig leeftijdsverschil.. het kan je vader zijn; ik vind dat idee raar.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 23 okt 2006 14:47

Mijn vader is ook 28 jaar ouder dan ik... :shock:

toutvabien
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor toutvabien » 23 okt 2006 14:49

Hmm, iemand van 52 ziet er niet meer uit zoals iemand van 24. Wat ik wel kwijt wil. Er wordt vaak gesproken over dat homoseksualiteit tegennatuurlijk is (zie ik niet zo overigens). Ik vind zo´n groot leeftijdsverschil echter wel tegennatuurlijk. Jij bevindt je in een totaal andere biologische fase dan je vriend. Je vriend en jij bevinden zich qua leeftijd in een vader-zoonverhouding. Ik vind dat erg ongezond.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 okt 2006 14:50

Raido schreef:Ik vind het echt een reusachtig leeftijdsverschil.. het kan je vader zijn; ik vind dat idee raar.

Hij gedraagt zich zeker niet als mijn vader. Misschien eerder andersom!
Als je 'm ziet zou je ook zeker niet zeggen dat hij 52 is... Meestal schatten anderen hem op net 40

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 okt 2006 14:51

Denkertje21 schreef:
Boekenlezer schreef: Alsjeblieft zeg, moet dat hier nou?! :shock:
(Het is niet de eerste keer dat ik dit constateer, maar nu wil ik er toch wat van gaan zeggen.)
Refoweb was dacht ik bedoeld als refomatorisch forum. Een beetje respect voor de reformatorische opvattingen m.b.t. seksualiteit vind ik dan wel op zijn plaats. En daar past niet het zomaar op iedere plek anderen confronteren (opdringen) met je homofiele levensstijl bij, op een manier waar duidelijk een niet-reformatorische opvatting uit spreekt, en alsof het over de normaalste zaak gaat. Ik zou het een bedenkelijke zaak vinden, als we op een reformatorisch forum niet meer gewoon naar reformatorische normen en in reformatorische sfeer over zaken m.b.t. relaties zouden kunnen praten.

Waar ik nou moeite mee heb, is dat jij jouw persoonlijke reformatorische opvattingen oplegt aan mij! Jij ontzegt me dus me te uiten, hoewel ik van mijzelf vind dat ik voluit reformatorisch ben, van binnen en van buiten. Je weet wel, hoedjeskerk, hele noten, nog net geen tussenzang, wet & evangelie...
Maar ook binnen die kerken zijn verschillende opvattingen. Ik ken inmiddels de jouwe, maar ontzeg me de mijne hier niet!

Hier toon jij jezelf gewoon een ongeneerde doordouwer, die totaal geen respect toont voor de reformatorische opvatting m.b.t. homofilie. Je vertoont je hier met de dwingende agressiviteit van de homobeweging. Verbazen doet het mij niet, want ik heb dat al eerder bij jou aangevoeld. Maar als jij denkt dat je op die manier sympathie bij mij opwekt, heb je het geheel mis. Je doet precies het tegenovergestelde, door bij mij jouw homohobby door de strot te douwen. Je gaat hierin duidelijk verder dan andere homofielen, die te vinden zijn op refoweb, die ook wel zo hun kanttekeningen hebben bij de reformatorische opvatting m.b.t. homofilie, maar die de grenzen van het fatsoen desondanks toch in acht nemen.
De reformatorische opvatting schuif jij postmodern aan de kant, als een opvatting, die er hooguit mag zijn, maar waar geen consequenties uit getrokken mogen worden. Daarentegen stel jij jouw opvattingen met hun consequenties absoluut.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 okt 2006 14:51

Denkertje21 schreef:zo, en nu weer over het leeftijdsverschil!

beatrix scheeld eook mega veel met haat man Claus. Maar ze is nu wel mooi alleen. Da's toch wel een vervelende bijkomstigheid...

Als ik 60 ben, is mijn vriend 86... Gek idee...

Wat jij hier doet noem ik gewoon treiteren. Sorry dat ik het zeggen moet.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 okt 2006 14:53

toutvabien schreef:Je vriend en jij bevinden zich qua leeftijd in een vader-zoonverhouding. Ik vind dat erg ongezond.

hellup!!! daar gaan we weer. anderen weten precies hoe het werkt. NOT!
Hier is niks ongezonds aan. We zijn niet getrouwd of zo! Hij heeft zijn vriendenkring, ik de mijne en we hebben een gezamenlijke vriendenkring... We hebben veel van dezelfde interesses en het definetely GEEN vader/zoon relatie. Ik heb al een vader, en een goeie ook!

toutvabien
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor toutvabien » 23 okt 2006 14:55

Gaat om de feiten: 24 jaar versus 52 jaar. Dat is een abnormaal leeftijdsverschil. Nu zie je dat misschien niet zo. Jij begint net aan je (volwassen) leven. Je vriend kan over een paar jaar al met de VUT.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 23 okt 2006 14:57

Ik zou er niet aan moeten denken een vrouw te hebben van 46 8)

Overigens, mijn nickname heeft een ander geslacht dan ik heb :lol:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 23 okt 2006 14:58

Nee, en ik geen man van 47, dan zou ie nog ouder dan m'n eigen pa zijn. :mrgreen:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 okt 2006 15:00

Boekenlezer schreef: Hier toon jij jezelf gewoon een ongeneerde doordouwer, die totaal geen respect toont voor de reformatorische opvatting m.b.t. homofilie. Je vertoont je hier met de dwingende agressiviteit van de homobeweging. Verbazen doet het mij niet, want ik heb dat al eerder bij jou aangevoeld. Maar als jij denkt dat je op die manier sympathie bij mij opwekt, heb je het geheel mis. Je doet precies het tegenovergestelde, door bij mij jouw homohobby door de strot te douwen. Je gaat hierin duidelijk verder dan andere homofielen, die te vinden zijn op refoweb, die ook wel zo hun kanttekeningen hebben bij de reformatorische opvatting m.b.t. homofilie, maar die de grenzen van het fatsoen desondanks toch in acht nemen.
De reformatorische opvatting schuif jij postmodern aan de kant, als een opvatting, die er hooguit mag zijn, maar waar geen consequenties uit getrokken mogen worden. Daarentegen stel jij jouw opvattingen met hun consequenties absoluut.

Je gaat weer enorm off topic! Maar goed: Wás er maar een eenduidige reformatorische opvatting! Die is er niet! Jij oordeelt zo makkelijk ventje! Je hebt waarschijnlijk mijn therapie verhaal niet gelezen elders. Dan praat je niet meer zo. Ik respecteer jouw opvatting, maar jij veegt die van mij aan de kant als zijnde niet reformatorisch.
Je bent echt grof als je zegt dat 'mijn homohobby jou door de strot duw'.

No way, maar je zult toch een keer moeten gaan inzien dat de refowereld veelkleurig is en dat ik me die plaats ook door jou niet laat ontnemen. Ik gun jou die plek van harte, maar laat mij dan ook in mijn waarde!

toutvabien
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor toutvabien » 23 okt 2006 15:03

Er bestaat inderdaad geen eenduidige interpretatie van de bijbelteksten aangaande homoseksualiteit. En iemand beschuldigen van homoactivisme gaat ook wel beetje ver. Iemand die geëngageerd is (van het homovraagstuk in de refokringen) vraagt om een stevig debat en moet niet bestookt worden met onheuse beschuldigingen!!!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 23 okt 2006 15:03

Leeftijdsverschil mensen, leeftijdsverschil. Ontopic!!!! :)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 okt 2006 15:03

toutvabien schreef:Gaat om de feiten: 24 jaar versus 52 jaar. Dat is een abnormaal leeftijdsverschil. Nu zie je dat misschien niet zo. Jij begint net aan je (volwassen) leven. Je vriend kan over een paar jaar al met de VUT.

Je oordeelt van een afstand! Wie ons kent, oordeelt anders! Hoewel het jullie gen ene malle moer aangaat toch nog even:
we zijn niet getrouwd,
we wonen niet samen
we hebben geen seks

Maar we hebben wel de mooiste vriendschap die je je kunt voorstellen. Daar zou menig stel van gelijke leeftijd jaloers op zijn!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 23 okt 2006 15:03

Denkertje21 schreef:
Boekenlezer schreef: Hier toon jij jezelf gewoon een ongeneerde doordouwer, die totaal geen respect toont voor de reformatorische opvatting m.b.t. homofilie. Je vertoont je hier met de dwingende agressiviteit van de homobeweging. Verbazen doet het mij niet, want ik heb dat al eerder bij jou aangevoeld. Maar als jij denkt dat je op die manier sympathie bij mij opwekt, heb je het geheel mis. Je doet precies het tegenovergestelde, door bij mij jouw homohobby door de strot te douwen. Je gaat hierin duidelijk verder dan andere homofielen, die te vinden zijn op refoweb, die ook wel zo hun kanttekeningen hebben bij de reformatorische opvatting m.b.t. homofilie, maar die de grenzen van het fatsoen desondanks toch in acht nemen.

Je gaat weer enorm off topic! Maar goed: Wás er maar een eenduidige reformatorische opvatting! Die is er niet! Jij oordeelt zo makkelijk ventje! Je hebt waarschijnlijk mijn therapie verhaal niet gelezen elders. Dan praat je niet meer zo. Ik respecteer jouw opvatting, maar jij veegt die van mij aan de kant als zijnde niet reformatorisch.
Je bent echt grof als je zegt dat 'mijn homohobby jou door de strot duw'.

No way, maar je zult toch een keer moeten gaan inzien dat de refowereld veelkleurig is en dat ik me die plaats ook door jou niet laat ontnemen. Ik gun jou die plek van harte, maar laat mij dan ook in mijn waarde!

En nadat Denkertje21 zijn verhaal had gepost zei iedereen ja en amen op wat hij te zeggen had.

neeschudden

Terug naar “Archief”