Moderator: Moderafo's
rosalie83 schreef:Boekenlezer schreef:rosalie83 schreef:Hoi allemaal,
Volgens mij is er nog nooit een topic over koken en bakken etc geweest.
Het is een liefhebberij van me!
Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die liefde hebben voor het fornuis en de oven
Ik heb er eigenlijk een beetje een ambivalent gevoel bij.
Aan de ene kant houd ik erg van lekker eten. En ik kan ook lekker koken.![]()
Aan de andere kant vind ik het vervelend dat koken altijd zo'n gedoe is.Daar zit ik bepaald niet iedere dag op te wachten.
Koken hoeft geen gedoe te zijn. Ik bedoel, je kunt in 20 minuten een fantastische maaltijd op tafel zetten!
Lalage schreef:Je kunt ook best voor twee of drie keer koken en de rest in de vriezer stoppen. Hoef 't de volgende keer alleen maar op te bakken. (ja of magnetron, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat opbakken veel lekkerder is)
Lalage schreef:Je kunt ook best voor twee of drie keer koken en de rest in de vriezer stoppen. Hoef 't de volgende keer alleen maar op te bakken. (ja of magnetron, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat opbakken veel lekkerder is)
Boekenlezer schreef:Lalage schreef:Je kunt ook best voor twee of drie keer koken en de rest in de vriezer stoppen. Hoef 't de volgende keer alleen maar op te bakken. (ja of magnetron, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat opbakken veel lekkerder is)
Gekookte aardappels en gekookte groenten lijken mij niet zo geschikt om in te vriezen.
tweetietwee schreef:Lalage schreef:pannenkoek met kaas & tomaat
klinkt goed, bak je die tomaat dan ook mee??
ik snij vaak een turks brood doormidden, beleggen met tomatensaus, salami, kaas, ananas en paprika.... even in de oven en dan is er een ovenheerlijke pizza...
(is dit de positieve variant van de afslanktopic?, ik vind dit veel leuker!!)
Lalage schreef:Boekenlezer schreef:Lalage schreef:Je kunt ook best voor twee of drie keer koken en de rest in de vriezer stoppen. Hoef 't de volgende keer alleen maar op te bakken. (ja of magnetron, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat opbakken veel lekkerder is)
Gekookte aardappels en gekookte groenten lijken mij niet zo geschikt om in te vriezen.
Stamppot kan je wel goed invriezen hoor! Dat vind ik juist een van de lekkerste dingen om op te bakken. Alleen maak ik het niet zo vaak meer, omdat Borkdude geen vlees eet en ik meestal ook niet (eigenlijk alleen als ik bij anderen ben).
Ik ben wel blij dat ik meestal niet meer alleen hoef af te wassen, wat heerlijk zeg zo'n man die altijd afdroogtMaar toch een tip: je kunt vaak aardappels en groenten bij elkaar mikken om te koken.
Boekenlezer schreef:Doordeweeks na het werk houd ik het altijd heel simpel, om er niet onnodig veel kostbare tijd aan kwijt te raken. Gewoon aardappels, broccoli, en een kipschnitzel. En dat koop ik in het weekend ervoor, dus dan hoef ik ook niet na de werkdag naar de winkel. Maar het vervelende is, dat je er daarmee niet bent, want na het eten zit je altijd met je viesgemaakte pannen, waar ik doorgaans weinig zin in heb om ze schoon te maken. Dàt is ook een irritant gedoe!
SietskeW schreef:Je kunt het vlees in de stamppot ook vervangen door er een mengseltje van opgebakken champignons en paprika bij te serveren, of door er komijnenkaas doorheen te doen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten