Othello schreef: Om heel eerlijk te zijn ken ik in mijn gemeente geen homosexuele gemeenteleden. Dat wil zeggen, er zijn er geen die er openlijk voor uit komen.
Eigenlijk is dit wel tekenend voor veel kerken. Klaarblijkelijk hebben homo's in de christelijke gemeente dus niet de vrijmoedigheid om hun strijd en moeite als homo met andere gemeenteleden te delen. Ik herken dat wel. daar begin je gewoon niet over. Onze dominee heeft het openlijk benoemd en er voor gebeden. In ons jeugdblad is een artikel verschenen dat oproept tot verdraagzaamheid en dat we vanuit de kerk nooit homo's om hun geaardheid zullen veroordelen. In feite heeft de kerk de loper uitgelegd en het makkelijker gemaakt voor homo's om er ook bij te horen...
Is het dan zo'n big issue? Ja, het is een big issue. Het gaat om heel veel mensen als we de meest voorzichtige ondergrens van 5% hanteren. Maar zelfs al was het er maarv één! Weet je nog, van die blijdschap in de hemel over die ene zondaar? Jezus zag naar elk individu om...
Othello schreef: Mocht het ooit gebeuren dat ook in mijn gemeente mensen homosexueel blijken te zijn, dan hoop ik dat ik genoeg ruggengraat heb om hen en plein public tot steun te zijn. Dat zou in ieder geval wel de intentie van mijn hart zijn, maar ik realiseer me dat dat niet genoeg is.
Fijne reactie Othello! Maar inderdaad, kijk even naar wat ik hierboven schreef. Laten we probeern om te laten merken dat we open staan voor iedereen die op ons pad komt of andersom...