Natuurlijk en geestelijk Israel en de uitleg van profetieen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 16 okt 2006 18:51

biblebook schreef:Sam je schreef:

Wat je beschrijft gaat weer over de tijd na de 1000 jaren. En in die 1000 jaren moet ook nog wat gebeuren, wil jij dat dan niet meemaken?

Neen Sam, de aarde is verlaten en er is geen licht meer, tijdens de 1000 jaren. De verlosten zijn met Christus in het Hemels Jeruzalem. Daar wordt in Openbaring 21 op gewezen en daar wordt ook Ezechiël op gewezen. Het volk dat in ballingschap verkeert moet van hart en Geest veranderen. Zij moeten een Geestelijk volk worden. Helaas is dat niet zo geweest, slechts voor het Overblijfsel, waarmee Chrtistus het NT kon beginnen.

[/b]

Beste biblebook, Sam,

Op deze manier komen jullie er nooit uit, omdat je allebei van een ander paradigma uitgaat. Eerlijk gezegd denk ik niet, dat een discussieforum een geschikt middel is, om dit onderwerp recht te doen. Het wordt een welles-nietes spelletje.
The Lord is the Potter, not Harry!!

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 16 okt 2006 19:02

elbert schreef:Iemand als dr. M.M. van Campen (Herv. GB) gelooft ook in een toekomstige bouw van een tempel op basis van Ezechiel 40-48. Zie (en beluister) z'n bijbelstudie, gecompleteerd met tekeningen van een architect op basis van de bijbelhoofdstukken: http://maranathakerk.nu/cgi-bin/qgen?cf ... g&a.ID=864
Zelf ben ik er nog niet uit. Maar goed, we zullen zien. ;)

De profeet heeft het zien gebeuren in de toekomst, dus waarom zou je het niet_geloven ...??
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 16 okt 2006 19:12

Het zij zo Peter L.

Een ieder die gewoon het Schriftwoord leest, de Bijbel dus, kan er uitkomen. Ik kan geen andere omschrijving of bron vinden die gewoon dat zegt dat ons kan leiden tot het Hemels Jeruzalem. Ik weergeef gewoon dat wat de Bijbel mij vertelt en als mensen daar een andere gedachte over hebben; mij best. En dat is ook juist goed, daardoor kunnen we allemaal groeien en bepaalde inzichten nog eens overlopen.

Dat het OT afgesloten is m.b.t. haar theocratische aspect voor een aards volk voor die tijd. De Bijbel weergeeft exact wat de bedoeling is. En dat wij levenden de stenen dienen te zijn, gelijk de Tempel van de Heilige Geest zoals ook Christus altoos bedoeld heeft, mag blijken uit dit:

1 Petrus 2

1 Zo legt nu af alle boosheid en alle bedrog en geveinsdheid en nijd en alle kwaadsprekendheid;
2 en weest begerig naar de redelijke loutere melk, als pasgeboren kindertjes, opdat gij door haar moogt toenemen tot heil;
3 indien gij namelijk gesmaakt hebt, dat de Heer vriendelijk is.
4 Komt tot hem, als tot een levenden steen, die door de mensen verworpen, maar bij God uitverkoren en kostelijk is;
5 en bouwt nu ook gijzelve, als levende stenen, u op tot een geestelijk huis, tot een heilig priesterdom, om te offeren geestelijke offers, die Gode aangenaam zijn door Jezus Christus.
6 Daarom staat in de Schrift: "Zie, ik leg in Sion een uitverkoren, kostelijken hoeksteen en wie in hem gelooft, die zal niet beschaamd worden".
7 U dan, die gelooft, is hij dierbaar; maar den ongelovigen is die steen, dien de bouwlieden verworpen hebben, en die tot een hoeksteen geworden is, een steen des aanstoots en een rotssteen der ergernis;
8 dengenen namelijk, die er zich aan stoten, daar zij aan het woord niet geloven, waartoe zij gesteld zijn.
9 Maar gij zijt het uitverkoren geslacht, het koninklijk priesterdom, het heilig volk, het volk des eigendoms, om te verkondigen de deugden desgenen, die u geroepen heeft uit de duisternis tot zijn wonder baar licht:
10 gij die eertijds geen volk waart, maar nu Gods volk zijt, en eertijds niet in genade waart, maar nu in genade zijt.
11 Geliefden, ik vermaan u als vreemdelingen en pelgrims: Onthoudt u van de vleselijke lusten, die tegen de ziel strijden,
12 en leidt een goeden wandel onder de heidenen, opdat degenen, die kwaad van u spreken als van misdadigers, uwe goede werken zien en God prijzen, ten dage der bezoeking.
13 Zijt onderdanig aan alle menselijke ordening, om des Heren wil, hetzij den koning, als den opperste,
14 hetzij den landvoogden, als die van hem gezonden worden, tot straf der misdadigers en tot lof dergenen, die goed doen.
15 Want dit is de wil Gods, dat gij met goeddoen den mond stopt aan de onwetendheid der dwaze mensen;
16 als vrijen, doch niet, alsof gij de vrijheid hadt tot een dekmantel der boosheid, maar als dienstknechten Gods.
17 Doet ieder eer aan; hebt de broeders lief; vreest God; eert den koning.
18 Gij knechten, zijt met alle vreze uw heren onderdanig, niet alleen den goeden en welwillenden, maar ook den onredelijken.
19 Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God het kwade verdraagt en ten onrechte lijdt.
20 Want wat roem is het, indien gij verdraagt, als gij om kwaad doen slagen lijdt? Maar indien gij verdraagt, als gij om goed doen lijdt, dat is genade bij God.
21 Want daartoe zijt gij geroepen, nademaal ook Christus voor ons geleden heeft, en ons een voorbeeld heeft nagelaten, opdat gij zijne voetstappen zoudt navolgen;
22 die geen zonde gedaan heeft, en in wiens mond geen bedrog gevonden is;
23 die niet wederschold, toen hij gescholden werd, niet dreigde, toen hij leed, maar het overgaf aan hem, die rechtvaardig oordeelt;
24 die zelf onze zonden in zijn lichaam heeft gedragen op het hout, opdat wij, den zonden afgestorven zijnde, der gerechtigheid leven zouden; door wiens wonden gij zijt genezen.
25 Want gij waart als dwalende schapen, maar gij zijt nu bekeerd tot den herder en opziener uwer zielen.

Er is maar één kerk die zich een Tempel zal bouwen, zij zet zich namelijk op de troon van God -in de Tempel, in de wereld en dat is de kerk van Rome, zij die meent ook in dat opzichtr de Plaatsvervaner van Christus te zijn. En inderdaad is het politiek en geestelijk niet onmogelijk dat de Paus zich de eigenschap als Plaatsbekleder van Christus toe te eigenen en ook zo op te gaan treden. In dat opzicht zal de wereld zich een eigen Koning geven die het fundament is voor alle koningen der aarde (Openbaring 17 en 18 ).

De misleiding zal zo groot zijn dat velen die zich joden of Christenen noemen op dat punt misleid zullen worden. Als Satan het Heiligdom naar de aarde terug kan brengen, terwijl Christus wijst op een Hemels Heiligdom en een Hemels Jeruzalem, dan heeft Satan niet alleen een punt, maar ook is dat dan het bewijs der dingen, namelijk de strijd sinds de zondeval, tussen Satan en Christus. De Slang en de Reine Vrouw.

Iederéén mag geloven en beleven wat hij of zij wil Peter, maar het is de opdracht van Gods volk (hoe dan ook) mensen te wijzen op de laatste 3 boodschapppen die engelen in Openbaring 14 naar voren brengen.
dat is niet onze verdienste maar dat vanh de Heilige Geest.

En wellicht dat het een "wellis nietis" spelletjie lijkt te worden is maar, ten dle , juist. Immers ik verwijs alleen naar het Schriftwoord en niet naar een persoonlijk inzicht. Ik kan natuurlijk alleen maar naar dat verwijzen wat de Bijbel mij leert.

Des te meer ik verwijs naar Bijbelse grondslagen in relatie tot bijv. Openbaringen of Daniël des te meer mensen hun idee of inzicht kunnen proclameren op dit forum. Hoe meer mensen zich gaan buigen over de Bijbel en bereid zijn zich door gebed en meditatie door Gods Geest te laten leiden, des te meer inzicht de Heilige Geest voor een ieder kan geven. Herhaling van de feiten is de beste manier om door Gods Geeste geleid te kunnen worden. Denk eens aan het dagelijkse gebed bijvoorbeeld.

Ik begrijp Sam en Madel heel erg goed en snap ook wel waarom zij menen dat er nog een Tempel gebouwd zou moeten worden, volgens bepaalde stromingen, maar dat gaat tegen Christus boodschappen van Openbaringen zelf in. Hij leert ons juist om uit te gaan VOORDAT zulke valse ideeën in de -persoonlijke- christelijke geest plaats gaan nemen. het houdt ons namelijk weg van het Hemelse Heiligdom en de leer aangaande de stad waar de wet in de Ark ligt. Het bepaalt ons bij een Babylonsiche vorm van christelijke aanbidding in plaats van een Geestelijk zoals Christus ons voorhoudt en betrekking heeft op een Rijk dat niet van deze aarde is. Jezus krijgt dat dezelfde waarde als de zonnegoden, die binnen de kerk van christus zo diep binnengedrongen zijn. Vandaar ook de zon dag! Satan slaagt er meer en meer in om Gods Rijkdom en inzicht aan het toekomstige Rijk de mensen te ontnemen.

Als het Satan (de Draak) lukt om op aarde zich als " de christus" voor te kunnen doen, zich als de Vader voor te kunnen doen, dan heeft hij zijn doel bereikt. Dan heeft de Slang overwonnen. En uiteraard krijgt Satan ok die eer, zoals niet allen blijkt uit bepaalde visie, maar ook door de werking van de Beesten uit Openbaring 13. De twee machten een geestelijke én een brugerlijke die de wereld er toe dwingen (door geweld en oorlog ook geestelijk) een wereldkerk (Stans kerk) gestalte zullen ngeven. Jezus spreekrt dan ook van Zijn schapen en de bokken van Satan.

Waaraan kunnen we zeker weten dat er nooit meer een Tempel gebouwd zal worden die vanaf de aarde zal verwijzen naar een Hemels Rijk en ook waarom dat niet kan.

1. God heeft een heiligdom in de hemel waar Christus dienst doet als Hogepriester (Hebreeën 1:3 / 8:1-5/9; 23-28 alsook 1 Tim 2:5

2. Christus bemiddelt in de hemel voor ons tot genade Hebreeën 2:16-18 / 4:14-16 / 9: 15-22 en 10:19-22

Het laatste oordeel bestaat uit 3 fasen en gebeurt vanuit de Hemel, niet vanaf de aarde. Een aardse Tempel en Heiligdom zou het laatste rechtvaardigen en is een idee dat binnen de gedachte van de RKK een rolo speelt. Zij is immers de Plaatsvervangende macht van Christus en zou vanuit een aardse traditie kunnen uitvoeren en rechtvaardigen indien zij ook de Geest van Christus zou hebben. (Maar die heeft zij niet vanuit haar fundament)

De 3 fasen van dat oordeel vinden we in:

1 Het onderzoekend oordeel
2 Een terugblik met inzichtelijke gronden tijdens de 1000 jaren met de verlosten in het Hemels Jeruzalem
3 De uitvoering van het vonnis.

zie: Dan. 7:9-14
Openbaring 20:4
Openbaring 20:11-15
1 Kor. 6:2-4

Het onderzoekend oordeel is begonnen na de vervulling van de profetische tijdslijnen van Daniël. Rond 1840
zie Dan. 8:13-15
9:24-28
Num. 14:34
Ezechiël 4:6

Het Onderzoekend oordeel openbaart wie in Christus is en bereid is eeuwig met hem te leven

Openbaring 20: 12 en 14: 12

Het onderzoekend oordel zuivert God van de beschuldiging van onrechtvaardigheid

Openbaring 14:6-8 en 16:4-8

De Grote Verzoendag in het aardse heilidom voorafschaduwde het laatste oordeel en de uitroeing van -de- zonde en Satan. Leviticus 16

Zo en nu weten we aan het hieraan voorafgaande dat er nooit meer een tempel herbouwt zal worden als of in een aards Heiligdom dat nog kan verwijzen op de redding door Christus. Immers hetr OT is afgesloten.

Want de Tempel is datgene wat we Geestelijk mee diene te dragen in onszelf zoals ook Christus, want daardoor alleen kan Hij voor ons genade verwerven in het Hemelse Rijk.

Aan het einde van de genadetijd, als de Wereldkerk en de Burgerwetgever ( de twee Beesten) een accoord met de wereldbevolking hebben afgesloten, door misleiding en dwang (angst en geestelijke oorlog) diçe genadetijd ook is afgelopen., dan zal Christus terugkeren en openbaren dat Satan zich als een nep-christus in het aardse en valse heiligdom heeft neer gezet, op de troon van de allerhoogste en dat het nationale Israël + zijn nationale hoofdstad gewoon vcan de aarde wordt gevaagd, opmdat het hoererij met de Draak heeft gespeeld.

Dan. 7:9-27
1. Tess 4:16-18
Openbaring 22:11-13

Groet
Laatst gewijzigd door biblebook op 16 okt 2006 20:02, 5 keer totaal gewijzigd.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: vaag

Berichtdoor Hero » 16 okt 2006 19:17

madel schreef:Hero, wat jij aan het doen bent is eigen interpretatie.
stellen dat met de binnenkamer een bestuurskamer wordt bedoeld is eigen verzinsel

Dat roep je nu effe wel zo makkelijk, maar hoe moet ik geloven dat jij zogenaamd niet interpreteert ?? — het valt trouwens op, dat ik mij heel consequent richt naar wat de apostelen hebben geopenbaard over : Jezus ... Hij bracht het finale offer !!! — dus, wie alsnog doorgaat met offeren, die ontkent het verlossingswerk van Christus ....

Madel ... voor welke overtuiging sta je ??

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 16 okt 2006 19:30

Biblebook ... eerst zeg je >

biblebook schreef:1 Petrus 2
Zo legt nu af alle boosheid en alle bedrog en geveinsdheid en nijd en alle kwaadsprekendheid

Maar vervolgens zeg je >

biblebook schreef:Er is maar één kerk die zich een Tempel zal bouwen, zij zet zich namelijk op de troon van God -in de Tempel, in de wereld en dat is de kerk van Rome

Schelden op de kerk Rome, rijmt niet met de woorden van Petrus ...!!!

Immers > de (laatste) paus, zal als een gewoon gelovige, de Grote Verdrukking ingaan, en dan ook die_zelfde verdrukking ondergaan, gelijk alle andere kerkleiders ....

madel
Mineur
Mineur

biblebook

Berichtdoor madel » 16 okt 2006 22:32

reactie op je stellingname. het is goed en leerzaam om elkaar te onderwijzen in de schriften. maar zoals bekend meen ik een aantal zaken ietwat anders te zien. :lol:

Op. 22:11
Voor openbaring 22 staat openbaring 21. moet nog gebeuren.

SVV Revelation 20:6 Zalig en heilig is hij, die deel heeft in de eerste opstanding; over deze heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen heersen duizend jaren.

Deze eerste opstanding heeft nog niet plaatsgevonden. de rest van de tekst ook nog niet.
er zijn dus nog doden in die 1000 jaar.
SVV Revelation 20:7 En wanneer de duizend jaren zullen geeindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden.
SVV Revelation 20:8 En hij zal uitgaan om de volken te verleiden, die in de vier hoeken der aarde zijn, den Gog en den Magog, om hen te vergaderen tot den krijg; welker getal is als het zand aan de zee.
SVV Revelation 20:13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.

Er is nog een zee, er is nog dood.

SVV Revelation 21:1 En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.

Biblebook. ik ben blij dat je je nauwkeurig wil richten op alleen de bijbel. maar handhaaf dan wel de chronologie en sla niet zomaar zaken over.

1 thess. 4:16-18
Dit gedeelte is gericht tegen de thessalonisenzen. hier worden zij vertroost met de woorden dat de ontslapenen thessalonisenzen nog in het graf zijn en niet bij de Heer. maar dat ze straks bij de laatste bazuin zullen opstaan de Heer tegemoet. wat dit met een tempel te maken heeft volg ik niet helemaal.

Daniel 7:9-27

NBG Daniel 7:13 Ik bleef toekijken in de nachtgezichten en zie, met de wolken des hemels kwam iemand gelijk een mensenzoon; hij begaf zich tot de Oude van dagen, en men leidde hem voor deze;
SVV Daniel 7:14 En Hem werd gegeven heerschappij, en eer, en het Koninkrijk, dat Hem alle volken, natien en tongen eren zouden; Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij, die niet vergaan zal, en Zijn Koninkrijk zal niet verdorven worden.

De rest van deze teksten spreken nog over een toekomst.
let er op dat de koninkrijken worden overgenomen door de heiligen. later in het zelfde gedeelte wordt dit herhaald.
zie dan.7:17 en 18

We zien hier tevens de tijdsduur staan die we ook tegenkomen in openbaring namelijk. een tijd , tijden en een halve tijd (1260dagen of 42mnd)

en wat lezen we op het eind?
NBG Daniel 7:27 En het koningschap, de macht en de grootheid der koninkrijken onder de ganse hemel zal gegeven worden aan het volk van de heiligen des Allerhoogsten: zijn koningschap is een eeuwig koningschap, en alle machten zullen het dienen en gehoorzamen.
(dit is dus aan Israel voorbehouden en aan geen andere natie)
(70 zevens zijn over uw volk gesteld Daniel.
(Daniel is een Jood in ballingsschap. en wie is het volk van Daniel? ISrael en over Israel zijn 70 zevens uitgesproken. niet over nederland of belgie. we weten o.a. uit het NT dat deze nog niet voltooid zijn)

en wie zal dat krijgen?
in ezechiel wordt gesproken over de 'laatste' koning van Israel.
SVV Ezekiel 21:25 En gij, o onheilig, goddeloos vorst van Israel, wiens dag komen zal, ten tijde der uiterste ongerechtigheid;
Hier wordt verwezen naar de antichrist
SVV Ezekiel 21:26 Alzo zegt de Heere HEERE: Doe dien hoed weg, en hef dien kroon af, deze zal dezelfde niet wezen; Ik zal verhogen dien, die nederig is, en vernederen dien, die hoog is.
SVV Ezekiel 21:27 Ik zal die kroon omgekeerd, omgekeerd, omgekeerd stellen; ja, zij zal niet zijn, totdat hij kome, die daartoe recht heeft, en dien Ik geven zal.

Deze Hij is niemand anders dan Christus Jezus.
Hij heeft recht op die troon, als Zone Davids.

3 fasen van oordeel.

Dat het onderzoekend oordeel is begonnen rond 1840 (hoe je daar bij komt is onvoorstelbaar maar goed).
ezech 4:6 kan ik niet rijmen in dit verband
en ook de andere teksten niet helemaal.

deze indeling die jij maakt kom ik niet tegen in de bijbel.
een terugblik op de 1000jaar? wanneer hebben die plaatsgevonden dan?
Krijg je dan een soort van geschiedenis les. volgens mij zou aan het voorgaande niet meer gedacht worden toch!
de uitvoering van vonnis zal zeker plaatsvinden. maar God zal zich ook weer over hen ontfermen.

Christus boodschappen in openbaringen onderschrijven je mening in het geheel niet dat er geen tempel zal zijn. openbaring richt zich op de gelovigen in de eindtijd. een soort van hart onder de riem. ze worden opgedragen te volharden tot het einde. en dan zullen sommigen een kroon krijgen om? te heersen over de heidenen. wanneer denk je dat dat plaatsvindt?
Openbaring is met name gericht op de eindtijd. heel kort wordt gesproken over de 1000jaar en de korte tijd dat satan weer ontbonden zal worden en PAS DAARNA de nieuwe hemel en de nieuwe aarde en het hemelse Jeruzalem.
let op er op dat er staat. NIEUWE hemel. er is ook een nieuwe hemel nodig.

Al met al, je stelling over het NIET gebouwd worden van een tempel wordt niet echt onderbouwd. eerder bevestigd het mijn stelling.

Petrus richt zijn brieven aan Joden in de diaspora en is geschreven in de handelingentijd waarbij de wederkomst idd zeer actueel was.

SVV 1 Peter 1:11 Onderzoekende, op welken of hoedanigen tijd de Geest van Christus, Die in hen was, beduidde en te voren getuigde, het lijden, dat op Christus komen zou, en de heerlijkheid daarna volgende.
Er lpen twee lijnen tav Christus. aangaande Zijn lijden voor deze wereld en de openstaande beloften aangaande het HUIS ISRAELS

NBG 1 Peter 2:9 Gij echter zijt een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilige natie, een volk (Gode) ten eigendom, om de grote daden te verkondigen van Hem, die u uit de duisternis geroepen heeft tot zijn wonderbaar licht:
Israel is door God uitverkoren als een koninkrijk van priesters. ex. 19:5-8

SVV 2 Peter 1:16 Want wij zijn geen kunstelijk verdichte fabelen nagevolgd, als wij u bekend gemaakt hebben de kracht en toekomst van onzen Heere Jezus Christus, maar wij zijn aanschouwers geweest van Zijn majesteit.

SVV 2 Peter 1:19 En wij hebben het profetische woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de morgenster opga in uw harte

Stelt petrus hier vast dat het profetisch woord vervult is? nee toch! waarom zou petrus er nog acht op geven?

Nergens uit je betoog maak ik op dat er geen tempel zal zijn. ik kan je niet helemaal volgen. mijn excuses hiervoor. je trekt wel een conclusie, en dat mag, maar ik zie dat nergens op gebaseerd. netzo met de conclusie dat dat het OT is afgesloten mbt het theoacratisch aspect.
openbaring is een aanhaling van 285 teksten uit het OT. wel vreemd dus.

maar ik laar het er even bij.

En Hero,

doet het er toe van welke richting of stroming ik ben? ik tracht mijn visie te onderbouwen hier op grond van de bijbel.
Maar goed, als jet het wilt weten. ik zit in een christengemeente.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: biblebook

Berichtdoor Hero » 17 okt 2006 04:12

madel schreef:En Hero,
doet het er toe van welke richting of stroming ik ben? ik tracht mijn visie te onderbouwen hier op grond van de bijbel. Maar goed, als jet het wilt weten. ik zit in een christengemeente

En omdat ze daar blijkbaar de leer van de *zieleslaap* volgen, denk ik dat je lid bent van een : exclusiefe Apostolische Gemeente ...??

Doch, het enige wat ik van je probeerde te weten te komen, was : hoeveel gelovigen er in jouw gemeente PROFETEREN ...??

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 17 okt 2006 04:19

Hero,

Je schreef;

Het gaat hier niet over schelden op de kerk van Rome, maar datgene waarvoor zij staat. het gaat hier over een politiek-religieuze Machtsstaat die Christus misbruikt voor haar kerkelijke doelen. (Openbaring 13)

Het gaat hier niet over de gelovigen binnen die kerkgemeenschap want de trouwe gelovigen die hun hoop op Christus hebben gevestigd ( en dus niet op de machtsstaat als politiek-religeiuze wereldkerk) komen uit alle volk, stam en taal.

Het gaat dus altijd om de werking van de Heilige Geest bij de verlossing. Jesaja 8:20

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 17 okt 2006 04:35

Madel je schreef:

SVV Revelation 20:6 Zalig en heilig is hij, die deel heeft in de eerste opstanding; over deze heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen heersen duizend jaren.

Waar? In het hemels Jeruzalem

Goed lezen wat ik aangeef over de -huidige- plaats waar Christus (reeds) is.

Deze eerste opstanding heeft nog niet plaatsgevonden.
Dat is juist. Christus komt naar de aarde als voor Zijn Vader alles is afgesloten. Op zijn minst dus als de Beesten met elkaar de mensenmassa ( de zee dus= is symbool voor volkeren)

Het Beest zit aan de oevers der wateren= het 1e Beest oefent geestelijke macht uit over de volkeren (Rome heeft in alle landen vertegenwoordigers die haar geestelijke standpunten opdringen, zo ook binnen vele grote handelsondernemingen en wereldorganisaties VN en EU) De vele wateren vormen te samen de "zee".

Er zijn dus nog doden in die 1000 jaar.

Inderdaad gedurende de periode dat de verlosten mét Christus in het Hemels Jeruzalem beraadslagen en voorbereid worden op de vernietiging van Satan en zijn volgelingen - de 2e opstanding dus, waarna de totale reiniging van de aarde plaats zal vinden en het Hemels Jeruzalem ongeveer op de plaats van het huidige nationale Jeruzalem, zal nederdalen en de aarde in één oogwenk volmaakt zal worden

SVV Revelation 20:7 En wanneer de duizend jaren zullen geeindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden

bepalend voor de 1e én 2e opstanding worden vervat in dit vers;

SVV Revelation 20:13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.

en

SVV Revelation 21:1 En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.

Heel juist, want de "zee", de volkeren zijn verdwenen. De verlosten naar de Nieuwe aarde en een nieuwe Hemel. De verlorenen weggevaagd met hùn meesterbedrieger Satan.

De "zee" is soms rustig maar veelal onrustig. Christus laat zien dat door Zijn stem de zee rustig kan worden en de stromen gaa liggen. En zo is het ook met de wateren der wereld, de zee, de mensenmassa. In haar kan allen de rust wederkeren als zij met hun hart en Geest Christus aannemen.

Tot zover een korte reactie. Over de rest kom ik nog terug!

groet

madel
Mineur
Mineur

Jeruzalem

Berichtdoor madel » 17 okt 2006 05:59

Hou even in gedachten dat er diverse teksten spreken over heidenen die optrekken van jaar tot jaar.

SVV Zechariah 14:16 En het zal geschieden, dat al de overgeblevenen van alle heidenen, die tegen Jeruzalem zullen gekomen zijn, die zullen van jaar tot jaar optrekken om aan te bidden den Koning, den HEERE der heirscharen, en om te vieren het feest der loofhutten.

SVV Zechariah 8:23 Alzo zegt de HEERE der heirscharen: Het zal in die dagen geschieden, dat tien mannen, uit allerlei tongen der heidenen, grijpen zullen, ja, de slip grijpen zullen van een Joodsen man, zeggende: Wij zullen met ulieden gaan, want wij hebben gehoord, dat God met ulieden is.

SVV Isaiah 60:3 En de heidenen zullen tot uw licht gaan, en koningen tot den glans, die u is opgegaan.

SVV Isaiah 60:14 Ook zullen, zich buigende, tot u komen de kinderen dergenen, die u onderdrukt hebben, en allen, die u gelasterd hebben zullen zich nederbuigen aan de planten uwer voeten; en zij zullen u noemen de stad des HEEREN, het Sion van den Heilige Israels.

SVV Isaiah 60:16 En gij (Israel)zult de melk der heidenen zuigen, en gij zult de borsten der koningen zuigen; en gij zult weten, dat Ik de HEERE ben, uw Heiland, en uw Verlosser, de Machtige Jakobs.

SVV Isaiah 61:6 Doch gijlieden(Israel) zult priesters des HEEREN heten, men zal u dienaren onzes Gods noemen; gij zult het vermogen der heidenen eten, en in hun heerlijkheid zult gij u roemen.

SVV Isaiah 61:9 En hun zaad (Israel) zal onder de heidenen bekend worden, en hun nakomelingen in het midden der volken; allen, die hen zien zullen, zullen hen kennen, dat zij zijn een zaad, dat de HEERE gezegend heeft.

SVV Isaiah 62:2 En de heidenen zullen uw gerechtigheid zien, en alle koningen uw heerlijkheid; en gij zult met een nieuwen naam genoemd worden, welken des HEEREN mond uitdrukkelijk noemen zal.

SVV Isaiah 62:4 Tot u zal niet meer gezegd worden: De verlatene, en tot uw land zal niet meer gezegd worden: Het verwoeste; maar gij zult genoemd worden: Mijn lust is aan haar! en uw land: Het getrouwde; want de HEERE heeft een lust aan u, en uw land zal getrouwd worden.

Al deze gedeelten gaan impliciet over een nog onvervulde toekomst voor Israel. dit met met recht onvervalste profetie. weggelegd voor Israel. lees de laatste 6 hoofdstukken eens aandachtijg door!

SVV Isaiah 66:22 Want gelijk als die nieuwe hemel en die nieuwe aarde, die Ik maken zal, voor Mijn aangezicht zullen staan, spreekt de HEERE, alzo zal ook ulieder zaad en ulieder naam staan.
SVV Isaiah 66:23 En het zal geschieden, dat van de ene nieuwe maan tot de andere, en van den enen sabbat tot den anderen, alle vlees komen zal om aan te bidden voor Mijn aangezicht, zegt de HEERE.
SVV Isaiah 66:24 En zij zullen henen uitgaan, en zij zullen de dode lichamen der lieden zien, die tegen Mij overtreden hebben; want hun worm zal niet sterven, en hun vuur zal niet uitgeblust worden, en zij zullen allen vlees een afgrijzing wezen.

SVV Isaiah 66:6 Er zal een stem van een groot rumoer uit de stad zijn, een stem uit den tempel, de stem des HEEREN, Die Zijn vijanden de verdiensten vergeldt.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 17 okt 2006 08:33

biblebook schreef:Hero, Je schreef;

Het gaat hier niet over schelden op de kerk van Rome, maar datgene waarvoor zij staat. het gaat hier over een politiek-religieuze Machtsstaat die Christus misbruikt voor haar kerkelijke doelen. (Openbaring 13)

Oh ... en door wie? zijn de Remonstranten VERVOLGD, en ietsje later de gezelschappen (nadere reformatie) ?? -- door de kerk van Rome, misschien ?? -- ik denk toch van_niet ...??

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 17 okt 2006 08:52

Divrei Shmuel schreef:Wat een nonsense,
Denk je nu werkelijk dat de Islamitische lidstaten hier ruimte voor zullen laten?

Sam ... na de #3e Wereld Oorlog, zijn er géén islamitische staten meer — want de oude profeten zagen (=eindtijd) een totaal ander midden oosten (( zowel staatkundig als religieus )) dan wij nu kennen, en ook een land Israel : met 'n totaal andere bevolking dan de huidige — dat is voor jou misschien effe schrikken, maar toch is het beter dat je dit nu alvast weet ....

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 17 okt 2006 13:02

Beste Madel,

Je schreef;

@@Hero, wat jij aan het doen bent is eigen interpretatie.@@

Mag ik er even fijntjes op wijzen Madel dat de weergave die je geeft van Ezechiël niet die is, welke in relatie met de Heilige Geest wordt weergeven, maar met jouw eigen interepetatie.
Daar waar staat " door de Geest" of "in de Geest", zoals we in Ezechiël meervoudig ervaren, is sprake van Gods leiding van van het visioen. Visioenen waar de Heilige Geest ten grondslag aan ligt zijn nooit door menselijke inhterepetaties te vervangen. Ezechiël had hier te maken met de werking van de Heilige Geest en was van een eigen interepetatie bij hem geen sprake. Maak dus van zijn ervaring met de Heilige Geest dus geen menselijke toekomstverwachtingen die helemaal met Gods plannen niets -meer- hebben te maken.

Even een paar interessante zaken aanagaande de Heilige Geest;

De waarheid waartoe Hij leidt is in harmonie met de Bijbel.
Dat wil zeggen in de relatie met de Heilige Geest waardoor een relatie met het Levende Schriftwoord ontstaat of reeds is.

Jesaja 8:20

Hij is altijd met ons en troost ons Johannes 14:16-18

Hij stelt de trouwe discipel van Christus in staat van Hem te getuigen Handelingen 1:8

Alleen de Heilige Geest brengt de wedergeboorte tot stand en vernieuwt het beeld van God in ons (Tempel van de Heilige Geest) Johannes 3:3-8 en 2 Kor. 3:18

Nicodemus werd door Christus onderwezen omdat deze leraar van het nationale Israël een verkeerde, aardse idee had, van Israël terwijl Christus Nicodemus aangaaf te komen, voor de verstiging van een Geestelijk Israël. Daarom zal er vanuit het Hemelse perspectief nooit geen aardse Tempel meer zijn. Jezus die in een Hemelse Tempel nu nog dienst doet is de Hogepriester. Die Tempel zal afgebroken worden omdat de Tempel van de Heilige Geest en dus Gods wet in de harten van de verlosten leven zal.

Nog een korte toelichting aangaande Rome.

Het Beest uit de zee is één van de machten die Satan gebruikt om de wereld te misleiden. Het is het Geestelijke Beest, dat voortkomt uit de zee (mensenmassa`s) dat wil zeggen het wordt door de wereld nagevolgt. Precies zoals Openbaring 13 ons laat zien.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 17 okt 2006 17:40

biblebook schreef:Nog een korte toelichting aangaande Rome.
Het Beest uit de zee is één van de machten die Satan gebruikt om de wereld te misleiden. Het is het Geestelijke Beest, dat voortkomt uit de zee (mensenmassa`s) dat wil zeggen het wordt door de wereld nagevolgt. Precies zoals Openbaring 13 ons laat zien

Maar ... dat heeft NIETS met Rome van doen !!!

madel
Mineur
Mineur

even lezen

Berichtdoor madel » 17 okt 2006 18:54

Wat ik eigen interpretatie noemde is dat de binnekamer nu opeens een bestuurkamers zou zijn.

Het vreemde is als ik spreek over een opstanding, dat heel simpele 'profetie' heet dan geloven we dat dat wel zal plaatsvinden.
Als Johannes meegnoemen wordt in de toekomst, wat dus 'profetie is' kunnen we ons daar ook wel in vinden.
de opstanding is voorzegd en geprofeteerd. de wederkomst is voorzegd en geprofeteerd. volgens mij is het in die zin niet moeilijk te 'profeteren'. gewoon wat teksten uitspreken en je bent een profeet toch?
maar als ik profeteer dat er opstandingen zullen plaatsvinden wordt ik wel geloofd.
als ik profeteer over een wederkomst wordt ik ook geloofd.
als ik profeteer over een toekomst voor Israel zowel voor als na de wederkomst wordt ik niet geloofd.
toch staan al dergelijke zaken gewoon in de bijbel en we kunnen heel makkelijk constateren dat e.e.a. nog niet heeft plaats gevonden. onvervulde profetie. zoals daar is de wederkomst.
dus ja, wat jij profeteren noemt zie ik niet echt als profeteren maar meer als papagaaien. ik papagaai de Heere na. net zoals Paulus zegt dat de gelovigen hem maar moeten navolgen en net zo moeten doen als hij doet. als een soort patroon dat je overneemt.
dat doe ik ook met de woorden des Heeren.
de OT teksten worden veelvuldig aangehaald in het NT. teksten die nog niet vervuld staan maar staan in het OT. waarom mag ik die teksten niet aanhalen? dit heeft niets maar dan ook niets te maken met de interpretatie die jij hebt met profeteren. wel de zaken blijven onderscheiden.
ik kan er ook niets aan doen dat men van Israels toekomst een fabeltje heeft gemaakt in de eeuwen die achter ons liggen.
maar ik zie niet in waarom ik dan toch maar de massa moet volgen als ik de zaken anders lees in de bijbel.
ik weet dat het een hele kleine groep is die een dergelijke toekomst zoals ik die zie in de bijbel verstaat. moet het daarom minder waar zijn?
vele belangrijke figuren uit de voorgaande eeuwen hebben luid en duidelijk geroepen dat Israel nooit meer een natie zou worden.
de massa van de Christenen heeft dit eeuwen en eeuwen geloofd.
de mensen die deze visie (die ik onder andere deel) aanhangen hebben eeuwen voor 1948 beweerd dat Israel er zou komen op grond van de bijbel. ze werden voor debielen uitgemaakt. valse dwaalleraren waren het.
en wat zien we? langzaam maar zeker gaat men zich achter de oortjes krabben. laten we de bijbel nog maar eens nalezen. he verhip ja, het staat er wel ja. het staat er zelfs letterlijk. oeps. voortaan iets voorzichtiger zijn met vergeestelijken en vervangen.

dus ja, nogmaals, wat is profeteren!!!

hetzelfde verhaal is het als het gaat om Israels toekomst en de toekomst voor de wereld. ook hier zijn we enkelingen in. dat ben ik me goed bewust. de rest verlaat zich op mensen die het menen zus en zo te zien.
laten we de bijbel maar spreken. dat is het meest veilige. en ook zo letterlijk mogelijk nemen.een wederkosmt spreekt over een weerom komen. theeft iets in zich van een tijdje blijven. wat dan ook het geval zal zijn. dat we hierin enkelen zijn wil niet zeggen dat we hierin dwalen. misschien is het wel net andersom. zie voorbeeld hierboven over Israel

Terug naar “Archief”