Natuurlijk en geestelijk Israel en de uitleg van profetieen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

madel
Mineur
Mineur

feiten

Berichtdoor madel » 15 okt 2006 20:56

Hero

tzijn geen feiten. feiten hebben plaatsgevonden. waar ik en een enkele andere op doelen is onvervulde profietie die maar weinigen verstaan.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: feiten

Berichtdoor Hero » 15 okt 2006 21:34

madel schreef:t zijn geen feiten. feiten hebben plaatsgevonden. waar ik en een enkele andere op doelen is onvervulde profietie die maar weinigen verstaan

Madel ... historische feiten, ja die hebben altijd reeds plaats gevonden — daarentegen : BIJBELSE feiten, die moeten soms nog plaatsvinden, en de oude profeten aanschouwden veel van zulke grote veranderingen, veranderingen welke zij zagen gebeuren in de (voor hun) verre toekomst, de zgn EINDTIJD ....

En toch mag je hier spreken van *feiten*, want deze *feiten* zullen vervuld zijn op het moment dat Jezus : wederkomt — je mag ook bvb aangeven dat deze *in perspectief* vervuld zijn, of reeds *in Hem* vervuld wezen, zelfs al moeten ze (historisch gezien) nog gaan gebeuren, dat maakt niet_echt uit ....

Tenslotte, kom je dan bij het allermoeilijkste : de interpretatie — volgens mij, is hierbij de beste sleutel : het gezonde boeren verstand — maar dan wel verlicht met de HG ....

OK ...??
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 15 okt 2006 22:01

Ezechiel getuigd anders van de Masjiach als zijn Knecht "David" Die voor Eeuwig Koning zal zijn (Ezechiel 37:22,24,25). Wanneer jullie de moeite zouden nemen Ezechiel 40-48 door te nemen dan zou je moeten opvallen dat daar geen luchtje aanzit, maar dat de heiligheid van die plaats door HASJEM gewaardeerd en gewenst is. Daaraan populistisch christelijke speculaties te verbinden van een nep Tempel en een anti-gezalfde lijkt mij zeer onvoorzichtig.

Sam
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 16 okt 2006 04:17

Over de 1e opstanding én de 2e opstanding, na de 1000 jaren.

Openbaring 20

1 En ik zag een Engel van den hemel dalen, die had den sleutel des afgronds en ene grote keten in zijne hand.
2 En hij greep den draak, de oude slang, die de duivel en de satan is, en bond hem voor duizend jaren,
3 en wierp hem in den afgrond, en sloot hem daarin, en verzegelde dien boven hem, opdat hij de volken niet meer verleiden zou, totdat de duizend jaren zouden voleindigd zijn; en daarna moet hij voor een kleinen tijd ontbonden worden.
4 En ik zag tronen; en hun, die daarop zaten, werd het oordeel gegeven. En ik zag de zielen dergenen, die omgebracht waren om de getuigenis van Jezus en om het woord Gods, en die het dier noch het beeld des diers aangebeden, noch zijn merkteken ontvangen hadden aan hun voorhoofd en op hunne hand; en zij leefden en regeerden met Christus duizend jaren.
5 Maar de andere doden werden niet weder levend, totdat de duizend jaren geëindigd waren. Dit is de eerste opstanding.

6 Zalig en heilig is hij, die deel heeft aan de eerste opstanding; over dezulken heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en Christus zijn, en met hem regeren duizend jaren.

7 En wanneer die duizend jaren zullen geëindigd zijn, zal de satan uit zijne gevangenis ontbonden worden,
8 en hij zal uitgaan om de volken te verleiden, die aan de vier hoeken der aarde zijn, Gog en Magog, om hen te vergaderen tot den strijd, wier getal is als het zand aan de zee.
9 En zij trokken op over de gehele breedte der aarde, en omringden het heirleger der heiligen en de geliefde stad; en vuur viel van God uit den hemel, en verteerde hen.

Bij de eerste opstanding gaan de verlosten, dus ook de nog levenden, de Here tegemoet naar het Hemels Jeruzalem. De stad zal boven de aarde zweven, want niets dat zondig is zal in aanraking komen met Christus of één der andere inwoners van die stad. Het zal de stad dus ook niet binnenkomen.

Zoals belooft zullen de verlosten, samen met Christus én de inwoners van die stad, een Heilig Avondmaal hebben en Christus hen -ook- de voeten wassen zoals dat reeds op aarde, naar Zijn voorbeeld, ook werd gedaan. (?)
Wij kennen onze Meester en herkennen datgene wat Hij ons heeft gedaan. Zulke zaken dienen overeenkomstig te zijn, want de lammeren kennen hun Herder aan zijn stem ( staat ook symbool voor handelen)

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 16 okt 2006 04:50

Divrei Shmuel schreef:Wanneer jullie de moeite zouden nemen Ezechiel 40-48 door te nemen dan zou je moeten opvallen dat daar geen luchtje aanzit, maar dat de heiligheid van die plaats door HASJEM gewaardeerd en gewenst is. Daaraan populistisch christelijke speculaties te verbinden van een nep Tempel en een anti-gezalfde lijkt mij zeer onvoorzichtig

Sam ... de profeet zelf, noemt deze tempel (die hij uitgebreid meet) een : *PLAATS DER MISDAAD* — dus blijkbaar is zijn symboliek aan jou ontgaan ?? — in de Apokalyps, wordt deze tempel genoemd : *DE TROON DES SATANS* — en dan nu nog een leuk detail, waar je blijkbaar per_abuis hebt overheen gelezen >

"... HAKEN van een handbreedte waren aan alle zijden aan het gebouw bevestigd ; op de tafels kwam het vlees van de offergave ..." {Ezechiel_40:43}

Nogmaals : wat zou Jezus moeten, in zo'n gruwelijk abattoir ...??

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 16 okt 2006 05:45

Hero schreef:
Divrei Shmuel schreef:Wanneer jullie de moeite zouden nemen Ezechiel 40-48 door te nemen dan zou je moeten opvallen dat daar geen luchtje aanzit, maar dat de heiligheid van die plaats door HASJEM gewaardeerd en gewenst is. Daaraan populistisch christelijke speculaties te verbinden van een nep Tempel en een anti-gezalfde lijkt mij zeer onvoorzichtig

Sam ... de profeet zelf, noemt deze tempel (die hij uitgebreid meet) een : *PLAATS DER MISDAAD* — dus blijkbaar is zijn symboliek aan jou ontgaan ?? — in de Apokalyps, wordt deze tempel genoemd : *DE TROON DES SATANS* — en dan nu nog een leuk detail, waar je blijkbaar per_abuis hebt overheen gelezen >

"... HAKEN van een handbreedte waren aan alle zijden aan het gebouw bevestigd ; op de tafels kwam het vlees van de offergave ..." {Ezechiel_40:43}

1. "*PLAATS DER MISDAAD*"
Welk vers zou dat moeten zijn? Ik ben het niet tegengekomen.

2. "*DE TROON DES SATANS*"
Gaat over de verblijfsplaats van de gemeente van Pergamos uit Azie (gedeelte van het huidige Turkije) (Openb.1:11; 2:12,13) - dus wat heeft die streek met de Tempel van J'roesjalajjiem van doen?

3. ""... HAKEN van een handbreedte waren aan alle zijden aan het gebouw bevestigd ; op de tafels kwam het vlees van de offergave ..." {Ezechiel_40:43}"
Er is veel wat G-d in de loop der tijden verricht heeft en zal verrichten wat wij niet direct zullen begrijpen, maar dit zal een feit zijn; dat er weer geofferd zal worden.

Sam
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

madel
Mineur
Mineur

temepl

Berichtdoor madel » 16 okt 2006 05:56

Sam
amen.
Voor de meeste onder ons kan men het zich maar niet voorstellen dar er weer geofferd zal worden. Ezechiel laat het uitgebreid zien. ook teksten spreken erover. volken en of heidenen zullen van jaar tot jaar optrekken naar Jerzualem. lees de hoofdstukken eens door. dan lees je excact hoe er gehandeld zal worden.
mensen begrijpen het niet en gaan dan zeggen: wat moet de HEre Jezus in zon abbatoir? probeer het eens in de tijd de plaatsen. misschien wordt het dan iets duidelijker. ISraels zal als een koninkrijk van priesters fungeren voor de wereld. HET offer staat ook dan weer centraal. HET offer dat reeds lang volbracht is. daarom zal het offeren terugwijzen naar HET offer. netzo als dat het heenwees.
volgens mij is daar bijbels gezien niets mis mee maar mensen zelf beweren dat het anders is en dat men al na het scheuren van het voorhangsel fout bezig was in de handelingentijd. bij gelegenheid wil ik wel eens alle teksten opzoeken in de handelingen die gaan over offeren en tempeldienst wat gewoon zo behoorde. christenen hebben gemeend van niet. maar dat is dan niet doorslaggevend voor mij. ik blijf zoveel mogelijk bij Gods woord. dat is maar 1 bron en volgens mij DE waarheod wat andere geleerden of kerkvaders ook beweren.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: temepl

Berichtdoor Hero » 16 okt 2006 08:17

madel schreef:Voor de meeste onder ons kan men het zich maar niet voorstellen dar er weer geofferd zal worden. Ezechiel laat het uitgebreid zien. ook teksten spreken erover. volken en of heidenen zullen van jaar tot jaar optrekken naar Jerzualem. lees de hoofdstukken eens door. dan lees je excact hoe er gehandeld zal worden. mensen begrijpen het niet en gaan dan zeggen: wat moet de HEre Jezus in zon abbatoir? probeer het eens in de tijd de plaatsen. misschien wordt het dan iets duidelijker

Het zijn de laatste jaren van de EINDTIJD, alwaar de duivel persoonlijk regeert op aarde —( de Grote Verdrukking )— deze offers, zijn dus offers aan de duivel ...!!!

Als je deze tempel wilt bezoeken, krijg je eerst een brandmerk op je hand of voorhoofd : 666 ... degenen met zo'n merkteken gaan allemaal, zodra Jezus wederkomt, naar het dodenrijk ....

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 16 okt 2006 08:47

Divrei Shmuel schreef:

1. "*PLAATS DER MISDAAD*"
Welk vers zou dat moeten zijn? Ik ben het niet tegengekomen

Je las het wel, maar je zag het_niet — want het ligt besloten in de SYMBOLIEK van de (schijnbaar overbodige) handeling, van het METEN ...!!!

Divrei Shmuel schreef:2. "*DE TROON DES SATANS*"
Gaat over de verblijfsplaats van de gemeente van Pergamos uit Azie (gedeelte van het huidige Turkije) (Openb.1:11; 2:12,13) - dus wat heeft die streek met de Tempel van J'roesjalajjiem van doen?

Asia = Azie, dus ergens in Azie (en niet in Turkije), echter in dit geval is er maar #EEN tempel op de gehele wereld, en die tempel staat in : Israel ....

Divrei Shmuel schreef:3. ""... HAKEN van een handbreedte waren aan alle zijden aan het gebouw bevestigd ; op de tafels kwam het vlees van de offergave ..." {Ezechiel_40:43}"

VLEES_HAKEN, zoals bij de slager — dit betekent dus, dat (zoals in heidense tempels) het overtollige offervlees bewaard wordt, voor of een volgend offer, danwel voor de verkoop ....

>>> er hangt trouwens ook vlees van : PAARDEN ....

Divrei Shmuel schreef:Er is veel wat G-d in de loop der tijden verricht heeft en zal verrichten wat wij niet direct zullen begrijpen, maar dit zal een feit zijn; dat er weer geofferd zal worden

Ja : aan de duivel ...!!!

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 16 okt 2006 09:00

madel schreef:mensen begrijpen het niet en gaan dan zeggen: wat moet de HEre Jezus in zon abbatoir?

"... indien men dan tot u zegt : Zie, Hij is in de woestijn, gaat er niet heen ; zie, Hij is in de binnenkamer (= bestuurs kamer van de tempel), gelooft het niet !!!..." {Mattheus_24:26}

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 okt 2006 15:45

Iemand als dr. M.M. van Campen (Herv. GB) gelooft ook in een toekomstige bouw van een tempel op basis van Ezechiel 40-48. Zie (en beluister) z'n bijbelstudie, gecompleteerd met tekeningen van een architect op basis van de bijbelhoofdstukken: http://maranathakerk.nu/cgi-bin/qgen?cf ... g&a.ID=864

Zelf ben ik er nog niet uit. Maar goed, we zullen zien. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

madel
Mineur
Mineur

vaag

Berichtdoor madel » 16 okt 2006 17:49

Hero,

wat jij aan het doen bent is eigen interpretatie.
stellen dat met de binnenkamer een bestuurskamer wordt bedoeld is eigen verzinsel. het staat nergens dat dat zo is.
met zon stelling kan ik gewoon niets.
wel op teksten baseren en geen zaken invoeren in een tekst die er niet staan.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 16 okt 2006 18:17

Om julliie even wakker te schudden, hier wordt het (Hemels-) Jeruzalem beschreven:

Dat is de enige omschrijving van een verblijfplaats en plaats van aabidding, die de Bijbel weergeeft en door Christus zelf omschreven wordt, door Johannes op Patmos. De Tempel is Christus zelf en wij hebben een lichaam dat een Tempel van de Heilige Geest is (dient te zijn).

Openbaring 21
1 En ik zag een nieuwen hemel en ene nieuwe aarde; want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbij gegaan, en de zee was niet meer.
2 En ik zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, van God uit den hemel nederdalen, toebereid als ene bruid, die voor haren man versierd is.3 En ik hoorde ene grote stem uit den hemel, die zeide: Zie, [b]de hut Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen zijn volk zijn, en God zelf zal met hen zijn.[/b]4 En God zal alle tranen van hunne ogen afwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschrei, noch smart zal er meer zijn; want de eerste dingen zijn voorbijgegaan.
5 En die op den troon zat zeide: Zie, Ik maak alles nieuw. En hij zeide tot mij: Schrijf! Want deze woorden zijn getrouw en waarachtig.
6 En hij zeide tot mij: Het is geschied. Ik ben de Alpha en de Omega, het begin en het einde. Ik zal den dorstige om niet geven uit de fontein des levenden waters.
7 Wie overwint, die zal dit beërven, en ik zal zijn God zijn en hij zal mijn zoon zijn.
8 Maar de versaagden, en ongelovigen, en gruwelijken, en moordenaars, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en alle leugenaars--hun deel zal zijn in den poel, die met vuur en zwavel brandt, hetwelk is de tweede dood.
9 En een van de zeven Engelen, die de zeven schalen vol hadden van de laatste zeven plagen, kwam tot mij en sprak tot mij, zeggende: Kom, ik zal u tonen de vrouw, de bruid des Lams.

Wat doet Christus nu met Johannes op Patmos, gelijk ook met Ezechiël werd gedaan in een visioen?

10 En hij voerde mij weg in den Geest op een groten en hogen berg, en toonde mij de heilige stad Jeruzalem, nederdalende uit den hemel van God,

en wat heeft dat nu met de of een Tempel te maken?
Lees vers 22

Waar is Christus en wie of wat is de Tempel?

22 En ik zag geen tempel daarin, want de Heer, de almachtige God, is haar tempel, en het Lam.

Er zal dus NOOOIT meer een Tempel op aarde gebouwd worden die door mensenhanden is gemaakt net zoals Christus aan de Joden mededeeld als zij Christus uitnodigen in de temple, gebouwd door mensenhanden.

11 en zij had de heerlijkheid Gods; en haar licht was den alleredelsten steen, den helderen jaspis, gelijk.
12 En zij had een groten en hogen muur, en had twaalf poorten, en aan de poorten twaalf Engelen, en namen daarop geschreven, welke zijn die van de twaalf geslachten der kinderen Israëls.
13 Aan het Oosten waren drie poorten, aan het Noorden drie poorten, aan het Zuiden drie poorten, aan het Westen drie poorten.
14 En de muur der stad had twaalf fundamenten, en daarop de twaalf namen der twaalf apostelen des Lams.
15 En die met mij sprak had een gouden meetstok, opdat hij de stad zou meten, en hare poorten, en haren muur.
16 En de stad lag vierkant zodat hare lengte zo groot was als hare breedte; en hij mat de stad met den meetstok op twaalf duizend stadiën; de lengte en de breedte en de hoogte der stad waren evengelijk.
17 En hij mat haren muur op honderd vier en veertig el, naar de maat eens mensen, welke ook die van den Engel was.
18 En de muur was gebouwd van jaspis; en de stad was van louter goud, aan zuiver glas gelijk.
19 En de fundamenten van den muur der stad waren versierd met allerlei edelgesteente; het eerste fundament was jaspis, het tweede was saffier, het derde chalcédon, het vierde smaragd,
20 het vijfde Sardónyx, het zesde sarder, het zevende chrysoliet, het achtste beryl, het negende topaas, het tiende chrysopraas, het elfde hyacint, het twaalfde amethyst.
21 En de twaalf poorten waren twaalf paarlen, en elke poort was uit ééne parel; en de straten der stad waren zuiver goud, gelijk doorschijnend glas.
22 En ik zag geen tempel daarin, want de Heer, de almachtige God, is haar tempel, en het Lam.
23 En de stad heeft geen zon noch maan nodig om haar te beschijnen; want de heerlijkheid Gods verlicht haar, en hare fakkel is het Lam.
24 En de volken zullen in haar licht wandelen; en de koningen der aarde zullen hunne heerlijkheid er in brengen;
25 en hare poorten worden niet gesloten bij dag, want aldaar zal geen nacht zijn;
26 en men zal de heerlijkheid en de eer der volken er in brengen.
27 En er zal niets ingaan, dat gemeen is, noch wie gruwelijke dingen en de leugen doet, maar die geschreven zijn in het Boek des Levens van het Lam.

De Tempel van het NT, zoals omschreven in Openbaringen is de plaats waar God woont en daar dus de plaats van aanbidding is. Hoe kan Christus nu notabene op de zondige aarde te midden van het Grote abylon, waaraan alle volkeren deel hebben, een volmaakte TempeL kunnen laten bouwen, terwijl Hij zelf ontkent dat dàt de juiste Tempel kan zijn. Toen de Joden de Tempel in Jeruzalem herbouwden, zoals Ezechiël omschreven wordt, zei Jezus dat dat NIET de temple was die Hij bedoelde, maar dat HIJ de TEMPEL was.

Zo zijn wij dan ook de Tempel van de Heilige Geest.

Ezechiël wees op de Joden die vanuit de toenmalige Ballingschap zouden komen uit Babylon. Sinds de oprichting van het NT gaat het om een Hemels Jeruzalem en een Tempel die God zelf is (zoals Christus ook aanwees toen de Joden tevergeefs een Tempel van mensenhanden als de plaats van aanbidding zochten, in plaats van Christus en hun eigen hart poor de Heilige Geest als voorbeeld te aanvaarden.

De "christenen"van vandaag neigen ook naar zo'n houding. Christus in een Tempel gebouwd door mensenhanden! Laat me niet lachen. Ik neem niet aan dat Christus nog eens het OT verhaal nog eens gaat overdoen.

Jezus leert mij maar één ding over het Grote Babylon;

Gaat uit van haar opdat gij geen deel hebt aan haar plagen.
En Christus zal dan de plagen overzichzelf oproepen! Lijkt me niet echt logisch en noch inherent aan het NT.

Immers:

noch smart zal er meer zijn; want de eerste dingen zijn voorbijgegaan.

Groet
Laatst gewijzigd door biblebook op 16 okt 2006 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 16 okt 2006 18:27

hero,

Ik twijfel sterk aan je inspiratie als je de heilige zaken G-ds door de Geest G-ds geschreven en niet voor eigen interpretatie zoveel geweld aan doet om je eigen visie te doen stand houden.

Biblebook,

Wat je beschrijft gaat weer over de tijd na de 1000 jaren. En in die 1000 jaren moet ook nog wat gebeuren, wil jij dat dan niet meemaken?

Sam

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 16 okt 2006 18:43

Sam je schreef:

Wat je beschrijft gaat weer over de tijd na de 1000 jaren. En in die 1000 jaren moet ook nog wat gebeuren, wil jij dat dan niet meemaken?

Neen Sam, de aarde is verlaten en er is geen licht meer, tijdens de 1000 jaren. De verlosten zijn met Christus in het Hemels Jeruzalem. Daar wordt in Openbaring 21 op gewezen en daar wordt ook Ezechiël op gewezen. Het volk dat in ballingschap verkeert moet van hart en Geest veranderen. Zij moeten een Geestelijk volk worden. Helaas is dat niet zo geweest, slechts voor het Overblijfsel, waarmee Chrtistus het NT kon beginnen.

1. Wat staat hier in Matt 24

1 En Jezus ging uit en vertrok van den tempel; en Zijn discipelen kwamen bij Hem, om Hem de gebouwen des tempels te tonen.
2 En Jezus zeide tot hen: Ziet gij niet al deze dingen? Voorwaar zeg Ik: Hier zal niet [een] steen op den [anderen] steen gelaten worden, die niet afgebroken zal worden.
3 En als Hij op den Olijfberg gezeten was, gingen de discipelen tot Hem alleen, zeggende: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk [zal] het teken [zijn] van Uw toekomst, en van de voleinding der wereld?
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.
5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.
6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al [die] dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
7 Want het [ene] volk zal tegen het [andere] volk opstaan, en het [ene] koninkrijk tegen het [andere] koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
8 Doch al die dingen [zijn] [maar] een beginsel der smarten.
9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.
10 En dan zullen er velen geergerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.
12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.
13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.
14 En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.
15 Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniel, den profeet, staande in de heilige plaats; (die [het] leest, die merke daarop!)
16 Dat alsdan, die in Judea zijn, vlieden op de bergen;
17 Die op het dak is, kome niet af, om iets uit zijn huis weg te nemen;
18 En die op den akker is, kere niet weder terug, om zijn klederen weg te nemen.
19 Maar wee den bevruchten, en den zogenden [vrouwen] in die dagen!
20 Doch bidt, dat uw vlucht niet geschiede des winters, noch op een sabbat.
21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.
22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.
23 Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.
25 Ziet, Ik heb [het] u voorzegd!
26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, [hij] [is] in de binnenkameren; gelooft het niet.

Terug naar “Archief”