Lalage schreef:Maar is Jezus dan pas voor je zonden gestorven als je het ook gelooft? Of is Hij voor de zonden van iedereen gestorven?
Ik weet niet of nou wel echt de keus hebt om te geloven of niet. Je gelooft het of je gelooft het niet, volgens mij kan je daar niets aan doen. Je hoort toch ook vaak genoeg mensen die wel willen geloven maar 't niet doen.
Hij is voor de zonden van
iedereen gestorven. Maar tegelijk heeft ook
iedereen de keus om dat offer voor zichzelf te aanvaarden of niet.
Je gelooft het of je gelooft het niet, natuurlijk kun je daar wel wat aan doen. God heeft jou toch niet voor niets je verstand gegeven? Wat zegt de Bijbel: heb God lief met heel je hart, met heel je ziel, met heel je
verstand en met al je krachten.
Als ik tegen jou zeg dat ik getrouwd ben en drie kinderen heb (en dat is een feit), dan kun je dat geloven of niet. Je ziet mij immers niet, dus ik kan je ook wel wat op de mouw spelden. Je moet dus een keuze maken: geloof ik haar, of geloof ik haar niet. Vertrouw ik haar, of vertrouw ik haar niet. Als je mij niet gelooft, dan vertrouw je me niet en maak je mij dus in feite uit voor een leugenaar. Ook als je zegt, ik
wil je wel geloven, maar ik
doe het niet. Waar laat je je dan door leiden? Waarom wil je het wel, maar doe je het niet?
Als God tegen jou zegt: Hier is het offer van Mijn zoon, geloof je dat Hij voor jou gestorven is? Zeg je dan: ja Heer, ik wil het wel geloven, maar ik doe het niet? Dan ben je dus in feite ongehoorzaam.
'geloven' is niets meer dan het offer van de Here Jezus aannemen. Nogmaals: de keus is aan jou.