Lalage schreef:Ik ben het bijna helemaal met je eens... want ik geloof dat de tweede dood ook overwonnen kan worden

De dood is immers de laatste vijand die verslagen zal worden, dus dan is er geen dood meer!
madel schreef:zij die willens en wetens God niet willen aanvaarden zullen worden vernietigd en uitgewist. Niet allen zullen behouden blijken te zijn.
Ben jij het hier bijna helemaal mee eens Lalage? Volgens mij zegt Madel ook niet dat de 2e dood overwonnen kan worden....
madel schreef:helaas geloven tal van christenen dat de mens is voorzien van een onsterfelijke ziel
Hier ben ik het mee eens, en daarmee dus niet met Madel. Ik geloof inderdaad dat de ziel van de mens voor de eeuwigheid geschapen is. En dat deze ziel, wannneer niet bekeerd, inderdaad voor eeuwig (zonder einde) in de hel zal moeten verkeren. De duivel heeft in de hel geen macht meer, en heeft dus niet de overwinning behaald.
madel schreef:in die poel worden bij de wederkomst het beest en de valse profeet LEVEND geworpen in die poel. zij worden dus levend verbrand.
na die 1000 jaar en de korte tijd van satan wordt ook hij verbrandt en ook mensen komen daarin.
Dit is gebaseerd op openbaringen 20, waarin mijns inziens de 1000 jaar symbolisch bedoeld is....