Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 11 okt 2006 10:46

Ok, ik zal rustig reageren....
Eerst even dit: ik draag mijn 'kruis' heel vrolijk!
En geloof je nou echt dat God homo's gaat 'genezen'? Misschien dat Hij ooit mensen als Botha gaat genezen van hun zelfbedachte vooroordelen!

Homo's zijn zinvolle mensen en kunnen juist door hun geaardheid en alles wat er bij hoort, zinvolle bijdragen leveren aan onze maatschappij....

Nou nou, je zit snel op de kast is het niet? Licht ontvlambaar zeker. Ten eerste heb ik niet gezegd dat homo's geen bijdrage aan de maatschappij kunnen leveren. En ik ben wel de laatste om dat te zeggen.
En of ik geloof dat God homo's gaat genezen? Daarop zeg ik volmondig ja. Hij zal op de jongste dag een ieder genezen van zijn zondige aard, jou en ik incluus.
Wij mensen hebben allemaal een zondige aard, en zijn in God's ogen dus ziek. Ziek van de zonde, en ziek door de zonde. En daarin is het offer van Jezus juist de helende kracht. Als je dat ontkent, neem je impliciet ook afstand van God's almacht. Je kunt dus gelijk zeggen dat je twijfelt aan zijn Macht of Wil om te genezen.
Een beetje makkelijk om maar te zeggen dat God toch niet geneest. Waarom bid je dan nog? God zal waarschijnlijk toch niet luisteren, laat staan handelen.

Maar daarnaast wil ik niet zeggen dat iedereen die oprecht bid om van zijn zondige aard af te komen, of daar verandering in aan te brengen, wordt verhoord. En dat bedoel ik dus met ieder zijn eigen kruis. Jij je geaardheid, ik het feit dat ik het Tourette syndroom heb en een alles behalve leuke jeugd daardoor en daarnaast ook nog aan de paroxetine heb gezeten en nog steeds regelmatig depressief ben. Ook ik ben vaak teleurgesteld in God's almacht, maar toch blijf ik eraan vasthouden. Ik kan ermee leven intussen. Betekent het dat mijn syndroom weg is? Nee. Maar ik weet dat God het wel KAN weg nemen. En het feit dat hij dat niet doet, wil niet zeggen dat het het niet KAN. Maar ik ben er stellig van overtuigd dat HIJ er een bedoeling mee heeft in mijn leven. En daar houd ik me dus aan vast.

God kan alles, maar doet niet alles op onze wensen. En eens zal HIJ ons laten zien waarom HIJ een ander plan had. En bij andere mensen grijpt HIJ wel in, omdat dat bij ZIJN plan hoort. Frustrerend? Ongetwijfeld. Maar sta je alleen? Vast niet.

En ik houd trouwens ook van winkelen, zou er dan ook een latente homokant in mij schuilen...? :wink:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 11 okt 2006 11:04

Katlheen schreef: En of ik geloof dat God homo's gaat genezen? Daarop zeg ik volmondig ja. Hij zal op de jongste dag een ieder genezen van zijn zondige aard, jou en ik incluus.

Mooi hoor, maar wel een open deur! God geneest dan niet maar maakt volmaakte mensen van ons van wie het enige veralngen is om God en elkaar lief te hebben... Alle andere verlanges doen er dan niet meer toe. ook niet het verlangen naar een man of een vrouw! In die zin worden we allemaal net zo heftig 'genezen' van ons zelf.

Katlheen schreef:Een beetje makkelijk om maar te zeggen dat God toch niet geneest. Waarom bid je dan nog? God zal waarschijnlijk toch niet luisteren, laat staan handelen. Als je God vraagt om je grijze haren, je kaalheid, je krimpen bij ouiderdom, je te ver doorgroeien in je jeugd enz. te genezen, wat denk je dan? Gaat God dat doen? Dacht het niet. kan God het? Dacht het wel...

Ik ben er van harte van overtuigd dat God geen homoseksualiteit 'geneest'. Later zal ik misschien mijn gevecht daarmee nog wel eens toelichten. God geeft wel rust en aanvaarding. God leidt je wel 'op wegen en paden die we niet geweten hebben'. Voor de één is dat onthouding, voor de ander is dat een relatie in liefde en trouw. Dát bewijst mij God's almacht.
En het feit dat jij nu nog steeds rondloopt, ondanks je moeilijke jeugd en je Tourette syndroom, dat bewijst mij God's almacht.

God laat zich niet voor ons karretje spannen en al zeker niet voor het karretje van mensen die op hun eigen wijze Zijn woorden gaan uitleggen. God is souverein en Hij doet wat Hem behaagt. (Ik ontkom niet aan deze oude taal en ik vind het nog prachtig ook)

Nu kan en mag ik genieten van mijn Schepper en Hem danken voor de manier waarop Hij mij heeft gemaakt. Homo én kind van Hem!

meboy

Berichtdoor meboy » 11 okt 2006 12:46

froske schreef:Als je trouwens een levensverhaal wilt lezen over iemand die wel in een soortgelijke situatie heeft gezeten, zou je het boekje van Raphael Creemers - Rammelend van de huidhonger eens kunnen lezen.

Heb ik reeds gelezen froske, ook mijn ouders trouwens. Er zaten wel een aantal herkenbare dingen in maar ook een aantal zaken waar ik het grandioos mee oneens was en dingen die ik onbegrijpelijk vond.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 11 okt 2006 14:51

Homoseksualiteit te genezen? Het is een vraag die je veel hoort. Kortweg kun je zeggen dat veel hetero’s beweren dat dat wel kan en de meeste homo’s beweren dat het niet kan/hoeft. Ik behoor tot die laatste groep.

Waarom? Vooral omdat ik het waanzinnig hard heb geprobeerd. O.a. met een heftige en langdurige therapie. Ik wil het best vertellen, maar daarmee geef ik me erg bloot en stel me kwetsbaar op. Ik verwacht dan ook dat jullie in je reacties daar niet al te aanvallend mee omgaan!

Laat ik alle gevechten met en tegen mezelf als refohomo voor de helderheid maar overslaan. Het bidden, het zoeken, het lezen, vragen en niet begrijpen. Dat heeft iedereen, denk ik. Ik wil dit verhaal beperkt houden. Maar uiteindelijk werd ik door een dominee verwezen naar een christelijke psycholoog. Hij had een therapie die ook in Amerika werd uitgevoerd en o.a. was gebaseerd op de studies van Dr. Van den Aardweg die hierop gepromoveerd schijn te zijn. Dat is de ‘aversietherapie”. Het komt in het kort hierop neer dat hij de volgens hem latent aanwezige heteroseksuele gevoelens wilde versterken door ze te belonen en de aanwezige homoseksuele gevoelens wilde laten verdwijnen of afzwakken door ze te bestraffen…

Een jaar lang ben ik twee keer per week daar geweest. Op eigen kosten, want niemand wiste re vanaf, behalve de dominee. Maar die hield zich waarschijnlijk onledig met bidden.

De therapie was vreselijk en gênant. Ik kreeg prikkelend materiaal te zien van homoseksuele dingen en werd daarvoor gestraft met o.a. elektroshocks op delen waar je die liever niet hebt. Ik moest dingen eten waar ik braakneigingen van kreeg. Er werd op mij ingepraat over het vreselijke en verderfelijke van homoseksualiteit. Bij heteroseksuele prikkels ging dat andersom. Laat ik niet alles in details vertellen. Het is te erg. Maar ik ging door. Een jaar lang! Want ik wilde van mijn geaardheid af. Volgens dr. Van den Aardweg is het immers ’slechts’ een dwangneurose. Ik geloofde immers dat de bijbel en zeker mijn omgeving mijn geaardheid veroordeelde?

Ik geloofde ook echt dat God dit van mij verlangde. Ik bad en ik bad!!! De sterren van de hemel. Maar de hemel ging steeds meer dicht. Ik kon niet meer bij God. Ik kon sowieso niet meer… Ik heb de therapie opgegeven en ik heb God opgegeven. Zo’n God hoefde ik niet. En geloof me: de wereld stond klaar voor me! Na verloop van tijd wilde ik dan ook echt alles meemaken. Dus hoppatee, stappen! Nou, best eng, die eerste keer dat ik naar Gaypalace in Rotterdam ging. Maar wow, wat ging daar een wereld voor me open. Hier kon ik mezelf zijn! God en kerk? Ja doei! Nu even niet!

Maar God laat zich niet zo snel iets ontglippen. Na ongeveer een half jaar van stappen liep ik op een vrijdagavond/nacht weer het Gaypalace binnen. In de gardarobe zag ik een bekend gezicht. Daar was een jongen uit mijn kerk! We kregen allebei een rood hoofd. “Jij hier”? Hij was er voor het eerst… We zijn in een hoekje gaan zitten en hebben geprobeerd te kletsen. Maar dat lukt niet helemaal met al die decibellen… We zijn naar huis gegaan, veel vroeger dan anders. Daar hebben we de hele nacht gepraat, gehuild en… gebeden…Hij bleek dezelfde therapie te hebben gevolgd op advies van dezelfde dominee met de zelfde resultaten: twee gergemjongetjes in Gaypalace…

Wat heeft God het daarna goed met me gemaakt. Hij liet dus inderdaad niet los wat Zijn hand begon! Maar ik ben wel genezen. Nee niet van dat deel wat God mij heeft toebedacht en wat velen zo veroordelen. Ik denk dat God dat ook niet nodig vindt. Mijn geaardheid heeft er voor gezorgd dat ik iets in Zijn Koninkrijk kan betekenen wat anders nooit zou hebben gekund. Maar ik ben wel genezen van de gedachte dat ‘genezing’ moet. Hij is mijn alles weet van mij af. Hij leerde mij volgen mét mijn vragen. Vader, wat U deed en doet is goed![url][/url]
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 11 okt 2006 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 okt 2006 15:14

Respect. En een heel duidelijk argument TEGEN genezing. (Hetgeen niet bestaat bij homoseksualiteit: het is immers géén ziekte.)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 11 okt 2006 15:29

Dergelijke verhalen heb ik ook weleens gelezen van Amerikanen. Maar dat zoiets in Nederland kan gebeuren. :| :| Bizar en walgelijk.

meboy

Berichtdoor meboy » 11 okt 2006 15:31

@ denkertje,

................................................................................................................................................ (...) Een hele dikke kus op je voorhoofd...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 okt 2006 15:33

Om héééél stil van te worden. Vreselijk.
En moedig van Denkertje21 om het met ons te delen!

meboy

Berichtdoor meboy » 11 okt 2006 15:35

WILLEN ALLE DOMINEES EN KERKLEIDERS EN LEDEN DIT GEWOON LEZEN!!!!!!!

en refoweb...verwijs alle jongens en meisjes uit de vragenrubriek eens naar DIE post...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 okt 2006 15:39

Ik vind het ontzettend moedig van je dat je zo lang die therapie hebt gevolgd. Dat zegt wel veel.

Ook in mijn ogen is homoseksualiteit geen ziekte. En dus hoef je er niet tegen behandeld te worden. En al helemáál niet op deze manier.

Ik blijf bij mijn standpunt, maar dit mag niet wat mij betreft!

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 11 okt 2006 15:44

|:)| voor denker

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 11 okt 2006 15:46

Respect!!
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 okt 2006 16:12

Zo, ik ben niet bepaald overgevoelig maar nu stromen de tranen over mn wangen..

Dieptriest! ](*,)

Enorme dikke knuffel voor Denkertje21! Bedankt dat je het vertelt hebt..

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 okt 2006 16:15

Wat knap, dat je het verteld hebt, Denkertje! =D>
En wat intriest de manier waarop zo'n therapie eraan toegaat... :(
Afbeelding

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 okt 2006 16:33