Ok, ik zal rustig reageren....
Eerst even dit: ik draag mijn 'kruis' heel vrolijk!
En geloof je nou echt dat God homo's gaat 'genezen'? Misschien dat Hij ooit mensen als Botha gaat genezen van hun zelfbedachte vooroordelen!
Homo's zijn zinvolle mensen en kunnen juist door hun geaardheid en alles wat er bij hoort, zinvolle bijdragen leveren aan onze maatschappij....
Nou nou, je zit snel op de kast is het niet? Licht ontvlambaar zeker. Ten eerste heb ik niet gezegd dat homo's geen bijdrage aan de maatschappij kunnen leveren. En ik ben wel de laatste om dat te zeggen.
En of ik geloof dat God homo's gaat genezen? Daarop zeg ik volmondig ja. Hij zal op de jongste dag een ieder genezen van zijn zondige aard, jou en ik incluus.
Wij mensen hebben allemaal een zondige aard, en zijn in God's ogen dus ziek. Ziek van de zonde, en ziek door de zonde. En daarin is het offer van Jezus juist de helende kracht. Als je dat ontkent, neem je impliciet ook afstand van God's almacht. Je kunt dus gelijk zeggen dat je twijfelt aan zijn Macht of Wil om te genezen.
Een beetje makkelijk om maar te zeggen dat God toch niet geneest. Waarom bid je dan nog? God zal waarschijnlijk toch niet luisteren, laat staan handelen.
Maar daarnaast wil ik niet zeggen dat iedereen die oprecht bid om van zijn zondige aard af te komen, of daar verandering in aan te brengen, wordt verhoord. En dat bedoel ik dus met ieder zijn eigen kruis. Jij je geaardheid, ik het feit dat ik het Tourette syndroom heb en een alles behalve leuke jeugd daardoor en daarnaast ook nog aan de paroxetine heb gezeten en nog steeds regelmatig depressief ben. Ook ik ben vaak teleurgesteld in God's almacht, maar toch blijf ik eraan vasthouden. Ik kan ermee leven intussen. Betekent het dat mijn syndroom weg is? Nee. Maar ik weet dat God het wel KAN weg nemen. En het feit dat hij dat niet doet, wil niet zeggen dat het het niet KAN. Maar ik ben er stellig van overtuigd dat HIJ er een bedoeling mee heeft in mijn leven. En daar houd ik me dus aan vast.
God kan alles, maar doet niet alles op onze wensen. En eens zal HIJ ons laten zien waarom HIJ een ander plan had. En bij andere mensen grijpt HIJ wel in, omdat dat bij ZIJN plan hoort. Frustrerend? Ongetwijfeld. Maar sta je alleen? Vast niet.
En ik houd trouwens ook van winkelen, zou er dan ook een latente homokant in mij schuilen...?