Night schreef:Moeten we, Lizz en anderen, (eigenlijk ook een beetje verwijzend naar de felheid waarmee Lizz regelmatig traditie en dergelijke verwijst naar het rijk der fabelen als zijnde niet bijbels beargumenteerd en dus absoluut niet van toepassing; overigens alleen ter opmerking en no offence...), niet heel voorzichtig zijn met al deze zaken?
Gods Woord openbaart enkele zaken, andere zaken zijn wat dit onderwerp betreft voor ons verborgen.
Moeten we dan maar, zonder bijbels te onderbouwen, er op los redeneren? (waarmee ik niet beweer dat het hier gedaan word; ik noem een exces).
Ik pleit voor voorzichtigheid, en zeker niet voor eigen invulling van dit soort zaken zonder bijbelse onderbouwing.
Ja, sorry, soms misschien beetje té fel...

Is eigenlijk niet helemaal mn bedoeling, tradities kunnen waarde hebben, en niet alleen tradities van vroege christengemeenten die in de bijbel opgenomen zijn...
Maar dat terzijde.
Ik denk dat mijn opinie zelfs wel bijbels te onderbouwen is.
De satan is namelijk een gevallen
engel.
Er zijn voorbeelden in de bijbel waar mensen bezeten werden door duivelen.
Combineer... Ik denk dus dat een engel hetzelfde doet als een duivel, omdat het van oorsprong hetzelfd is. Zoals ik al zij, het verschil is goed<>kwaad. Dus er is een tegenovergesteld resultaat, van dezelfde opzet.
"That's noise!" some shrieked.
"That's life," Cage shrugged.