Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 10 okt 2006 12:40

leclerc schreef:Voor de duidelijkheid: Ik heb een uiterst genuanceerd homo-standpunt en zal de laatste zijn die ze het recht op samenleven dan wel trouwen zal gaan verbieden. sowieso vind ik het eng om daarmee met de bijbel te gaan schermen en dat laat ik achterwege. Ik heb moeite met excessen, maar dat is met alle vorm van excessen zo en is wat mij betreft niet zo homo gerelateerd

Duidelijk?

Helemaal mee eens, en duidelijk verwoord!

rosalie83 schreef:
leclerc schreef:Dat heb ik allemaal gelezen.
En ik vind het heel erg fijn voor je dat je jezelf op je plek weet in je eigen kerk en dat er zelfs voor je gebeden word. (jaja, ik heb echt goed gelezen)
Maar als jij nu eens goed leest dan zou je kunnen lezen dat m.i. jou moeite (of wel frustrate) bestaat uit de manier waarop Homo's hier (op dit forum) en in het algemene christelijke wereldje word ontvangen of liever gezegd: niet ontvangen.

ik hen niets meer en niets minder gezegd en het feit dat jij al bij het woord frustratie op de kast vliegt geeft in ieder geval te denken.

Waarschijnlijk komt het door de manier waarop je de dingen zegt, want ik raak hier ook nogal geirriteerd van en ik ben een hetero-vrouw.

'k Heb het allemaal eerst bijgelezen, 'k vind dat Leclerc serieus bezig is, met een plagende ondertoon, wat het juist wat meer ontspannen maakt!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 10 okt 2006 13:07

Cisca schreef: 'k vind dat Leclerc serieus bezig is, met een plagende ondertoon, wat het juist wat meer ontspannen maakt!

Inderdaad, dat mag ook wel eens. Ik herinner me de gemeenteavonden rond het thema in onze kerk, waar Juan en ik bij betrokken waren. Zeer diepe discussies en af en toe heerlijk hakketakken over wie bij ons de afwas deed.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 okt 2006 13:26

Denkertje21 schreef:
Aragorn schreef:
Denkertje21 schreef: Nee nee, ze zijn niet ALLEMAAL zo, maar ach wat kan het verkeerd gaan met die hetero's...

Tsja, dat geldt ook voor die homo's.. in Sodom en Gomorra konden die er ook wat van bijvoorbeeld.

Nou, wat waren daar die homo's toch bezig...
Verder staat er in de bijbel eigenlijk niets over hetero's die de beest uithangen :lol:, of vergis ik me nou toch? Maar het staat gelukkig niet in ieder hoofdstuk... Nou ja, bijna.... Helemaal geen hetero's die het met hun zus doen, hetero's die er een paar vrouwen bij hebben, hetero's die de vrouw van een ander afpakken, hetero's die....

Natuurlijk zijn er genoeg vreselijke hetero's, ik geloof ook niet dat ik dat ooit ontkend heb. En natuurlijk heeft het anders-zijn van homo's ook intrinsieke waarde. Als je die nuance wilt brengen, prima.
Maar dat ligt niet in de eerste plaats aan hun geaaardheid, er zijn evengoed verschrikkelijke homo's als hetero's en als je homo's in het zonnetje wilt gaan zetten door hetero's af te schilderen als een soort veredelde neanderthalers voel ik me daardoor beledigd en gediscrimineerd als hetero.

En bovendien getuigt het bepaald niet van invoelendheid.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 okt 2006 15:06

Aragorn schreef: Natuurlijk zijn er genoeg vreselijke hetero's, ik geloof ook niet dat ik dat ooit ontkend heb. En natuurlijk heeft het anders-zijn van homo's ook intrinsieke waarde. Als je die nuance wilt brengen, prima.
Maar dat ligt niet in de eerste plaats aan hun geaaardheid, er zijn evengoed verschrikkelijke homo's als hetero's en als je homo's in het zonnetje wilt gaan zetten door hetero's af te schilderen als een soort veredelde neanderthalers voel ik me daardoor beledigd en gediscrimineerd als hetero.

Weet je, ik zou willen dat men op mijn serieuze bijdragen net zo fanatiek en serieus zou reageren als op mijn plagerige opmerkingen dat homo's zo goed zijn in bepaalde zaken...

Natuurlijk zijn veel hetero's "veredelde neanderthalers", maar dan zijn veel homo's "veredelde poedels"...

Waar ik me aan stoorde, was dat velen hier 'dé homo' en een eigen hokje en hoekje zetten. het was aardig om te zien hoe makkelijk het is om dat zelfde met hetero's te doen en dan de stroom van reacties te zien... \:D/
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 11 okt 2006 15:24, 2 keer totaal gewijzigd.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 10 okt 2006 15:09

Nou, van harte gefeliciteerd met je overwinning joh, chapeau!

Ik vind dat je best op kan letten wat je zegt, jij kunt wel zeggen dat het plagerig is, maar moeten wij dat ruiken?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 10 okt 2006 15:10

Ik vind dit topic langdradig worden....

:roll:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 10 okt 2006 15:13

marina87 schreef:Ik vind dit topic langdradig worden....

:roll:
En een tikje licht ontvlambaar...

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 10 okt 2006 15:18

Neuh, ik vind dat er door gebrek aan nuttige discussies een beetje gedramd wordt, om te zoeken of er nog gespreksstof uit te halen is... Men wil strijden terwijl er niets meer te strijden valt. Men wil blijven roepen dat men mensen met een homofiele geaardheid gelijk moet behandelen terwijl dat al gebeurd hier.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 10 okt 2006 15:21

marina87 schreef:Neuh, ik vind dat er door gebrek aan nuttige discussies een beetje gedramd wordt, om te zoeken of er nog gespreksstof uit te halen is... Men wil strijden terwijl er niets meer te strijden valt. Men wil blijven roepen dat men mensen met een homofiele geaardheid gelijk moet behandelen terwijl dat al gebeurd hier.

Dat ben ik niet helemaal met je eens, maar, je hoeft dit topic niet te lezen, en je hoeft niet persé te reageren, sla het gewoon over als je het niet zinnig vindt!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 okt 2006 15:26

Denkertje21 schreef:
Aragorn schreef: Natuurlijk zijn er genoeg vreselijke hetero's, ik geloof ook niet dat ik dat ooit ontkend heb. En natuurlijk heeft het anders-zijn van homo's ook intrinsieke waarde. Als je die nuance wilt brengen, prima.

Weet je, ik zou willen dat men op mijn serieuze bijdragen net zo fanatiek en serieus zou reageren als op mijn plagerige opmerkingen dat homo's zo goed zijn in bepaalde zaken...

Natuurlijk zijn veel hetero's "veredelde neanderthalers", maar dan zijn veel homo's "veredelde poedels"...

Waar ik me aan stoorde, was dat velen hier 'dé homo' en een eigen hokje en hoekje zetten. het was aardig om te zien hoe makkelijk het is om dat zelfde met hetero's te doen en dan de stroom van reacties te zien... \:D/

Waarmee je impliceert dat ik nu opeens verontwaardigd zou zijn en dat niet zou zijn als iemand zo over homo's zou praten.. mijn dank is groot.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 10 okt 2006 15:31

Cisca schreef:
marina87 schreef:Neuh, ik vind dat er door gebrek aan nuttige discussies een beetje gedramd wordt, om te zoeken of er nog gespreksstof uit te halen is... Men wil strijden terwijl er niets meer te strijden valt. Men wil blijven roepen dat men mensen met een homofiele geaardheid gelijk moet behandelen terwijl dat al gebeurd hier.

Dat ben ik niet helemaal met je eens, maar, je hoeft dit topic niet te lezen, en je hoeft niet persé te reageren, sla het gewoon over als je het niet zinnig vindt!

Eerst vond ik het een heel zinnig topic, maar tegenwoordig niet meer zo. Meestal sla ik het ook over ja. :wink:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 okt 2006 15:35

marina87 schreef:Eerst vond ik het een heel zinnig topic, maar tegenwoordig niet meer zo. Meestal sla ik het ook over ja. :wink:

Dit was volgens mij toch een minder zinnige bijdrage...
Voel je uitgedaagd tot iets zinnigs!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 10 okt 2006 15:38

Jah, zeggen wie er beter zijn, homo's of hetero's bijvoorbeeld...

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 10 okt 2006 15:41

Denkertje21 schreef:Dit was volgens mij toch een minder zinnige bijdrage...
Voel je uitgedaagd tot iets zinnigs!
Zoals? Elkaar om de oren slaan met bijbelteksten en onze interpetaties ervan? Dit topic heeft pagina's geleden al haar nut verloren. De posities zijn bekend en niemand zal die door uitgekauwde argumenten die al drie keer zijn genoemd veranderen.

meboy

Berichtdoor meboy » 10 okt 2006 16:18

ik ben het wel redelijk eens met de constatering dat we over alles wel zo'n beetje gesproken hebben en dat we elkaars standpunten wel zo'n beetje kennen.

Weet je wat ik mis? Ik mis de homo's die wel in de different richting zijn gedoken. De homo's die bewust een relatie uit de weg gaan. De als hetero getrouwde homo mannen (al zijn die er wel op andere forums).

Ik zou echt geïnteresseerd zijn in hun ervaringen, hun pijn, hun emoties, hun overwinningen, hun teleurstellingen etc. etc. Kan er niet iemand (al dan niet anoniem) uit die hoek opstaan om de discussie wat meer evenwicht en stof tot nadenken te geven?

En mocht je het vervelend vinden om onderwerp van gesprek te zijn zet het er dan gewoon ff bij: voorzichtig met mij, respecteer m'n grenzen of zoiets.

Terug naar “Archief”