marcel081276 schreef:Lana schreef:Lalage schreef:japio: ik zeg niet dat er geen hel is, want die is er wel. Maar daar hoef je niet voor eeuwig te blijven. Bovendien denk ik niet dat het letterlijk vuur is.
Denk hier eens over na: God doet alles uit liefde! Dus als Hij mensen 'in de hel gooit' dan doet Hij dat met een doel. Het grote doel van God is dat alle mensen zullen belijden dat Jezus Heer is, tot eer van God de Vader.
Maar waarom zou er zoiets zijn als een tijdelijke hel? Er is toch maar 1 oordeel?
Als je deze visie doortrekt, zou dat betekenen dat de mensen die Jezus
niet als Verlosser hebben leren kennen
in dit leven, en dus naar de hel gaan (hoe verschrikkelijk, laat dat wel wezen!) weer uit die hel 'gehaald worden'? En dan? Krijgen ze nog een kans ofzo? Waar kunnen we dat vinden in de Bijbel?
Ik snap dat het moeilijk is, menselijkerwijs gesproken, om sommige dingen te begrijpen. Maar God heeft gelijk en is rechtvaardig als Hij ons niet zou willen redden, maar nu het bijzondere: Hij heeft een plan uitgedacht zodat wij wel gered kunnen worden! Dat kunnen we (en willen we) alleen niet uit onszelf. Maar de Heere wil dat wel! En daar heeft Hij Zijn Zoon Jezus voor
gegeven; niets uit ons, alles uit Hem!
2 Tim. 1: 9
Die ons heeft zalig gemaakt, en geroepen met een heilige roeping; niet naar onze werken, maar naar Zijn eigen voornemen en genade, die ons gegeven is in Christus Jezus, voor de tijden der eeuwen;Joh. 6 : 44
Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
ik kan het wel in mijn eigen woorden op gaan schrijven maar mag graag gebruikmaken van andermans kennis
dus ga eens naar
http://www.goedbericht.nl/16_redenen.html en lees daar eens aandachtig, niet alleen deze redenen maar alles word heel duidelijk uitgelegt en dan kan je maar tot 1 conclussie komen volgens mij..
groeten marcel
Nummer 6 van de website goedbericht.
6. Gods toorn kan blijkens de Schrift hevig zijn, maar nooit eindeloos. Eindeloos zijn Zijn barmhartigheden! Een ogenblik duurt Zijn toorn, een levenlang Zijn goedertierenheid.
Jeremia
20
Daarom zegt de Heere HEERE alzo: Ziet, Mijn toorn en Mijn grimmigheid zal uitgestort worden over deze plaats, over de mensen en over de beesten, en over het geboomte des velds, en over de vrucht des aardrijks; en zal branden, en niet uitgeblust worden.
Matthéüs
28 En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel.
33 Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?
Markus
43 En indien uw hand u ergert, houwt ze af; het is u beter verminkt tot het leven in te gaan, dan de twee handen hebbende, heen te gaan in de hel, in het onuitblusselijk vuur;
44 Waar hun worm niet sterft, en het vuur niet uitgeblust wordt.
Openbaring
8
Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood.
27
En in haar zal niet inkomen iets, dat ontreinigt, en5 gruwelijkheid doet, en leugen spreekt; maar die geschreven zijn in het boek des levens des Lams
15
Maar buiten zullen zijn de honden, en de tovenaars, en de hoereerders, en de doodslagers, en de afgodendienaars, en een iegelijk, die de leugen liefheeft, en doet.
Bovenstaande klinkt niet echt tijdelijk.