Eetproblemen/stoornis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 sep 2006 12:10

De mijne is flink uit balans geweest. Woog toen met mijn 1.64 82 kilo dus verre van gezond ;)
maar 2 jaar terugf er 15 kilo af weten te krijgen en sinds dien is het redelijk onder controle. In begin schommelde het nog wel behoorlijk maar nu niet meer gelukkig.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 23 sep 2006 17:39

Hippieblijhoofd schreef:
marina87 schreef:Het gaat goed met deze mevrouw!! :D Woog eerst 49 en nu ('s morgens na ontbijt!) 50.8!! Verder hoop ik goed te blijven eten, gisteren heb ik wel 5 boterhammen op met jam, hagelslag en kaas op!

geweldig meis!! Ga er zo mee door :D
*is trots op marina*

/me is weer naar onder de 50 gezakt :x ik neem te weinig tijd om goed te eten.. maargoed, het scheelt wel dat ik geen eetstoornis heb ofzo, het is meer dat ik gewoon vergeet om te eten ;)

Maar wat ik me afvraag, je vertelt dat als je je slecht voelt, dat invloed heeft op je eetgedrag. Waarom juist daarop, weet je dat ook? Waarom *verzint zomaar wat* ga je dan niet veel meer werken, of slapen, of douchen of weet ik veel wat.. ?

De reden weet ik niet tot in de puntjes. Ik denk het idee dat als ik depri ben/het slecht met me gaat, mij het gevoel bekruip dat ik mezelf niet meer onder controle heb. En dat ik daardoor die controle op andere dingen uit ga oefenen. Eten is dan een hele makkelijke omdat eten en stemming dicht bij elkaar liggen bij mij. Controle is heel belangrijk voor mij, ik wil alles hebben zoals ik het wil, hou alles in de gaten en stoot af wat eng is of wat te dichtbij komt. Het verschil met een aantal jaar geleden is, is dat ik toen ook nóg dunner wilde worden omdat ik nog in m'n vel kon knijpen wat ik voor vet aanzag. Nu wil ik niet nog dunner worden maar ook niet echt dikker. Ben overigens wel wat kilo's aangekomen hoor in die paar jaar! :D

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 23 sep 2006 19:18

Volgens mij begrijp ik het.. En zoals GerdienB zegt: eten is natuurlijk ook een 'makkelijke' manier; dat moet toch. Super dat het nu beter gaat |:)|

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 24 sep 2006 18:55

marina87 schreef:Het gaat goed met deze mevrouw!! :D Woog eerst 49 en nu ('s morgens na ontbijt!) 50.8!! Verder hoop ik goed te blijven eten, gisteren heb ik wel 5 boterhammen op met jam, hagelslag en kaas op!
d:)b

Hier gaat het wat minder, ondanks dat ik als een wolf eet. Ben vorige maand erg ziek geweest, niet lang, eigenlijk maar één nacht. Maar tijdens die nacht totaal 12 keer overgeven in 3 uur. Daarna een volle week erg slap geweest maar met zeer goede eetlust. Maar wel afgevallen naar 46 kilo (van de 50). Nu een dikke maand verder blijf ik maar hangen op 48 kilo en het wil maar niet lukken :x.

Ik kan me juist nu weer heel erg kwaad maken om opmerkingen als 'je bent toch niet aan de lijn?' als je een keer bedankt, of 'ja maar jij hebt makkelijk praten, jij kan het hebben'. Normaal gesproken trek ik me nooit zoveel van dat soort opmerkingen aan, maar als ik aan het winkelen ben en een rok of broek maat 36 zakt van mn kont kan ik die mensen wel aanvliegen. Loop je vervolgens naar de boeken- en tijdschriftenafdeling, zie je daar veel boeken van afslankgoeroes en tijdschriften met koppen als 'terug naar maatje 38'. Nou, stik maar in die shit! :x

Ziezo, dat is eruit ;). Gisteren had ik gelukkig een goeie dag en zat ik op 49.5, nu ben ik van plan me voorlopig niet meer te wegen tot minstens volgende maand.

Wordt vervolgd en iedereen veel succes :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 24 sep 2006 22:49

Debor@ schreef:
marina87 schreef:Ik kan me juist nu weer heel erg kwaad maken om opmerkingen als 'je bent toch niet aan de lijn?' als je een keer bedankt, of 'ja maar jij hebt makkelijk praten, jij kan het hebben'. Normaal gesproken trek ik me nooit zoveel van dat soort opmerkingen aan, maar als ik aan het winkelen ben en een rok of broek maat 36 zakt van mn kont kan ik die mensen wel aanvliegen. Loop je vervolgens naar de boeken- en tijdschriftenafdeling, zie je daar veel boeken van afslankgoeroes en tijdschriften met koppen als 'terug naar maatje 38'. Nou, stik maar in die shit! :x

|:)| Amen!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 25 sep 2006 07:26

Hippieblijhoofd schreef:
Debor@ schreef:Ik kan me juist nu weer heel erg kwaad maken om opmerkingen als 'je bent toch niet aan de lijn?' als je een keer bedankt, of 'ja maar jij hebt makkelijk praten, jij kan het hebben'. Normaal gesproken trek ik me nooit zoveel van dat soort opmerkingen aan, maar als ik aan het winkelen ben en een rok of broek maat 36 zakt van mn kont kan ik die mensen wel aanvliegen. Loop je vervolgens naar de boeken- en tijdschriftenafdeling, zie je daar veel boeken van afslankgoeroes en tijdschriften met koppen als 'terug naar maatje 38'. Nou, stik maar in die shit! :x

|:)| Amen!

Zo, want dat zei ik niet. :wink:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 sep 2006 07:56

ja het ging fout..
er gaat vandaag nogal wat fout met mij en fora :x :wink:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 okt 2006 16:13

Met kleding + eind van de middag 52,8!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Hoeveel moet je er dan trouwens aftrekken?)

Heeft vandaag op:
5 boterhammen! :D
3 sultanakoekjes
princekoekje
Gevulde koek
Lion
Thee
Water
Cup a soup
Banaan

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 okt 2006 16:16

marina87 schreef:Met kleding + eind van de middag 52,8!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heeft vandaag op:
3 sultanakoekjes
princekoekje
Gevulde koek
Lion
Thee
Water
Cup a soup
Banaan

Wat waaaanzinnig..........(herrinnerd zich een meetinggesprek)...is nog trotser dus!!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 okt 2006 16:18

\:D/ Dank!

Ehm..en nu nog volhouden hè! :wink:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 okt 2006 16:33

Heeft vandaag op:
3 sultanakoekjes
princekoekje
Gevulde koek
Lion
Thee
Water
Cup a soup
Banaan
2 kilo eraf.

Goed joh, dat je zoveel gegeten hebt!!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 07 okt 2006 16:17

Heeft vandaag op:
3 sultanakoekjes
princekoekje
Gevulde koek
Lion
Thee
Water
Cup a soup
Banaan
d:)b
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 okt 2006 19:17

Wow! Ik wens jullie echt superveel succes!

Waarschijnlijk moeten jullie en ik een gewicht hebben wat tussen dat van jullie en dat van mij in zit ;)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 10 okt 2006 15:28

Ik heb te overdreven gedaan door gelijk zoveel te eten. 's Avond laat had ik spijt en had er een rotgevoel over. Inmiddels weeg ik nog 51 kilo, maar goed dat is nog altijd 2/3 kilo meer dan 48/49. Mijn streven is nu om nooit meer in m'n leven onder de 50 te komen. Wel jammer dat het op m'n buik is gaan zitten i.p.v. op die lelijke botterige heupjes. :? Maar goed, maat 34 sluit nu mooi strak aan op m'n lichaam, een vooruitgang. Vooral goed met m'n verstand beredeneren en niet naar m'n gevoel luisteren, die zegt toch alleen maar dat ik een dikke bast ga krijgen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 okt 2006 15:39

Ik vind je erruuug goed bezig!!!

Terug naar “Archief”