tegenstrijdigheden in de bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marcel081276
Sergeant
Sergeant

tegenstrijdigheden in de bijbel

Berichtdoor marcel081276 » 05 okt 2006 22:39

wat moeten we met die stegenstrijdigheden? aan de eene kant kan je totaal niets aan je behoud doen maar aan de ander kant wel en zo zijn er nog meer te lezen, wat moet je daar nou mee?

groeten marcel
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 okt 2006 22:39

waarom lees ik die niet?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 05 okt 2006 22:40

eh.. ogen open doen? :mrgreen:

groeten marcel

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 okt 2006 22:43

ik kan niet lezen met ogen dicht dus zal wel moeten :lol:

maarre...misschien kun jij concreet aangeven waar je tegenstrijdigheden ziet staan.

Op het gebied van je behoud: daar zijn veel meningen over.
Mij mening is: God heeft Zijn beloften gegeven. En daar mogen wij op pleiten. Maar het is en blijf een eenzijdig Gods werk.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 05 okt 2006 22:50

klinkt erg vaag hoor zoals jij het zegt, maar ik bedoel dus dit:

God wil dat iedereen behouden word maar aan de andere kant kiest Hij wie er behouden word en wie niet..

Jezus is gestorven voor de zonden van alle mensen, maar er zijn er maar enkele die behouden worden.. (betaalde Hij dan veel te veel?)

alle mensen zondigen tot hun dood toe, maar in de hemel mogen geen zondaars komen, eh.. wie zijn dat dan wel?

enz enz enz..

groeten marcel

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 okt 2006 23:05

duidelijk. Alhoewel ik het geen tegenstrijdigheden vind.

God wil idd dat iedereen behouden word. Alleen wij hebben het ernaar gemaakt dat niemand behouden word. Wat is er nou tegenstrijdig? Wij toch zelf?

Jezus is gestorven voor de zonden van Zijn kinderen. Maar Zijn bloed is gnoeg voor iedereen!

In de hemel komen juist alleen maar zondaars. In de hemel doen ze geen zonden meer, want daar is alles goed.

het klinkt vaag omdat ik nu alles heel kort zeg.

egbert
Mineur
Mineur

Berichtdoor egbert » 05 okt 2006 23:36

marcel081276 schreef:klinkt erg vaag hoor zoals jij het zegt, maar ik bedoel dus dit:

God wil dat iedereen behouden word maar aan de andere kant kiest Hij wie er behouden word en wie niet..

Waar lees je dat? Ik lees: "want een ieder die in Hem gelooft zal behouden worden" ... Wie kiest er nou?

Jezus is gestorven voor de zonden van alle mensen, maar er zijn er maar enkele die behouden worden.. (betaalde Hij dan veel te veel?)

Nogmaals, waar lees je dat? Ik lees over "schare die niemand tellen kan"....

alle mensen zondigen tot hun dood toe, maar in de hemel mogen geen zondaars komen, eh.. wie zijn dat dan wel?

Ik val in herhalingen maar waar lees je dat? In de hemel mogen alleen maar zondaars komen... zoals mw al zei: In de hemel doen ze geen zonden meer, dat is heel iets anders.

enz enz enz..

ga door, ga door...
The solution to a problem lies in finding the Solver...

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 06 okt 2006 03:35

egbert schreef:Waar lees je dat? Ik lees: "want een ieder die in Hem gelooft zal behouden worden" ... Wie kiest er nou?

Je kiest door te geloven ...!!!

egbert schreef:Nogmaals, waar lees je dat? Ik lees over "schare die niemand tellen kan"....

Dat gaat nog nog gebeuren in de eindtijd, gedurende de zgn : GROTE VERDRUKKING ....

egbert schreef:Ik val in herhalingen maar waar lees je dat? In de hemel mogen alleen maar zondaars komen... zoals mw al zei: In de hemel doen ze geen zonden meer, dat is heel iets anders

Iedereen heeft toch gezondigd ?? — maar het probleem is, dat de gangbare manier waarop mensen de bijbel verklaren, tot een soort van *RASTER* verwordt, dat men vervolgens weer over de werkelijkheid heenlegt, waardoor de bijbel (zogenaamd) gaat zeggen : precies datgene wat men wil horen ...!!!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: tegenstrijdigheden in de bijbel

Berichtdoor Hero » 06 okt 2006 03:48

marcel081276 schreef:wat moeten we met die stegenstrijdigheden? aan de eene kant kan je totaal niets aan je behoud doen maar aan de ander kant wel en zo zijn er nog meer te lezen, wat moet je daar nou mee?

@Marcel ... je behoud krijg je, maar je kunt nog wel wat sleutelen aan jezelf, zodat straks ook anderen (welke nu_nog niet geloven) behouden zullen gaan worden — immers >

"... want wij weten, dat tot nu toe de ganse schepping in al haar delen zucht en in barensnood is ..." {Romeinen_8:22}
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 06 okt 2006 05:48

er staan op internet lange lijsten met "fouten en tegenstrijdigheden in de bijbel". Een heel aantal daarvan kunnen a.d.h.v. een uitleg "ontkracht" worden, maar er blijven wel een aantal vraagtekens over.

Als je maar lang genoeg interpreteert kan je ook die wel omzeilen, dat wel. Maar het gaat om het idee.
what the soul hides, blood tells

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 okt 2006 06:13

Heel raak, Marcel!

Als ik de bijbel lees, dan kom ik uit op het volgende.
1. Geloof is een gave van God. Je kunt dus niet zeggen dat het iemands eigen schuld is dat hij niet gelooft, want hij/zij heeft die gave gewoon nog niet gekregen.
2. God wil dat iedereen behouden wordt en dat zal uiteindelijk ook gebeuren! Jezus is inderdaad gestorven voor de zonden van de hele wereld, jammergenoeg geloven de meeste christenen dat niet. Ikke wel ;) Als je daar meer uitleg over wilt, just ask (heb nu niet zoveel tijd, morgen wel).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: tegenstrijdigheden in de bijbel

Berichtdoor Marnix » 06 okt 2006 08:03

marcel081276 schreef:wat moeten we met die stegenstrijdigheden? aan de eene kant kan je totaal niets aan je behoud doen maar aan de ander kant wel en zo zijn er nog meer te lezen, wat moet je daar nou mee?

groeten marcel

Gewoon geloven en doen. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 okt 2006 08:49

marcel081276 schreef:God wil dat iedereen behouden word maar aan de andere kant kiest Hij wie er behouden word en wie niet..

God kiest niet wie er behouden worden, God weet al wie er voor gaat kiezen om Jezus aan te nemen als zijn/haar Heer, dus wie behouden wordt.

Er zijn er niet maar enkelen die behouden worden. In de Bijbel staat dat het een schare zal zijn die niet te tellen is.

Inderdaad zondigt iedereen tot zijn/haar dood toe, of je nu gelooft in Jezus of niet. Maar doordat je behouden bent, kom je in de hemel waar geen zonde meer zal zijn.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 okt 2006 09:24

Volgens mij is dit denken niet helemaal conform de Dordtse Leerregels... :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 okt 2006 10:17

Marnix schreef:Volgens mij is dit denken niet helemaal conform de Dordtse Leerregels... :)

Welk denken?

Bovendien hoeven we ook niet te denken volgens de Dordtse leerregels, maar volgens de Bijbel!

Terug naar “Archief”