Moderator: Moderafo's
Petra777 schreef:Gezien de traditie in reformatorische kerken, is het niet meer dan logisch dat je het vreemd vind. Dat kan natuurlijk wel veranderen.
Maar ik weet nog niet zo zeker of het wel onnodig 'eng' is. Niet alles wat in tongentaal gezegd wordt is van de Heer. Ook de duivel roert zich. Daarbij komt dat iedereen het kan leren.
(Je hebt kerken waar ze cursussen geven, voor die mensen die na jaren bidden nog niet in tongen spreken --> dus niet vervuld zijn met de Heilige Geest, --> dus eigenlijk soort van tweede rangs christen zijn)
Ik denk wel dat spreken in tongen van God kan komen, maar ik heb er wel een groot aantal vraagtekens bij.
Marnix schreef:Klopt. Maar ik begrijp dus dat je geen problemen hebt met tongentaal maar met het feit dat mensen er niet goed mee omgaan.
Over die site van die meneer, ik heb niet alles geluisterd, maar er zijn heus genoeg mensen die in tongen spreken als een soort kunstje zien, dat ze vaak kunnen doen en aan anderen demonstreren. Dat zullen ze nooit van zichzelf zeggen, maar door de manier waarop ze erover praten kun je dat merken. Dan ben je denk ik gewoon verkeerd bezig.
Problemen rondom tongentaal en andere gaven ontstonden al heel snel, mensen die het wel hadden vonden zichzelf betere christenen dan zij die het niet hadden; vergetende dat de Geest gaven geeft aan wie Hij wil, zonder onderscheidt te maken. Het één is niet belangrijker dan het ander.
En in die valkuil trappen nog steeds christenen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten