De aloude discussie.
Als voetbalfan vind ik uiteraard dat het moet kunnen, al sloeg ik jaren geleden een aanbod van een zondagclub af. Voetbal op zondag gaat me gewoon te ver, al moet ik wel zeggen dat ik op zondagmiddag wel luister naar Langs de Lijn.
Voetbal is voor mij een hobby, ik train 1x in de week, ik voetbal minstens 1 wedstrijd in de week, en ik ben fanatiek genoeg. Daarbuiten kijk ik graag een wedstrijd in een stadion, al doe ik dat niet veel. Maar ik ga er niet totaal in op.
Toch kan ik de afkeuring wel voorstellen. In de Eredivisie (hoogste niveau van voetbal in ons land) is er best wel sprake van onderlinge haat en wordt door vele voetballers gezegd dat de voetbalwereld een egoistische wereld is. Ook zijn er veel mensen die het voetbal tot een afgod maken. Wat niet wil zeggen dat je er niet naar mag kijken, want mij interesseert het spelletje. Of ik nou voor Feyenoord ben of voor Ajax maakt dat niet uit (alhoewel...

). Is de wedstrijd over, dan kan ik best blij zijn met een overwinning, en kan ik balen bij een nederlaag, maar dat is de sportman in mij. Het neemt geen ernstige vormen aan, en zolang dat zo blijft kan ik het verantwoorden.