Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 10:23

Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:
Denkertje21 schreef:Ik vond een boeiend stukje een Belgische krant: (geen grappen graag over de afkomst!)

"Het eeuwige debat over de vraag of homoseksualiteit is aangeboren of aangeleerd neigt naar een ontknoping na een experiment met fruitvliegjes door onderzoekers van de Oostenrijkse Academie voor Wetenschap in Wenen. Bio-ingenieurs vonden bewijzen dat seksuele geaardheid toch aangeboren is, en dus bepaald wordt door onze genen en niet door de omgeving. Hoofdonderzoeker Barry Dickson was heel verbaasd toen bleek dat slechts één enkel 'verwissel-gen' de seksuele voorkeur van mannetjes en vrouwtjes omkeert.
Mannelijke fruitvliegjes waarbij de onderzoekers dit gen wijzigden vertoonden geen interesse meer in vrouwtjes maar wel in andere mannetjes.
Het verhitte debat over de aard van seksuele oriëntatie woedt al jaren, waarbij veel homo's beweren dat hun seksuele oriëntatie aangeboren is, terwijl activisten tegen homoseksualiteit menen dat homoseksualiteit is aangeleerd en dus kan 'genezen' worden met psychologische of psychiatrische hulp.
Michael Weiss, hoofd biochemie aan de universiteit van Ohio, was ook zeer verbaasd door deze resultaten. "Het lijkt erop dat niemand zijn seksuele voorkeur kiest. Die ís er gewoon. De resultaten van het onderzoek zijn zó zuiver en zó dwingend dat ze het hele vakgebied van de genetische wortels van ons gedrag enorm vooruit helpen." Hij hoopt dat deze conclusies de discussie over seksuele voorkeur verplaatsen van het morele naar het wetenschappelijke domein."

Bron: Het Laatste Nieuws 7-6-2006

Ik ben van mening dat het aangeboren kan zijn. Maar dat het ook aangeleerd kan zijn.

Als het aangeleerd is, dan zijn ze het nooit lang. Dat zijn gewoon hartstikke nephomo´s die op hun dertigste fijn getrouwd zijn en een stel peuters hebben rondlopen. Ik durf zelfs eigenlijk met zekerheid te zeggen dat het niet aangeleerd is..

Ik denk dat omgeving waar je uitkomt, mensen met wie je omgaat wel invloed kunnen hebben op de seksuele voorkeur!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 okt 2006 10:30

rosalie83 schreef:Ik denk dat omgeving waar je uitkomt, mensen met wie je omgaat wel invloed kunnen hebben op de seksuele voorkeur!

Nou, blijkbaar dus niet he? Als ik het artikeltje lees zie ik geen verschil tussen geaardheid. Zowel homo- als heteroseksualiteit is aangeboren, en net zo goed dat een homo geen hetero wordt als ie wordt opgevoed in een hetero-omgeving geloof ik niet dat het andersom wel zo zou gaan.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 04 okt 2006 10:30

Smurffie schreef:Als het aangeleerd is, dan zijn ze het nooit lang. Dat zijn gewoon hartstikke nephomo´s die op hun dertigste fijn getrouwd zijn en een stel peuters hebben rondlopen. Ik durf zelfs eigenlijk met zekerheid te zeggen dat het niet aangeleerd is..

wat een heerlijke reactie 8) ik sluit me er ook helemaal bij aan. Een vraag die wel bij mij opkomt: Bestaan er ook echte bi-seksuelen? of zijn dat nep-homo's of nep-hetero's?

Ik denk dat omgeving waar je uitkomt, mensen met wie je omgaat wel invloed kunnen hebben op de seksuele voorkeur!

Ik heb eens een Amerikaans onderzoek gelezen waarin gekeken werd of de omgevinsfactoren een rol speelden bij homofilie, dit bleek uit onderzoek niet zo te zijn. Ik heb helaas geen bronnen of links naar het onderzoek
Auf Wiedersehen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 10:34

Ik zag net dit op www.refdag.nl:

4-10-2006 | 10:38

„Homoseksualiteit is keuze, niet aangeboren”
Loslaten Gods Woord leidt volgens dr. Botha tot ontwrichte verhouding
K. van der Zwaag

WAARDENBURG - „Homoseksualiteit is geen aangeboren neiging, maar een keuze.” Voor de Zuid-Afrikaan dr. Peet Botha is de toenemende acceptatie van homoseksualiteit binnen de kerken het gevolg van het loslaten van Gods Woord. Hij is ervan overtuigd dat heling van homoseksualiteit mogelijk is. „Wat aangeleerd kan worden, kan ook worden afgeleerd.”

Op uitnodiging van Christenen voor de Waarheid houdt dr. Botha diverse lezingen in Nederland. Woensdag sprak hij op een studiedag voor pastoraal werkenden, voorgangers en hulpverleners in Hardinxveld-Giessendam. Verder verzorgt hij dezer dagen gastlessen op de Christelijke Hogeschool Ede en de Gereformeerde Hogeschool in Zwolle. Hij geldt als een expert op het gebied van huwelijk en (homo)seksualiteit.

Na een maatschappelijke carrière van meer dan tien jaar begon Botha in 1986 met een theologische opleiding tot predikant, eerst aan de universiteit van Pretoria en later aan universiteit van Stellenbosch. Hij vervolgde zijn studie aan de universiteit van Potchefstroom (nu North West University). In 2004 verkreeg hij zijn doctorsgraad aan de universiteit van Potchefstroom. Zijn proefschrift had als titel: ”The apostle Paul and homosexuality: A sociohistorical study”.

In het dagelijks leven is dr. Botha een van de directeuren van de christelijke pabo Cedar College of Education, een opleidingsinstituut in de provincie KwaZulu Natal dat nauw verbonden is met de universiteit in Potchefstroom. Hij is predikant binnen de Nederduitse Gereformeerde Kerk.

Langdurige relatie

Dr. Botha is van mening dat Paulus in aanraking kwam met homoseksualiteit in een vorm zoals die ook vandaag aanwezig is. „Er is vaak beweerd dat Paulus niet zou hebben geweten van homoseksualiteit als een langdurige liefdevolle relatie tussen twee mensen. Paulus zou alleen het verschijnsel van pederastie (pedofilie) en tempelprostitutie op het oog hebben gehad. Uit schriftelijke bronnen uit de Griekse en de Romeinse oudheid en uit afbeeldingen op kleitabletten blijkt hoe homoseksuelen met elkaar omgingen. Ook langdurige verbintenissen tussen twee mannen, bijvoorbeeld in het geval van Alexander de Grote, waren gebruikelijk.”

Er is dus niets nieuws onder de zon, zegt Botha. Hij wijst erop dat wel elf van de laatste twaalf Romeinse keizers homoseksueel of biseksueel waren, onder wie Nero. Hij is met een jongeman, Sporus, in een officiële huwelijksceremonie getrouwd. Het was onder Nero’s heerschappij dat Paulus de marteldood stierf.

Dr. Botha: „Paulus wist dus waarover hij schreef in Romeinen 1. Hij erkende wel dat de homoseksuele geaardheid bestond, maar stelde heel duidelijk dat God de homoseksuele daad verbood. Paulus stelt zich op het standpunt van Genesis 1, waar de seksualiteit een plaats heeft binnen de verhouding tussen man en vrouw. Mannen en vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in een tegennatuurlijk gebruik.”

De biologische wetenschap bevestigt volgens dr. Botha het basisgegeven dat mannen en vrouwen niet geschapen zijn om seksuele gemeenschap met leden van hetzelfde geslacht hebben. „De man is niet geschapen om de man te ontvangen, noch de vrouw de vrouw, maar ze zijn beiden als complementair op elkaar aangewezen. Wie dat raamwerk van de Schrift loslaat, geeft ruimte voor allerlei andere soorten van seksualiteit, zoals pedofilie, waarvoor een nieuwe partij in Nederland zich sterk maakt.”

Keuze

Volgens dr. Botha is homoseksualiteit geen geaardheid waarmee je geboren wordt. „Het is een keuze. Als je zegt dat het een aangeboren geaardheid is, zeg je dat je die niet kunt veranderen. Maar dat kun je juist wel. Er zijn honderden gevallen bekend van homoseksuelen die veranderd zijn, al zijn er binnen deze groep ook gradaties van gehele of gedeeltelijke verandering.”

Het probleem is dat veel kerken homoseksualiteit niet als een zonde zien. „Binnen de vrijzinnige theologie heeft men afscheid genomen van de Bijbel als Woord van God en is de Bijbel hoogstens een boek óver God. Gecombineerd met wat de seculiere cultuur zegt over de rechten van homoseksuelen, maakt dat homoseksualiteit al snel een geaccepteerd verschijnsel.

Er wordt wel eens aangevoerd dat Jezus niets gezegd heeft over homoseksualiteit, maar Hij was als jood in Zijn tijd aangewezen op het Oude Testament. En daarmee op wat in Genesis en Leviticus gezegd wordt over seksualiteit en homoseksualiteit. Ook inzake echtscheiding beroept Hij zich op de schepping van de mens zoals die aan het begin van het Oude Testament is opgetekend.”

Een bekend onderscheid is dat tussen homofilie en homoseksualiteit. Er zijn er die de aanleg hebben, maar in onthouding willen leven.

„Tegen hen zou ik willen zeggen dat ik deze aanleg in ieder geval niet om biologische redenen kan voorstellen. Tussen Jakob en Ezau was er verschil in mannelijkheid. Jacob was de zachtere man, Ezau de meer harde man die vooral buitenshuis leefde. Toch was Jakob even mannelijk als zijn broer.

Een homoseksueel wordt niet geboren, maar gemaakt door tal van factoren zoals opvoeding, ervaring met ouders, mediacultuur. En vergeet vooral ook niet de homoseksuele cultuur, die een dwingende cultuur is. Je leert homoseksualiteit aan. Maar wat je aanleert, kun je ook afleren.”

Blijft een feit dat er homofielen zijn die worstelen met wat zij noemen hun geaardheid. Wat zou u hun willen adviseren?

„Ik zou hen willen wijzen op de weg van therapie, en dan in brede zin: psychologisch, maar ook pastoraal. In een pastoraal gesprek kan erop worden gewezen hoe belangrijk gebed en geloof zijn. Christus kan mensen van homoseksualiteit helen, net zoals van andere zonden als jaloezie, dronkenschap, woede, immoraliteit en ontucht.

Ook belangrijk is dat mensen om homofielen heen staan en hun geloofsondersteuning geven. Ik wil vooral benadrukken dat je niet altijd homoseksueel hoeft te blijven, want je kunt het veranderen. Mensen die veranderd zijn en in veel gevallen ook getrouwd, zeggen dat ze een veel rijker leven hebben ontvangen, voller en vreedzamer.”

© Reformatorisch Dagblad

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 04 okt 2006 10:51

In ND staat vraaggesprek, iets genuanceerder.

Botha predikt heling homoseksualiteit
door onze redacteur Reina Wiskerke
WAARDENBURG - Homoseksualiteit is zonde en je kunt ervan verlost worden, zegt de Zuid-Afrikaan dr. P.H. Botha met veel stelligheid. Toch komt hij in wegrestaurant De Waalbrug niet over als het type houwdegen. Geduldig legt hij zijn standpunt uit in het etablissement langs de A2.
Twee weken lang gaat dr. Peet Botha op tournee met een duidelijke boodschap. De Zuid-Afrikaan spreekt in Nederland over homoseksualiteit. Homoseksualiteit is geen aangeboren eigenschap maar een keuze, zegt hij. Verlossing van homoseksualiteit is mogelijk. Enige nuance is deze Nederduits-gereformeerde predikant toch niet vreemd, als hem ernaar gevraagd wordt.

Achter de lezingenreeks van Botha staat Christenen voor de Waarheid, een zusterorganisatie van Christians for Truth in Zuid-Afrika. Hij spreekt intussen ook voor studenten van de Christelijke Hogeschool Ede (5 oktober) en van de Gereformeerde Hogeschool Zwolle (11 oktober).

Christenen voor de Waarheid strijdt zowel in Zuid-Afrika als in Nederland bijvoorbeeld tegen euthanasie, piercing of seks voor het huwelijk ('Ware liefde wacht'). Uitgangspunt van de organisatie is de Bijbel als Woord van God. Dr. Peet Botha onderschrijft dat: ,,De Bijbel is het Woord van God, en niet het woord óver God. Het gezag van Gods Woord is voor mij niet onderhandelbaar.''

Verklaring
Afgelopen acht jaar heeft Botha studie gedaan naar Bijbel en homoseksualiteit, vertelt hij. Drie boeken zijn daaruit voortgekomen. Ontwikkelingen binnen zijn kerk, de Nederduits Gereformeerde Kerk, hebben hem hiertoe aangezet. In 1986 noemde deze kerk, die een liberale en een behoudende vleugel kent, homoseksualiteit nog zonde in een verklaring. Tien jaar later werd er besloten tot heroverweging en in 2004 werd de uitspraak van 1986 herroepen. De theoloog ging op zoek naar argumenten in het debat over deze ommekeer in denken.

Botha, zendeling en directielid van een pabo, wijdde een promotiestudie aan de apostel Paulus en homoseksualiteit. Hij ontkent dat Paulus' veroordeling van homoseksualiteit in Romeinen 1 niet van toepassing zou zijn op homoseksuele relaties in liefde en trouw. Hij ontkent ook dat Paulus van zulke relaties niet afwist. Zo wijst hij op de Romeinse keizer Nero ,,die zelfs twee keer met een jongeman 'gehuwd' is geweest''.

Homoseksualiteit was een bekend verschijnsel bij de volken rondom Israël, schetst Botha. Israël was uniek in de afwijzing ervan op grond van Gods geboden. De Joden achtten homoseksuele relaties, hoe die ook zijn vormgegeven, ontoelaatbaar en dat was zo vanzelfsprekend dat de apostel Paulus er niet over hoefde uit te wijden.

Genade
Homoseksualiteit is volgens de Bijbel zonde, en dat geldt vandaag nog steeds, ook binnen een 'relatie in liefde en trouw', concludeert hij. ,,En als de Bijbel mij zegt mij dat homoseksualiteit zonde is, dan kan een mens verlossing ervan ervaren. In Spreuken 28:13 staat dat wie de zonde nalaat, genade kan ontvangen. Homoseksualiteit staat op dezelfde lijn als andere zonden, zoals woede, dronkenschap, ontucht, en die kun je volgens de Bijbel afleggen. De Bijbel zegt mij dus dat homoseksualiteit niet aangeboren is. De volgende vraag is dan, wat de wetenschap erover zegt. Er is immers geen verontschuldiging voor de mens, staat er in Romeinen 1:20: hij kan in de schepping zien wat Gods bedoeling is. De biologische wetenschap is duidelijk: de man kan niet de ontvanger zijn van het seksuele orgaan van een ander mens. Er is bovendien geen enkele studie die bevestigt dat homoseksualiteit enkel een biologische oorzaak heeft.''

Valt uw argumentatie in duigen, zodra een wetenschappelijke studie het tegendeel uitwijst?

,,Ik ben niet zo beperkt in mijn denken, dat ik een biologische oorzaak bij voorbaat uitsluit, alleen wijst de wetenschap daar niet op. Maar gesteld dat die oorzaak gevonden wordt, dan vloeit daaruit niet voort dat homoseksualiteit in praktijk gebracht moet worden. Dronkenschap wordt ook niet acceptabel als wetenschappers alcoholverslaving in verband brengen met erfelijke factoren.''

Is homoseksualiteit daarmee een keuze?

,,Ja, maar die keuze wordt wel beïnvloed door een bepaalde biologische aanleg. Je hebt robuuste jongens die graag voetballen. Je hebt ook zachte types met belangstelling voor kunst of mode. De omgeving heeft eveneens invloed op de ontwikkeling van een kind. Misschien heeft zijn vader hem afgewezen, misschien heeft zijn moeder hem als een dochter aangekleed, misschien is hij op school gepest en vernederd. Zo is er een combinatie van factoren die iemand vatbaar maakt voor een homoseksuele levensstijl. Maar een mens heeft altijd een keuze hierin, zoals de pedofiel en de heterofiel altijd een keuze hebben. Het gaat erom onder welk gezag iemand zijn keuze maakt, en voor een christen is dat het gezag van Gods Woord.''

Wat moet iemand met een homoseksuele gevoelens doen?

,,Een christen moet leren verstaan dat homoseksualiteit binnen Gods Woord niet kan en dat hij therapie moet krijgen. Het is van belang te zoeken naar de oorsprong van de homoseksuele oriëntatie, om er wat aan te kunnen doen. Ik zeg niet dat er dan meteen verlossing komt. Er kan een geweldige worsteling van jaren overheen gaan.''

Is genezing altijd mogelijk?

,,Ik spreek niet van genezing, want homoseksualiteit is geen ziekte. Wel zeg ik dat héling in Christus altijd mogelijk is.''

Is dat niet wreed voor christenen die hun homoseksuele gevoelens nooit kwijtraken en dat wel graag willen?

,,Er zijn mensen die hun homoseksuele gevoelens helemaal kwijtraken, er zijn er die ze nooit helemaal kwijtraken. Heling betekent ook: beheersing van eigen homoseksuele gevoelens, zoals dat geldt voor heteroseksuele mannen die altijd geneigd zijn naar andere vrouwen te kijken. Ik ken een vrouw die losgekomen is van lesbische gevoelens. Zij zei eens tegen mij: 'Mijn heling is dat ik niet meer naar plaatsen ga waar verkeerde gevoelens opgeroepen worden, dat ik niet meer de boeken lees die verkeerde verlangens bij me wakker maken.'.''

Wijst de praktijk niet uit dat therapie homoseksuele gevoelens doorgaans niet definitief uitbant?

,,We moeten onderscheid maken tussen gevoelens en herinneringen. In de gevallen die ik behandeld hebt, komen mensen vrij van homoseksuele gevoelens en verlangens. Maar van herinneringen komen mensen nooit vrij. Die zijn als het ware ingebrand in ons wezen.''

Biedt u in het pastoraat wel een realistisch perspectief?

,,Zeker wel. Wij zeggen: 'De hoop bestaat dat jij van alle homoseksuele gevoelens bevrijd kan worden, maar de realiteit is dat je gedachten er nooit helemaal vrij van raken, omdat je er herinneringen aan hebt'.

Zijn het echt alleen herinneringen die blijven? ,,In de meeste gevallen zijn het de herinneringen die blijven. In sommige gevallen blijven ook de gevoelens.''

Hoe moet de kerk volgens u omgaan met het verschijnsel homoseksualiteit?

,,De kerk moet aan zelfonderzoek doen. Ze is niet zonder blaam als het gaat om haar omgang met degenen die homoseksuele gevoelens hebben. Christus is gekomen voor de verlossing van iedereen: niet alleen homoseksuele mensen hebben verlossing nodig, heteroseksuele evenzeer. In het contact met een homoseksuele persoon moet met hem of haar over die homoseksuele gevoelens gesproken worden, om te werken aan verlossing van die gevoelens of hantering ervan. Zolang iemand verlangt naar verlossing - of de gevoelens nou blijven of niet -, kan hij of zij niet uit de gemeente verwijderd worden.''

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 04 okt 2006 10:54

:roll: Het ene onderzoek spreekt het andere weer tegen.
Auf Wiedersehen!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 okt 2006 10:56

rosalie83 schreef: Volgens dr. Botha is homoseksualiteit geen geaardheid waarmee je geboren wordt...

Wat een walgelijk en ongenuanceerd stuk!

Heerlijk voor zoekende christenen! Deze man vetileert zijn mening en dat mag uiteraard. Maar laat hem dit niet als ultieme waarheid verkondigen. Hij zet de klok weer jaren terug en gaat voor God spelen!

Hij stelt doodleuk we homoseksulaiteit niet als zonde zien omdat we God en Zijn Woord hebben losgelaten...
Nou meneer Botha, Ik heb God en Zijn Woord niet losgelaten omdat Hij mij niet heeft losgelaten.

Echt heel erg dit artikel!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 10:57

Volgens dr. Botha is homoseksualiteit geen geaardheid waarmee je geboren wordt. „Het is een keuze. Als je zegt dat het een aangeboren geaardheid is, zeg je dat je die niet kunt veranderen. Maar dat kun je juist wel. Er zijn honderden gevallen bekend van homoseksuelen die veranderd zijn, al zijn er binnen deze groep ook gradaties van gehele of gedeeltelijke verandering.”

Ik denk dat ik hier de kern van het verhaal heb genomen.

Dat is uiterlijke verandering, voor de mensheid, maar ze zijn diepongelukkig.
Ik geloof wél dat de omgeving het kan stimuleren..Maar je wordt niet voor de lol homo. Niemand wil bij een minderheidsgroepering horen toch? Je wordt er meestal op aangekeken, je moet vaak een strijd leveren om er voor uit te komen (vooral christelijke homo's), denk je nu echt dat die zomaar 'besluiten' om homo te worden, wetend wat het voor reactie's teweeg kan brengen?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 okt 2006 10:59

Ik vraag mij af waarom dr. Botha een expert zou zijn op dit gebied, want verder dan dit:

Hij geldt als een expert op het gebied van huwelijk en (homo)seksualiteit.

Na een maatschappelijke carrière van meer dan tien jaar begon Botha in 1986 met een theologische opleiding tot predikant, eerst aan de universiteit van Pretoria en later aan universiteit van Stellenbosch. Hij vervolgde zijn studie aan de universiteit van Potchefstroom (nu North West University). In 2004 verkreeg hij zijn doctorsgraad aan de universiteit van Potchefstroom. Zijn proefschrift had als titel: ”The apostle Paul and homosexuality: A sociohistorical study”.

kom ik niet. Nu lijkt theologie mij niet direct het meest geschikte vakgebied om uitspraken te kunnen doen over het al dan niet aangeboren zijn van seksuele geaardheid. Was het nou een dr. in bijvoorbeeld de genetica of de embryologisch neuroloog, dan zou ik wat meer waarde aan zijn mening hechten.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 04 okt 2006 10:59

Denkertje21 schreef:
rosalie83 schreef: Volgens dr. Botha is homoseksualiteit geen geaardheid waarmee je geboren wordt...

Wat een walgelijk en ongenuanceerd stuk!

Heerlijk voor zoekende christenen! Deze man vetileert zijn mening en dat mag uiteraard. Maar laat hem dit niet als ultieme waarheid verkondigen. Hij zet de klok weer jaren terug en gaat voor God spelen!

Hij stelt doodleuk we homoseksulaiteit niet als zonde zien omdat we God en Zijn Woord hebben losgelaten...
Nou meneer Botha, Ik heb God en Zijn Woord niet losgelaten omdat Hij mij niet heeft losgelaten.

Echt heel erg dit artikel!

Dus hij mag een mening hebben zolang hij deze niet exlusief als de enige en ultieme waarheid ziet? Dan kan ik wel de gedachte opgeven dat 1+1=2.

Je motiveert zelf niets.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 04 okt 2006 11:00

MrSokkie schreef:Ik vraag mij af waarom dr. Botha een expert zou zijn op dit gebied, want verder dan dit:

kom ik niet. Nu lijkt theologie mij niet direct het meest geschikte vakgebied om uitspraken te kunnen doen over het al dan niet aangeboren zijn van seksuele geaardheid. Was het nou een dr. in bijvoorbeeld de genetica of de embryologisch neuroloog, dan zou ik wat meer waarde aan zijn mening hechten.

In vraaggesprek ND nuanceert hij biologische argumenten, erkent dat deze er (kunnen) zijn.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 11:01

MrSokkie schreef:Ik vraag mij af waarom dr. Botha een expert zou zijn op dit gebied, want verder dan dit:

Idd. Al was meneer putjesschepper.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 okt 2006 11:01

T. Lindeman schreef: Een vraag die wel bij mij opkomt: Bestaan er ook echte bi-seksuelen? of zijn dat nep-homo's of nep-hetero's?

Nee, zowel alle homo's als alle hetero's zijn nep-bi! :mrgreen:

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 04 okt 2006 11:04

MrSokkie schreef:Nu lijkt theologie mij niet direct het meest geschikte vakgebied om uitspraken te kunnen doen over het al dan niet aangeboren zijn van seksuele geaardheid. Was het nou een dr. in bijvoorbeeld de genetica of de embryologisch neuroloog, dan zou ik wat meer waarde aan zijn mening hechten.

Eensch! het komt op mij ook niet-wetenschappelijk en nogal eenzijdig over.
Auf Wiedersehen!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 okt 2006 11:06

Jort schreef:In vraaggesprek ND nuanceert hij biologische argumenten, erkent dat deze er (kunnen) zijn.

Om ze vervolgens meteen van tafel te vegen: Maar gesteld dat die oorzaak gevonden wordt, dan vloeit daaruit niet voort dat homoseksualiteit in praktijk gebracht moet worden. Dronkenschap wordt ook niet acceptabel als wetenschappers alcoholverslaving in verband brengen met erfelijke factoren.''

Ik hoop dat ik niet de enige ben die de vergelijking tussen alcohol drinken en homoseksualiteit een beetje krom vind.

Terug naar “Archief”