Btw; Excuses

Zou ik dan nu mijn aansteker mogen?
Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Collateral schreef: Laat ik het nog een keer proberen uit te leggen: het dodental dat genoemd wordt op de door jou genoemde websites slaat op het aantal mensen dat is gestorven aan ziekten/aandoeningen die worden gerelateerd aan roken. Dat houdt in dat het ziekten/aandoeningen zijn die significant vaak het gevolg zijn van (veel) roken, zoals hart- en vaatziekten. Mensen die nooit gerookt hebben maar wel aan hartklachten gestorven zijn vallen dus ook onder die 24000 waar jij het over hebt. Dus loop je gewoon onwaarheden te verkondigen als je zegt dat die 24000 mensen sterven aan de gevolgen van roken.
Hier word ik dus echt vet pissig van.
Je zegt dat ik lieg. Maar je neemt de moeite niet om te lezen! laat IK dat dan voor je doen. Op de website van het ministerie staat DIT;
Roken is nog steeds de belangrijkste vermijdbare doodsoorzaak inNederland. Jaarlijks sterven er ruim 20.000 Nederlanders aan aandoeningen die aan roken zijn gerelateerd. Bovendien veroorzaakt roken hoge zorgkosten en aanzienlijke maatschappelijke kosten. Roken brengt niet alleen de gezondheid van de roker zelf schade toe, maar ook die van anderen in zijn omgeving.
Wil je nog meer of ga toch zelf proberen te lezen!!!
Denkertje21 schreef:Ik snap waarschijnlijk veel meer dan jij, maar goed, ik wil je best helpen: [...]
Collateral schreef: 'Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil.
Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die voor u geweest zijn.' (Matth. 5:11,12.) Je zou dus verblijd en verheugd moeten zijn...
(...)
Jawel, je bent heel intelligent en bedankt dat je me wilt helpen. Je zou om te beginnen eens mijn antwoorden helemaal kunnen lezen en daar dan ook op te antwoorden i.p.v. telkens jezelf te herhalen en dan te roepen dat ik niet goed lees.
Collateral schreef:Peter L schreef:Kom, gaan we hier nu beweren, dat roken niet dodelijk is, zoals op alle pakjes sigaretten staat vermeld? Er is echt geen serieuze wetenschapper die twijfelt aan de kwalijke gevolgen van roken.
Met 'roken' wordt in dit geval 'roken in het algemeen' bedoeld. En ja, het roken in het algemeen zorgt voor dodelijke ziekten en de meeste wetenschappers (serieus of niet) zullen het er inderdaad over eens zijn dat dat klopt en dat het onder de noemer 'kwalijke gevolgen' valt.
Ik beweer dus niet dat dat niet zo is. Misschien moet je gewoon beter lezen.Jouw woordenspel over 'gevolgen van', of 'gerelateerd aan' is slechts een rookgordijn...
Het is geen woordenspel. Wie verkondigt dat er jaarlijks 24000 mensen sterven aan de gevolgen van roken vergeet dat er bij die 24000 (waar überhaupt geen overeenstemming over is) ook een hoop mensen zitten die nooit gerookt hebben, maar 'gewoon' zijn gestorven aan een ziekte die significant vaak het gevolg is van roken (en dus gerelateerd is aan roken).
Denkertje21 schreef:Je hebt het gewoon vertikt om op de site van het KWF kankerfonds te gaan kijken en op die van het Ministierie van Volksgezondheid. Daar staan alle cijfers op een rijtje. Heel gedetailleerd...
In plaats daarvan kom je met een bijbeltekst aan over 'Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil. Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die voor u geweest zijn.'
Wie maakt zich nou belachelijk?
Peter L schreef:... je steggelt alleen over of het er een paar meer of minder zijn.
Je ontkent zelf ook niet, dat roken levensbedreigend is. De keus om te roken is dus welbewust het risico nemen op een vroegtijdige dood na een ellendige ziekte.
Daarnaast vind ik roken een vorm van asociaal gedrag, tenzij je het uitsluitend dood als er geen niet-rokers bij zijn. Roken zou daarom in alle openbare ruimten, inclusief horeca, verboden moeten zijn. Waarom mag ik niet niet in een restaurant genieten van een heerlijk menu, zonder de stank van sigaretten op te moeten snuiven?
Als ik de W.C. ruik (niet ongezond), of de ober laat een scheet in m'n gezicht (kan ik ook niet ziek van worden), mag ik klagen, maar als mijn buurman een sigaret opsteekt (wel ongezond, ook voor mij), mag ik niet klagen. Vreemd.
Denkertje21 schreef:Zal ik dan gewoon ook één keer een bijbeltekst produceren?![]()
Antwoord de zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt.
Spreuken 26:4
En voor de rest: vandaag krijg je van mij in alles gelijk, als je daar gelukkig van wordt...
Collateral schreef:En voor de rest: vandaag krijg je van mij in alles gelijk, als je daar gelukkig van wordt...
Welaan. Ik vind het i.i.g. leuk dat je nu lijkt te begrijpen wat ik bedoel.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten