Smurffie schreef:Ik geloof dit verhaal, omdat ik zelf ook een keer door vreselijke spanning een half jaar niet gemenstrueerd heb, dus was spanning bij mij ook van invloed op m'n cyclus. Toen de spanning afnam, kwam de menstruatie ook gewoon weer op gang.
Ik hoorde ook van een vrouw bij ons op dorp die zó geobserdeerd was door het krijgen van kinderen. Ze was er in gedachten altijd mee bezig, maar ze kregen maar geen kinderen. Tot iemand aanraadde om weer te gaan werken en afleiding te zoeken. Dat heeft ze gedaan en binnen 2 maanden was ze zwangerHet kan dus idd echt afhangen van je geestelijke gesteldheid.
Precies! Bij mij in de kerk heeft ook een stel gezeten die alleen maar bezig waren met kinderen krijgen. Op een gegeven moment hebben ze de hoop opgegeven, en na een huwelijk van 14 jaar kregen ze toch nog een kind.
Toen moesten ze er vreselijk aan wennen, omdat ze toch 14 jaar een 'ongebonden' leven hadden gehad en nu rekening moesten houden met een kleintje.
Ze waren er wel blij mee natuurlijk, maar ja, na 14 jaar samen geweest te zijn geloof ik ook dat dat wel impact heeft...