Hippieblijhoofd schreef:ik ben benieuwd of er wel eens onderzoek is gedaan naar de relatie strenggelovig opgevoed (met taboes op seksualiteit enzo) - vaginisme..
Hm, er zijn zoooooveel onderzoeken, vast wel

Moderator: Moderafo's
Hippieblijhoofd schreef:ik ben benieuwd of er wel eens onderzoek is gedaan naar de relatie strenggelovig opgevoed (met taboes op seksualiteit enzo) - vaginisme..
Lorijntje schreef:Hippieblijhoofd schreef:ik ben benieuwd of er wel eens onderzoek is gedaan naar de relatie strenggelovig opgevoed (met taboes op seksualiteit enzo) - vaginisme..
Hm, er zijn zoooooveel onderzoeken, vast welMaar ik denk niet zozeer alleen over vaginisme, wel over seksualiteit en gereformeerde levensovertuiging.
marma schreef:Lorijntje schreef:Hippieblijhoofd schreef:ik ben benieuwd of er wel eens onderzoek is gedaan naar de relatie strenggelovig opgevoed (met taboes op seksualiteit enzo) - vaginisme..
Hm, er zijn zoooooveel onderzoeken, vast welMaar ik denk niet zozeer alleen over vaginisme, wel over seksualiteit en gereformeerde levensovertuiging.
Dus eigenlijk baseer je het nergens op maar denk je het gewoon?
Hippieblijhoofd schreef:marma schreef:Lorijntje schreef:Hippieblijhoofd schreef:ik ben benieuwd of er wel eens onderzoek is gedaan naar de relatie strenggelovig opgevoed (met taboes op seksualiteit enzo) - vaginisme..
Dus eigenlijk baseer je het nergens op maar denk je het gewoon?dankje, dit was indirect ook mijn vraag..
Aragorn schreef:Er is niet perse een link tussen geloof en vaginisme lijkt me. Eerder met negatieve seksuele ervaringen of een verwrongen beeld van seks. Dat laatste kan door sommige geloofsrichtingen idd wel gestimuleerd worden, maar dat wil niet zeggen dat het door het geloof in het algemeen komt.
Aragorn schreef:Er is niet perse een link tussen geloof en vaginisme lijkt me. Eerder met negatieve seksuele ervaringen of een verwrongen beeld van seks. Dat laatste kan door sommige geloofsrichtingen idd wel gestimuleerd worden, maar dat wil niet zeggen dat het door het geloof in het algemeen komt.
Smurffie schreef:Aragorn schreef:Er is niet perse een link tussen geloof en vaginisme lijkt me. Eerder met negatieve seksuele ervaringen of een verwrongen beeld van seks. Dat laatste kan door sommige geloofsrichtingen idd wel gestimuleerd worden, maar dat wil niet zeggen dat het door het geloof in het algemeen komt.
De link tussen geloof en vaginisme leg ik helemaal niet eigenlijk..tot nog toe zijn het de 'refo's' met grote gezinnen, dus schijnbaar hebben ze er geen moeite mee![]()
Lorijntje schreef:Goedzo allemaalIn bepaalde kringen is er nog altijd een taboe op seksueel gerelateerde dingen. Door schaamte kan er vaginisme ontstaan en zijn mensen ook niet direct van plan om er wat aan te doen..de vagina is een plaats met een zondige lading aangezien seks inderdaad, binnen het huwelijk is, alleen voor kinderen enz. Ook het aanraken van het lichaam, het inbrengen van tampons oid kan met het onbewuste of bewuste idee ' zondig' te maken hebben. Het geremd voelen in het verkennen van het eigen lichaam zorgt zo voor vaginisme.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten