BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 sep 2006 19:26

rosalie83 schreef: Er is sowieso geen begrip voor mensen die het anders willen lijkt wel!

Nee, maar daar is ook dit forum jammer genoeg niet zo sterk in. Maar wees gerust, ik heb een stuk intolerantere fora bezocht, dus zo erg is het allemaal ook weer niet.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 sep 2006 19:27

marina87 schreef:@ Aragorn: Je kunt ook aan de pil gaan, en die op een onbekend plekje leggen. Steriliseren bij een vrouw schijnt nogal verrekt akelig te zijn.

Oh, ik dacht stiekem de man laten steriliseren. Gewoon veel drank erin en zeggen dat ie op de stang van zijn fiets is gevallen als ie bijkomt van de operatie.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 sep 2006 19:31

Saskia schreef:Ergens heb ik een beetje moeite met de uitspraken dat je nog niet aan kinderen moet beginnen als je er geen geld voor hebt. Wij waren thuis met 8 kinderen en mn ouders hebben het vroeger echt niet breed gehad, met alleen het salarisje van mn vader. Maar, met de complimenten voor mn ouders, wij hebben daar als kinderen nooit iets van gemerkt! Pas toen ik ouder werd ben ik gaan snappen dat het voor hen wel heel erg rekenen is geweest.
Mensen met een gewoon salaris, zelfs mensen met een uitkering, kunnen (een) kind(eren) onderhouden, ik weet voorbeelden zat. Maar ja, je moet wel prioriteiten stellen, vakantie zit er niet altijd in, altijd nieuwe kleren ook niet, maar is dat nou het belangrijkste? Ik heb het vroeger ook niet gehad, maar ben daar echt niet ongelukkig mee geweest hoor! wij zijn opgevoed met de gedachte dat aandacht voor elkaar, belangstellng, elkaar helpen enzo veel belangrijker is.
En dan kan ik garanderen: dan blijft er van dat salarisje ook nog wat voor een ander over!

Uiteraard kan dat, en ik heb respect voor mensen die dat kunnen en doen. :)

Ik me echter wel af of het 'verplicht' is om het zo te doen, of je verplicht bent jezelf ten allen tijde open te stellen voor de kinderzegen en daarmee het genieten van andere zegeningen (zoals een goed verstand en de mogelijkheid dat in te zetten in de maatschappij) onmogeljik maakt. Het antwoord daarop is volgens mij nee.

Overigens, hoe ver ga je in het 'vruchtbaar zijn'? Als je bijvoorbeeld maar 1x per maand seks hebt, moet je dan omwille van de kinderzegen de frequentie wat opschroeven omdat God het zo niet bedoeld heeft? En moet je bewust tijdens je vruchtbare periode vrijen? Want je weet dat als je het daarbuiten doet er geen kinderen van komen en dat is misschien wel helemaal de bedoeling..

André

Berichtdoor André » 30 sep 2006 19:31

rosalie83 schreef:
André schreef:
rosalie83 schreef:
André schreef:Eens, want is het dan echt van belang dat je eerst als vrouw tot een einde in de 30 gaat werken voor een groter huis en een duurdere auto dan je buren?

Wie heeft het hier over dat de vrouw moet werken tot achter in de 30?
Wie heeft het hier over een groter huis en een duurdere auto dan je buren?
Volgens mij niemand.
Dat vind ik zo onbelangrijk!
Als een huis maar goed is, niet tocht e.d.
Als een auto maar veilig op de weg ligt.
Maar als je begin 20 bent en je gaat trouwen, wat is er dan mis met een paar jaar wachten zodat je je toekomstige kindje dan financieel wat beter kan handelen?
Ow, ehm, rustig maar ik ben het ook met jou eens. :wink:

Veel mensen hier zijn gewoon zo ontzettend 'van het zo snel mogelijk kinderen krijgen', 'de natuur zijn gang laten gaan' e.d.! Er is sowieso geen begrip voor mensen die het anders willen lijkt wel!
Ik denk, maar dat zou ik moeten vragen, dat men zijn/haar vertrouwen vwb het krijgen van kinderen volledig op God stelt.
M.i. kun je dan zomaar aan je eigen verantwoording voorbij gaan die je van deze zelfde God hebt gekregen.
Waarmee ik niet zeg dat deze 2 niet samen zouden kunnen gaan......

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 sep 2006 19:32

rosalie83 schreef:
André schreef:
rosalie83 schreef:
André schreef:Eens, want is het dan echt van belang dat je eerst als vrouw tot een einde in de 30 gaat werken voor een groter huis en een duurdere auto dan je buren?

Volgens mij niemand.
Maar als je begin 20 bent en je gaat trouwen, wat is er dan mis met een paar jaar wachten zodat je je toekomstige kindje dan financieel wat beter kan handelen?

Veel mensen hier zijn gewoon zo ontzettend 'van het zo snel mogelijk kinderen krijgen', 'de natuur zijn gang laten gaan' e.d.! Er is sowieso geen begrip voor mensen die het anders willen lijkt wel!

Vind je? Ik vind dat de meningen anders aardig verdeeld zijn zelfs, als je bedenkt dat het gros van Refoweb ger. gem. is. Persoonlijk had ik juist verwacht dat er meer mensen waren die achter het 'kinderen krijg je, zegen van God, geen voorbehoedsmiddelen-principe' stonden. Valt weer mee gelukkig 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 sep 2006 19:32

André schreef:
rosalie83 schreef:
André schreef:
rosalie83 schreef:

Volgens mij niemand.

Ik denk, maar dat zou ik moeten vragen, dat men zijn/haar vertrouwen vwb het krijgen van kinderen volledig op God stelt.
M.i. kun je dan zomaar aan je eigen verantwoording voorbij gaan die je van deze zelfde God hebt gekregen.
Waarmee ik niet zeg dat deze 2 niet samen zouden kunnen gaan......

God heeft ons niet voor niets hersenen gegeven om zelf na te denken!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 sep 2006 19:33

MrSokkie schreef:
rosalie83 schreef: Er is sowieso geen begrip voor mensen die het anders willen lijkt wel!

Nee, maar daar is ook dit forum jammer genoeg niet zo sterk in. Maar wees gerust, ik heb een stuk intolerantere fora bezocht, dus zo erg is het allemaal ook weer niet.

Wat zéur je nou..ik snap dat niet hoor :roll: 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 sep 2006 19:34

Smurffie schreef:
MrSokkie schreef:

Lees dit topic dan! Er zijn hier legio mensen die je 'aanvallen' op het feit dat je niet gelijk kinderen wilt krijgen als je getrouwd bent.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 sep 2006 19:34

MrSokkie schreef:
marina87 schreef:@ Aragorn: Je kunt ook aan de pil gaan, en die op een onbekend plekje leggen. Steriliseren bij een vrouw schijnt nogal verrekt akelig te zijn.

Oh, ik dacht stiekem de man laten steriliseren. Gewoon veel drank erin en zeggen dat ie op de stang van zijn fiets is gevallen als ie bijkomt van de operatie.

heheh, die moet ik onthouden :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 sep 2006 19:35

Lalage schreef:
MrSokkie schreef:

heheh, die moet ik onthouden :mrgreen:

Arme Borkdude ;)

André

Berichtdoor André » 30 sep 2006 19:36

Aragorn schreef:Want je weet dat als je het daarbuiten doet er geen kinderen van komen
Ervaring?
Dit is natuurlijk een broodje aap verhaal dat het pcies in die, wat waren het ook alweer 6 dagen ofzo zou 'werken'

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 sep 2006 19:38

rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:
MrSokkie schreef:

Lees dit topic dan! Er zijn hier legio mensen die je 'aanvallen' op het feit dat je niet gelijk kinderen wilt krijgen als je getrouwd bent.

Ik heb het helemaal gevolgd. Er zijn ook mensen genoeg die het juist verdedigen. Tot nog toe heb ik nog geen gebrek aan respect opgemerkt ofzo, in deze discussie tenminste :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 sep 2006 19:39

rosalie83 schreef:Lees dit topic dan! Er zijn hier legio mensen die je 'aanvallen' op het feit dat je niet gelijk kinderen wilt krijgen als je getrouwd bent.

Lieve rosalie, vat dat alsjeblieft niet te zwaar op. Zij geven hun mening, net zoals jij dat doet (en geef toe, jij bent ook niet altijd even genuanceerd). Daar is dit forum toch voor? Ik vind het boeiend hoor...

en nu weer on topic!

Andre: je hebt gelijk, er zijn zat voorbeelden van mensen die dachten ow ik ben net ongesteld geweest, het kan nog wel.... en toen wel met een kindje verrast werden. Op school leren we allemaal dat periodieke onthouding niet betrouwbaar is. Dus Herman Finkers heeft gelijk.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 sep 2006 19:39

rosalie83 schreef:God heeft ons niet voor niets hersenen gegeven om zelf na te denken!

Ja, alleen jammer dat het denkende gedeelte bij de man zo nu en dan ongeveer een meterje zakt. :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 sep 2006 19:40

Het is ook niet voor niets zo dat de meeste vrouwen de anticonceptie zelf in de hand willen houden en geen heil zien in een eventuele mannenpil.

Terug naar “Archief”