BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 sep 2006 15:26

rosalie83 schreef:
Aragorn schreef:
rosalie83 schreef:
Poesje schreef:Hoe kan jij er zo zeker van zijn dat in die gezinnen de man bepaald wat er gebeurt? Hebben die vrouwen je dat soms in vertrouwen verteld?
Je hebt er nogal een negatieve kijk op, merk ik.. :wink:

Ja, ik ken één vrouw die mij heeft verteld dat ze eigenlijk geen kinderen meer wil. Maar haar man wil geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. En hij wil wel vaak met haar naar bed. Zij kan het zowel lichamelijk als geestelijk niet meer aan. Ze gaat naar een rechtse kerk waar zij nog een aantal vrouwen kent die in hetzelfde schuitje zitten. Van één van hen weet ik dat ze zelfmoord heeft geprobeerd te plegen.

Wel seks willen maar geen voorbehoedmiddelen.. als je het dan toch over wel de lusten en niet de lasten hebt.. ](*,)

Maar in feite heb je dan sowieso natuurlijk al een belabberde relatie, als zoiets kan gebeuren.

Ja, dat vind ik ook. Maar dit is iets wat in de rechtse kerken veel voorkomt!

Hoe weet je dat het veel voorkomt? Ik kan me moeilijk voorstellen dat alle stellen daar zo'n slechte relatie hebben en zo weinig invoelend zijn en dat halve kerken met zelfmoordplannen rondlopen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 15:33

trijntjejohanna schreef:tuurlijk heb je geld nodig... niemand kan zonder geld...

Maar hoe doen jullie dat dan zonder werk en een kind?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 15:33

Aragorn schreef:
rosalie83 schreef:
Aragorn schreef:
rosalie83 schreef:
Poesje schreef:Hoe kan jij er zo zeker van zijn dat in die gezinnen de man bepaald wat er gebeurt? Hebben die vrouwen je dat soms in vertrouwen verteld?
Je hebt er nogal een negatieve kijk op, merk ik.. :wink:

Ja, ik ken één vrouw die mij heeft verteld dat ze eigenlijk geen kinderen meer wil. Maar haar man wil geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. En hij wil wel vaak met haar naar bed. Zij kan het zowel lichamelijk als geestelijk niet meer aan. Ze gaat naar een rechtse kerk waar zij nog een aantal vrouwen kent die in hetzelfde schuitje zitten. Van één van hen weet ik dat ze zelfmoord heeft geprobeerd te plegen.

Wel seks willen maar geen voorbehoedmiddelen.. als je het dan toch over wel de lusten en niet de lasten hebt.. ](*,)

Maar in feite heb je dan sowieso natuurlijk al een belabberde relatie, als zoiets kan gebeuren.

Ja, dat vind ik ook. Maar dit is iets wat in de rechtse kerken veel voorkomt!

Hoe weet je dat het veel voorkomt? Ik kan me moeilijk voorstellen dat alle stellen daar zo'n slechte relatie hebben en zo weinig invoelend zijn en dat halve kerken met zelfmoordplannen rondlopen.

Dat weet ik omdat ik het om me heen zie gebeuren.
En nee, het zijn inderdaad niet alle stellen natuurlijk!

Technico

Berichtdoor Technico » 29 sep 2006 15:45

Ik ken inderdaad ook meerder van dat soort gezinnen. Het is niet altijd zo erg dat die vrouwen zelfmoord willen plegen, maar ik ken verschillende gezinnen waar de vrouw zich erbij neerlegt omdat de man toch zijn lusten kwijt moet oid. Heel triest soms... :(

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 15:46

Technico schreef:Ik ken inderdaad ook meerder van dat soort gezinnen. Het is niet altijd zo erg dat die vrouwen zelfmoord willen plegen, maar ik ken verschillende gezinnen waar de vrouw zich erbij neerlegt omdat de man toch zijn lusten kwijt moet oid. Heel triest soms... :(

Ik ken twee voorbeelden van waar de vrouw zelfmoord wil plegen. En nee, dat wil vast niet elke vrouw. Maar feit is gewoon wel dat er in dit soort ultra rechtse gemeenten gezinnen zijn die echt problemen hebben.

Technico

Berichtdoor Technico » 29 sep 2006 15:55

Met een van die vrouwen heb ik wel eens een wat langer gesprek gehad. Ze gaf aan dat ze bij nummer 10 eigenlijk niet meer wilde, maar dat ze zich later in God gesterkt voelde. En hoewel ze nu een hulp in de huishouding heeft (omdat ze voor haar rug en enkels geen zwaar werk meer kan doen :S) ervaart ze dit als Gods wil en zegt ze dat ze in elk kind nog vreugde beleefd.

Hoe ik daar tegenover moet staan weet ik ook niet. Ik vind het wel sterk om zo'n lijdensweg te gaan met het geloof dat God het zo wil.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 29 sep 2006 17:41

Zucht, helaas snappen blijkbaar niet alle mannen dat een vrouw geen veredelde broedmachine of kinderfabriek is :?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 20:04

Technico schreef:Met een van die vrouwen heb ik wel eens een wat langer gesprek gehad. Ze gaf aan dat ze bij nummer 10 eigenlijk niet meer wilde, maar dat ze zich later in God gesterkt voelde. En hoewel ze nu een hulp in de huishouding heeft (omdat ze voor haar rug en enkels geen zwaar werk meer kan doen :S) ervaart ze dit als Gods wil en zegt ze dat ze in elk kind nog vreugde beleefd.

Hoe ik daar tegenover moet staan weet ik ook niet. Ik vind het wel sterk om zo'n lijdensweg te gaan met het geloof dat God het zo wil.

Wow, wat heftig zeg! Maar gaaf dat ze zich gesterkt voelt! Want dat is wat bij veel vrouwen ontbreekt. Ze worden vaak juist moedeloos en zo!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 sep 2006 21:13

Nou, ik weet wel dat als mijn man zo was dat ik dan wel "stiekem" een voorbehoedsmiddel zou gebruiken!

Ik woon in een zeer kinderrijk dorp en heb met sommige vrouwen ook wel te doen. Bij ons zegt de huisarts al in de kraamtijd dat je snel weer vruchtbaar kan zijn en dat we het er bij de nacontrole nog wel over hebben(bij alle 4 de kinderen heeft hij dat bij ons gezegd). De pil gebruiken zal dan misschien niet gaan, want daar kan hij nog achter komen.

Eigenlijk is dit toch al diep triest dat het zo gaat, maar helaas, het komt voor.

Hoe is het dan met de liefde in zulke huwelijken gesteld? Weet ook van een voorbeeld van een vrouw die zich "beschikbaar" stelde aan haar man in de hoop dat hij dan van haar dochters afbleef! Maar helaas, dat deed hij niet.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 29 sep 2006 22:04

Getsie, wat een verhaal Annet. Ongekend hee dat zulke dingen gebeuren.

Zelf ben ik net (24 sept) twee jaar getrouwd en loop dus op het laatst van ons tweede kindje. Natuurlijk zijn we blij en dankbaar en noem het allemaal maar op maar ik kan jullie wel vertellen dat ik er nu wel ff klaar mee ben. Twee keer kort op elkaar 9 maanden niet echt een gezellige vrouw geweest. (bij tijden dan..) Het hakt er gewoon in. Het is niet zomaar iets wat je ff tussendoor doet zegmaar. Ik snap dus echt die mannen niet uit bovenstaande verhalen. Die zitten toch ook weer 9 maanden met zo'n vrouw. Nou is niet elke zwangere vrouw hetzelfde natuurlijk maar als ik van mezelf uitga...

Enfin, ik merk nu dat je in het verleden geroepen uitspraken soms graag terug neemt. Een beruchte uitspraak van mij was dus: "ik wil een groot gezin, minstens 10..."
Ik ben nog wel zo principieel dat ik zeg van kinderen neem je niet maar je krijgt ze. Maar ik mag graag mijn zeer oud-ger-gemse mams naspreken met de woorden: "Een vrouw is toch geen knijn!"

Nu even over het financieel-kleding-etc-verhaal.
Wij moeten het doen met één salaris en tja, dan laat je die leuke mexxkleertjes liever wel even hangen. Zeeman heeft ook schattige kleertjes duss. Oja en de H&M ook en.. en..

Gelukkig ben ik zelf ook zo opgegroeit en weet niet beter dat ik altijd moet sparen voor alles wat ik wil dus in die zin vind ik het geen probleem creatief te boekhouden. Sterker nog, het werkt verslavend. Je moet prioriteiten stellen. Wat vind je het belangrijkst? Goed en lekker eten vind ik eerlijk gezegt belangrijker dan een nieuw stuk kleding.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 sep 2006 08:06

Zulke grote gezinnen, en nog lopen de kerken leeg... waar gaat het dan verkeerd?

Technico

Berichtdoor Technico » 30 sep 2006 09:11

Wel, kinderen opvoeden als je er 13 hebt is nogal een karwei.

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 30 sep 2006 09:22

Het lijkt ook voor veel mensen dat kinderen krijgen en grootste goed is, er kan maar op een verjaardag over 1 onderwerp worden gesproken "kinderen", er zijn ook veel andere dingen die het huwelijk goed maken, dat man en vrouw van elkaar houden ik heb vaak een idee bij mensen in de directe omgeving van mij dat wanneer er een kind komt dat het meer moeder-kind is en dat de man niet veel meer heeft in te brengen.
Als ik dan op een verjaardag een politiek onderwerp of iets anders aanhaal dan haken al die moeders af, ze leven in een totaal andere wereld !

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 sep 2006 09:27

Technico schreef:Wel, kinderen opvoeden als je er 13 hebt is nogal een karwei.

Het kan een karwei zijn.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 sep 2006 10:01

ik vind als ik eerlijk ben dat er niet met recht wordt gesproken over grote gezinnen

Evelien zegt terecht... het kan!!

ik ben opgegroeit ook in een groot gezin en heb hier echt geen nadelige gevolgen van overgehouden....

Ik kan ook niet zeggen dat ik iets tekort ben gekomen, totaal niet.

natuurlijk zijn er gezinnen waar het niet goed gaat, maar vergeet niet de gezinnen waarin het wel altijd en nog goed gaat!!!

laten we maar terug gaan naar de topic......

bewust geen kinderen!!

Terug naar “Archief”