rosalie83 schreef:Aragorn schreef:rosalie83 schreef:Poesje schreef:Hoe kan jij er zo zeker van zijn dat in die gezinnen de man bepaald wat er gebeurt? Hebben die vrouwen je dat soms in vertrouwen verteld?
Je hebt er nogal een negatieve kijk op, merk ik..
Ja, ik ken één vrouw die mij heeft verteld dat ze eigenlijk geen kinderen meer wil. Maar haar man wil geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. En hij wil wel vaak met haar naar bed. Zij kan het zowel lichamelijk als geestelijk niet meer aan. Ze gaat naar een rechtse kerk waar zij nog een aantal vrouwen kent die in hetzelfde schuitje zitten. Van één van hen weet ik dat ze zelfmoord heeft geprobeerd te plegen.
Wel seks willen maar geen voorbehoedmiddelen.. als je het dan toch over wel de lusten en niet de lasten hebt..![]()
Maar in feite heb je dan sowieso natuurlijk al een belabberde relatie, als zoiets kan gebeuren.
Ja, dat vind ik ook. Maar dit is iets wat in de rechtse kerken veel voorkomt!
Hoe weet je dat het veel voorkomt? Ik kan me moeilijk voorstellen dat alle stellen daar zo'n slechte relatie hebben en zo weinig invoelend zijn en dat halve kerken met zelfmoordplannen rondlopen.