Een christelijke reisorganisatie, is dat leuk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 sep 2006 15:07

rosalie83 schreef:
LeChat schreef:Bij Daniël-kampen maakt het inderdaad heel veel uit wíe je als leiding hebt.

Lekker schijnheilig.

Ik weet niet of je dat schijnheilig moet noemen. De leiding bepaalt gewoon heel sterk de sfeer op een kamp, logisch toch? En ook binnen de 'gergem-kaders' heb je nu eenmaal linksere en rechtsere/strengere en minder strenge mensen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 15:10

LeChat schreef:
rosalie83 schreef:
LeChat schreef:Bij Daniël-kampen maakt het inderdaad heel veel uit wíe je als leiding hebt.

Lekker schijnheilig.

Ik weet niet of je dat schijnheilig moet noemen. De leiding bepaalt gewoon heel sterk de sfeer op een kamp, logisch toch? En ook binnen de 'gergem-kaders' heb je nu eenmaal linksere en rechtsere/strengere en minder strenge mensen...

Nou, ik vind het logischer dat je je houdt aan bepaalde regels die er in zijn algemeenheid gesteld zijn! Wat dan je eigen persoonlijke mening ook is. Om een rechte lijn te houden en zo.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 sep 2006 15:30

rosalie83 schreef:Nou, ik vind het logischer dat je je houdt aan bepaalde regels die er in zijn algemeenheid gesteld zijn! Wat dan je eigen persoonlijke mening ook is. Om een rechte lijn te houden en zo.

Ook bínnen de kaders/richtlijnen kun je wel tot verschillende uitkomsten komen. 't Is nooit zo zwart/wit. Bovendien kunnen de algemene regels en instructies voor de kampleiding in de loop der tijd gewijzigd c.q. aangescherpt zijn, ik ken ze niet (exact). (Kipje18's 'ruime' kamp was vóór haar 'strenge' kamp.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Een christelijke reisorganisatie, is dat leuk?

Berichtdoor Boekenlezer » 29 sep 2006 17:44

Denkertje21 schreef:Ik ben eigenlijk best benieuwd naar jullie vakantie ervaringen met een christelijke reisorganisatie. Er zijn er zoveel: Amicitia, Beter-uit, Amarant, Avanta... Ik hoor dat het er best heel wild aan toe kan gaan op zo'n reis: dronken, gemengd slapen enz...
Wat is dan nog het verschil met GoGo tours ofzo?

Of het leuk is, is denk ik lastig te zeggen voor zo'n reisorganisatie in zijn algemeenheid.
Ik heb ervaring met Beter-uit Reizen, Drietour Reizen en Amarant Reizen.

Beter-uit Reizen: 6 keer meegeweest. Hoe ik het gevoelsmatig vond: 4 keer (zeer) goed, 1 keer matig, 1 keer slecht. En dan denk ik dus aan het sociale aspect, hoe ik mij in de groep voelde.
Beter-uit Reizen vind ik de laatste tijd wat minder interessant, omdat die mij iets te veel gericht is op 'Verweggistan', en te weinig op Europa. Met Beter-uit ga je naar Europa als je nog piepjong bent (ong. 17-23 jaar), of heel oud (65+), zo lijkt het. Voor de rest vooral: verre landen buiten Europa, die mij niet zo boeien.
Van de alle-leeftijden reizen heb ik horen zeggen dat het vooral mensen met grijs haar zijn die meegaan, en dat het daarom niet echt 'alle leeftijden' is. Vooral oude mensen die slecht ter been en niet al te fit meer zijn, schijnen er nogal vaak voor te kiezen, omdat het niet zo sportief is.
Voor Europa staat mij vooral bij: de strandvakanties in Zuid-Europa, met die puberale springertjes in de groep, waar ik weinig mee heb. Mijn laatste reis met Beter-uit, was naar Portugal, Algarve. Omdat ik voor mijn werk erg gebonden was voor de te kiezen tijd (wie het eerst komt, wie het eerst maalt, en behoorlijk wat hadden al gekozen), was ik veroordeeld tot een vroege vakantie, met als gevolg: een groep van slechts 8 personen, vrijwel allemaal van 18 en 20 jaar. Ik was 30, en mijn kamergenoot ook. Maar die was een grote *censuur*, waar ik slecht mee uit de voeten kon. Met hem heb ik nog een keer stevige ruzie gehad, met als gevolg een grondig verknalde dag. (En hij was nog familie van mijn schoonzus ook!)
De reis die ik als matig heb aangemerkt: klassieke rondreis Griekenland, in 2000. Beetje saaie groep, met als uitzondering een klein groepje humoristen die van lol hielden. Andere groepen op andere data naar dezelfde bestemming schijnen beter geweest te zijn.
Maar bij de andere reizen was de sfeer erg leuk, en kon ik goed met de groep uit de voeten.

Drietour Reizen: 1 keer meegeweest.
Organiseerde weinig jongerenreizen, meer gericht op oudere mensen.
Die ene keer was wel heel leuk! Ik had een jongerenreis naar Italië in 2001, nabij het Lago di Trasimeno.

Amarant Reizen: 2 keer meegeweest.
De eerste keer was een heel korte vakantie: Pasen 2001. De sociale sfeer was in beide groepen erg goed.
Amarant Reizen vind ik qua aanbod interessanter dan Beter-uit Reizen. Is serieuzer op Europa gericht. Dan kun je bijvoorbeeld ook nog op 30-jarige leeftijd serieus naar Frankrijk op vakantie, om eens een voorbeeldje te noemen. (Verweggistan hoeft van mij niet zo. Ik spreek toch geen verweggistaans, en heb ook niks met dergelijke, voor mij anonieme volken.)
Ik ben dit jaar met Amarant naar Italië geweest, en het is me erg goed bevallen. Het was een 30+-reis, een nieuwe ervaring voor mij. Amarant is veel actiever dan Beter uit, waardoor de mensen ook wat sportiever van aard zijn. Niet van die hangfiguren, die alleen maar kunnen giechelen en roddelen ('puberale springertjes'), maar mensen die van sportieve activiteiten houden.

Wilde dingen...
Hmm, de wildste reis was met Beter-uit naar Portugal: elke avond in de disco hangen, waar ik geen behoefte aan had. Gemengd slapen gebeurde er niet, net zo min als alle andere reizen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 29 sep 2006 19:09

Vonkie schreef:Of er wel eens mensen dronken worden weet ik eigenlijk niet en wat ze dan doen.
Vonkie schreef:
Bij hoge uitzondering, maar dat is iig niet de bedoeling. Ik ben zelf reisleider bij AVANTA er mag gerust alcohol gedronken worden, we gaan ook niet zeggen hoeveel biertjes, wijntjes of jaegermeistertjes je p.p. mag nuttigen, we gaan er vanuit dat iedereen zijn eigen grens kent.

Vonkie schreef:Wat sowiezo een verschil is met GoGo-tours is denk ik dat de bijbel opengaat en dat er op de zondag (meestal) niet gereisd word en naar een preek geluisterd word of naar een kerk gegaan word.

In principe reizen we nooit op zondag, tenzij er sprake is van een uitzonderlijke situatie.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 02 okt 2006 19:05

snap niet waarom mensen georganisseerd op reis gaan (christenlijk of niet), ik ben vanaf mijn 15e met maten en vriedinnen op vakantie gegaan altijd leuk gehad en je leerd er veel van.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 okt 2006 19:07

Refoweb is ook een erg fijne reisorgansiatie! :wink:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 okt 2006 19:09

essieee schreef:Refoweb is ook een erg fijne reisorgansiatie! :wink:

Jij zegt wat ik denk! :D ::))
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 okt 2006 19:11

barry: niet iedereen heeft vrienden die met je op vakantie willen. Bovendien is het tof om nieuwe mensen te leren kennen.
Trouwens, dit is ECHT een aanrader als je niet bang bent voor katholieken:
http://www.doorloper.org/
Ik ben in 2002 met de Belgische versie van deze reis mee geweest, het was de mooiste vakantie van mijn leven.

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 02 okt 2006 19:16

oke maar je kunt zelfs alleen gaan en mensen leren kennen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 okt 2006 19:22

barry rab schreef:oke maar je kunt zelfs alleen gaan en mensen leren kennen

doe ff niet zo naief... wat is er mis met zo'n reis dan? Als jij dat niet wil doe je dat toch niet, als een ander dat leuk vindt, is toch prima?

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 02 okt 2006 19:25

poeh lalage, nou zo had ik het niet bedoeld hoor.

maar jah de laatste jaren alleen met goede vrienden geweest vind ik zlef gewoon het leukste. ik vul graag zelf mijn eigen tijd in.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 okt 2006 19:41

Tja, dat kan ;)
Overigens zijn de reizen van Beter-Uit volgens mij heel vrij opgezet, je kunt doen wat je wilt. Bij andere organisaties is het de bedoeling dat je meedoet met de activiteiten, zodat niemand buiten de boot valt (althans, je hebt er minder kans op). Ik vind het wel relaxed als dingen voor me geregeld zijn, dan hoef je je daar niet druk over te maken. Maar de laatste paar jaar ben ik met m'n vriend/echtgenoot samen op vakantie geweest en dat bevalt ook prima hoor!

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 02 okt 2006 20:01

rosalie83 schreef:

Lekker schijnheilig.

Nou.. volgens mij wordt er erg veel overdreven. Mijn ervaring met 'n Daniel kamp is dusverre dat ik best nog eens mee zou gaan. Het was ontzettend gezellig en gemengt slapen, dronken.. wat er allemaal genoemd werd, is tijdens het kamp waar ik was absoluut niet gebeurd. Kun je zeggen dat het aan de leiding ligt, maar volgens mij bepaal je als groep, nee, als persoon, jij zelf bepaald wat er gebeurd! In dronken worden e.d... komt echt geen leiding bij hoor!

De verantwoording ligt altijd bij jezelf.

Wat ik het fijne aan een christelijke organisatie vind, is dat je ook tijdens je vakantie bezig bent met God, de discussie's, het zingen..

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 02 okt 2006 22:08

essieee schreef:Refoweb is ook een erg fijne reisorgansiatie! :wink:

Maar bloedlink: nergens bij aangesloten|!

Terug naar “Archief”