BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 sep 2006 14:42

wij hadden wel al vrij snel na het trouwen een kind.. 3 maand na het trouwen was ik zwanger... wij hadden (vooral ik :wink: ) een grote kinderwens.. dus wij hebebn hier bewust voor gekozen.. maar ik kan me heel goed voorstellen dat je eerst nog wacht met kinderen krijgen!
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 28 sep 2006 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 sep 2006 14:43

rosekapje schreef:
rosalie83 schreef:
rosekapje schreef:
trijntjejohanna schreef:waarom is dat zwak? en waarom zou je als je nog niet toe bent aan een zwangerschap, ook niet toe zijn aan trouwen..

misschien wil je eerst nog wel een tjd genieten met je man..

Dat heb je in de verkeringstijd toch ook kunnen doen? tijd samen doorbrengen, naar elkaar toegroeien.

Wij hebben een kindje, daar genieten we samen van, maar zeer zeker ook nog steeds van elkaar. En zeker niet minder als voordat we een kleine hadden.

OK, dus jij bent in je verkeringstijd met je toen nog vriend naar bed geweest, van seks in het algemeen genoten, samen op vakantie geweest, heerlijk zo maar eens midden in de nacht in het park gewandeld, lekker een keertje doorgezakt, etc.?

Vast niet?

Nou, dat zijn dus (mijns inziens) dingen (en nog veel meer natuurlijk!) die je samen met je man doet als je net getrouwd bent. Heerlijk genieten, dingen ondernemen, etc.!

Als je een baby heb, dan doe je dat soort dingen niet meer op dezelfde manier. En hiermee zeg ik niet dat je als je een baby hebt niet meer van elkaar kunt genieten, want dat is onzin natuurlijk, maar het gaat wel op een andere manier.

Maar zo ervaar ik het dus. Jij blijkbaar op een andere manier. Maar doe jij dan wat jij fijn vindt, dan doe ik wat ik fijn vind, en laat de anderen hier ook doen wat ze fijn vinden. Als iedereen het voor zich kan verantwoorden is het goed!

hoe weet jij dat als je een baby hebt dat je dat soort dingen niet meer op dezelfde manier doet? Jij hebt toch geen baby? ik wel.

Wou je zeggen dat je, nu je een baby hebt, nog gezellig een nacht doorzakt met je man, samen op vakantie gaat, seks hebt wanneer je zin hebt, midden in de nacht in het park rondwandelt, 's avonds fijn nog lang met vrienden op een terras hangt.. enzovoorts..?
Waarschijnlijk niet, dat kan gewoon minder goed als je een kindje hebt. Als je dat niet erg vind: nou, geen probleem. Waarschijnlijk vind jij die dingen ook wat minder belangrijk.. maakt niet uit, maar er zijn mensen die het wel belangrijk vinden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 sep 2006 14:43

eentweedrie schreef:
kipje18 schreef:
Als ik kinderen wil, en hopelijk nog een x mag krijgen, wil ik wel dat ook hun toekomst veilig gesteld is en dat wij ook onze kinderen als het zover is ook een goede opleiding kunnen geven. En daar is geld voor nodig. En ik wil wel dat ik dit op een goede manier kan doen, zonder daarvoor elk dubbeltje voor hoef om te draaien.

dit kan ik dus niet uitstaan. Als je trouwt kunnen er kinderen komen toch?? zie bijbel!!!

Beetje simplistisch gezegd. Als je kinderen wilt, zul je er ook voor moeten kunnen zorgen en daar is geld voor nodig. Ik geef Kipje groot gelijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 sep 2006 14:44

Lalage schreef:Als iedereen de natuur z'n gang liet gaan, was het er nu nog erger aan toe met de wereld. Stel je voor dat niemand in Nederland voorbehoedsmiddelen gebruikt. Dan hebben we over 20 jaar minstens 50 miljoen inwoners, dat wil je toch niet!

Nou, ik denk dat voor die tijd wel wat dingetjes zouden gebeuren om dat aantal wat te beperken (epidemiën, hongersnood en burgeroorlog bijvoorbeeld)

Ik ben blij dat vrouwen dat tegenwoordig ook mogen doen en dat ze dus mogen werken als ze dat graag willen.

Laat me raden, jij stemt vast geen SGP. :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 sep 2006 14:44

wat ik nu bijv wel eens mis, wat wij deden voordatmilan er was.. een heerlijke wandeling in het donker, voor het slapen gaan.. dat is nu niet mogelijk meer..

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 sep 2006 14:48

Hippieblijhoofd schreef:Wou je zeggen dat je, nu je een baby hebt, nog gezellig een nacht doorzakt met je man, samen op vakantie gaat, seks hebt wanneer je zin hebt, midden in de nacht in het park rondwandelt, 's avonds fijn nog lang met vrienden op een terras hangt.. enzovoorts..?
Waarschijnlijk niet, dat kan gewoon minder goed als je een kindje hebt. Als je dat niet erg vind: nou, geen probleem. Waarschijnlijk vind jij die dingen ook wat minder belangrijk.. maakt niet uit, maar er zijn mensen die het wel belangrijk vinden.

Wij kunnen met baby nog steeds heel veel.(Nou is hij ook echt super makkelijk). tuurlijk je kan niet alles meer, maar idd die dingen vind ik dan ook veel minder belangrijk.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 sep 2006 14:50

Toevoeging: Mijn man had al een kindje, dus dat maakt onze situatie nog weer wat anders, wij hadden al met een kindje te maken voordat we trouwden dus we konden al niet altijd zomaar weg enzo.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 sep 2006 14:52

rosekapje schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Wou je zeggen dat je, nu je een baby hebt, nog gezellig een nacht doorzakt met je man, samen op vakantie gaat, seks hebt wanneer je zin hebt, midden in de nacht in het park rondwandelt, 's avonds fijn nog lang met vrienden op een terras hangt.. enzovoorts..?

Wij kunnen met baby nog steeds heel veel.(Nou is hij ook echt super makkelijk). tuurlijk je kan niet alles meer, maar idd die dingen vind ik dan ook veel minder belangrijk.

Natuurlijk, als je een makkelijk kind hebt, kun je nog steeds ontzettend goed van elkaar genieten, en kun je nog heel veel samen doen. Maar toch pas je je wel aan aan het ritme van je kind, en je doet sommige dingen gewoon niet meer. Je geeft zelf aan dat je die dingen ook minder belangrijk vinden, dat is prima; dan is het logisch dat jij het geen probleem vind om vrij snel na getrouwd te zijn een kind gekregen te hebben ;). Maar anderen vinden zulke dingen wel erg belangrijk, en zijn nog niet toe aan een kind; en dat is volgens mij ook prima. Je moet elkaar gewoon niet veroordelen 8) .
(ps: laatste opmerking is in het algemeen hoor;))

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 sep 2006 14:53

MrSokkie schreef:
Lalage schreef: Ik ben blij dat vrouwen dat tegenwoordig ook mogen doen en dat ze dus mogen werken als ze dat graag willen.

Haha, had je dat verwacht dan? Maar tegenwoordig mogen refomeisjes toch ook verder studeren. Dan ga je daarna toch niet full-time thuis zitten met je kinderen.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 28 sep 2006 14:56

Lalage schreef:
MrSokkie schreef:
Lalage schreef: Ik ben blij dat vrouwen dat tegenwoordig ook mogen doen en dat ze dus mogen werken als ze dat graag willen.

Haha, had je dat verwacht dan? Maar tegenwoordig mogen refomeisjes toch ook verder studeren. Dan ga je daarna toch niet full-time thuis zitten met je kinderen.

Als wiskundige is dat best mogelijk hoor :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 sep 2006 14:56

Lalage schreef:
MrSokkie schreef:Laat me raden, jij stemt vast geen SGP. :mrgreen:

Hoezo niet, hardstikke handig zo'n universitaire graad als je aardappels aan het schillen bent. :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 sep 2006 15:02

parsifal schreef:
Lalage schreef:
MrSokkie schreef:

Explain?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 28 sep 2006 15:06

Lalage schreef:
parsifal schreef:
Lalage schreef:
MrSokkie schreef:

Explain?

Thuis werken is juist voor zo'n baan geen enkele belemmering. Ik ken mensen die al anderhalf jaar niet meer op hun werkplek geweest zijn, maar wel zo af en toe een goede publicatie afleveren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 28 sep 2006 15:13

babbeltje schreef:Wanneer is een vrouw er niet aan toe? Als ze carriere wilt maken? Er niet aan toe zijn vind ik altijd zo'n vreselijke zwakke reden! Als je niet aan kinderen toe bent.. ben je dan eigenlijk wel aan een huwelijk toe?

En ja medische reden is dan heel iets anders, dat gaat over je eigen gezondheid en ik denk dat de gezondheid van een vrouw dan voorop gaat en het belangrijkste is.

Hoe denk je over geen kinderen willen omdat je psychisch niet gezond bent?
Of over geen kinderen willen omdat je gewoon niet van kinderen houdt en geen enkel moederinstinct hebt?

Zou God een kind zo'n moeder toewensen?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 28 sep 2006 15:31

Vaak hoor je toch wel als mensen 'per ongeluk' zwanger worden dat ze uiteindelijk moederinstinct hebben.

Maar, zolang ik nog zo denk als ik nu denk, wil ik absoluut géén kinderen. Dat wil ik ze niet aandoen, en ik wil het voor mezelf ook niet. Ik ben bang dat ik het niet aan zou kunnen, en dat zou ook voor de kinderen niet goed aflopen. Je kunt wel zeggen, je jeugd, daar groei je overheen, enzenz, maar er is altijd een litteken. Iets wat nooit meer weggaat.

@Bloemenkind, ik begrijp wel waarom jij geen kinderen zou willen.

In het algemeen even, de sfeer is hier soms best vijandig als ik zo teruglees. Kom op mensen, laat iedereen z'n eigen mening hebben.

En oh jah, de vergelijkingen met kanaries, hamsters en goudvissen zijn vrij lachwekkend :mrgreen:

Terug naar “Archief”