BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 sep 2006 09:10

Mannen vinden het idd moeilijker denk ik, om hierover te praten.
Ik denk dat in de meeste gevallen de man liever geen kinderen wil dande vrouw. De meeste vrouwen hebben toch zo'n soort oergevoel. (ik weet het, enkele uitzonderingen daar gelaten ;) )
Bij ons is mijn vriend het geloof ik meer dan ik, die kinderen wil later :)
Das wel handig, hij is er dan ook heeelemaal voor dat hij ook eens oppast in de week, en eerder van zn werk terug moet gaan komen, omdat ik een avonddienst wil draaien :)

Ik vind het ook belangrijk een kind een goede ondergrond te geven. Al denk ik dat je het met een beetje passen en meten meestal gewoon redt hoor. Mijn moeder werkte wat avondjes in de week, mijn vader eerst ook, later studeerde hij gewoon weer, en dat terwijl ze twee kinderen hadden. Het was niet breed, maar het ging prima. Tja, als ouders kun je dan niet elk jaar meer nieuwe kleren kopen, en je kinderen moeten elkaars kleren aan, maar daar heb ik nooit moeite mee gehad hoor.
Tegenwoordig is het anders, mijn broertje en zusjes krijgen bij wijze van elke zomer en winter een nieuwe garderobe, en dat lijkt me nou niks. Zijn met veeel minder tevreden enzo. Dan liever een arme papa en mama worden ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 09:27

Lalage schreef:Nog een reden om geen kinderen te willen die ik hier nog niet heb gehoord: Borkdude en ik waren vaak wel buitenbeentjes. Dan denk ik: als wij samen een kind zouden krijgen, dan heeft die meer kans dan gemiddeld om ook gepest te worden op school en zich er rot te vervelen enzo. Dat ligt natuurlijk ook aan het soort school, maar dan nog... het zouden best hele rare vervelende kinderen kunnen worden, als het een kruising van ons is :roll:

Misschien worden ze dan juist wel heel 'normaal'! ;)

Maar ik begrijp je punt wel. Hoewel je dat nooit weet van tevoren en het afhangt van een heleboel factoren, waaronder julliezelf als ouders.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 sep 2006 09:34

nou onze ouders hebben het geweldig gedaan, daar zal het niet aan liggen. Mijn moeder heeft me altijd geleerd dat het niet uitmaakt hoe je eruit ziet en dat het erom gaat hoe je van binnen bent, dat is zo belangrijk als je uitgescholden wordt om je bril en beugel. Ik dacht wel dat ik lelijk was, maar wist dat dat niet het belangrijkste in het leven is.

MissF: wel gek dat 't 'oppassen' heet als een man voor z'n eigen kinderen zorgt... 8)

Maar Lorijntje: waarom heb jij dit topic geopend? Je hebt toch nog geen vriend? Ik zou me er niet al te druk over maken hoor... ga gewoon lekker studeren, dat is nu je prioriteit!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 09:41

Lalage schreef:nou onze ouders hebben het geweldig gedaan, daar zal het niet aan liggen. Mijn moeder heeft me altijd geleerd dat het niet uitmaakt hoe je eruit ziet en dat het erom gaat hoe je van binnen bent, dat is zo belangrijk als je uitgescholden wordt om je bril en beugel. Ik dacht wel dat ik lelijk was, maar wist dat dat niet het belangrijkste in het leven is.

Ik bedoel ook niet te zeggen dat je ouders iets niet goed hebben gedaan hoor!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 sep 2006 09:46

Dat snap ik, maar jij zegt dat het van de ouders kan afhangen of een kind wordt gepest. Dat denk ik niet.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 sep 2006 09:53

Lalage schreef:nou onze ouders hebben het geweldig gedaan, daar zal het niet aan liggen. Mijn moeder heeft me altijd geleerd dat het niet uitmaakt hoe je eruit ziet en dat het erom gaat hoe je van binnen bent, dat is zo belangrijk als je uitgescholden wordt om je bril en beugel. Ik dacht wel dat ik lelijk was, maar wist dat dat niet het belangrijkste in het leven is.

MissF: wel gek dat 't 'oppassen' heet als een man voor z'n eigen kinderen zorgt... 8)

Maar Lorijntje: waarom heb jij dit topic geopend? Je hebt toch nog geen vriend? Ik zou me er niet al te druk over maken hoor... ga gewoon lekker studeren, dat is nu je prioriteit!

Hahaha idd, misschien ook uit mn eigen opvoeding meegekregen he ;)
Beetje ouderwetse rolverdeling hier, pa werkt fulltime, moeder parttime, maar zorgde wel altijd voor de kids, en als mn moeder werkte 's avonds moest hij 'oppassen' ;)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 09:54

Lalage schreef:Dat snap ik, maar jij zegt dat het van de ouders kan afhangen of een kind wordt gepest. Dat denk ik niet.

Nee? Wat jij schetst over jouw ouders vind ik echt super! Maar je hebt zat ouders die zo niet doen hoor! Ouders die kinderen echt lelijke kleding aantrekken, kapsels uit het jaar nul, lelijke bril etc. Dat is op zich natuurlijk geen reden om te pesten, maar zo zijn kinderen nou eenmaal. Als ouders kan je je kinderen dus verzorgd eruit laten zien (en dat hoeft echt geen merkkleding te zijn), gewoon een leuk kapsel laten knippen of zelf knippen, bij een meisje leuke frutsels in het haar, dat kost ook niks, en als je kind dan een bril heeft of zo, zorg dan voor een leuke. Snap je?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 sep 2006 10:05

Tja, ik weet niet hoe de mode toen was, dus ik weet niet of het gek was wat ik aan had ;) Maar zo'n petjesbeugel is altijd lelijk en als je dan pas in groep 7 op zo'n rotschool komt ben je gewoon de pineut. Het enige wat m'n ouders hadden kunnen doen is niet verhuizen, maar je weet van tevoren ook nooit hoe dat uitpakt.

anyway: laten we weer terug naar het topic gaan....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 sep 2006 10:09

rosalie83 schreef:
Lalage schreef:Dat snap ik, maar jij zegt dat het van de ouders kan afhangen of een kind wordt gepest. Dat denk ik niet.

Nee? Wat jij schetst over jouw ouders vind ik echt super! Maar je hebt zat ouders die zo niet doen hoor! Ouders die kinderen echt lelijke kleding aantrekken, kapsels uit het jaar nul, lelijke bril etc. Dat is op zich natuurlijk geen reden om te pesten, maar zo zijn kinderen nou eenmaal. Als ouders kan je je kinderen dus verzorgd eruit laten zien (en dat hoeft echt geen merkkleding te zijn), gewoon een leuk kapsel laten knippen of zelf knippen, bij een meisje leuke frutsels in het haar, dat kost ook niks, en als je kind dan een bril heeft of zo, zorg dan voor een leuke. Snap je?

Jamaar kijk, mijn vriend zn ouders zijn al wat ouder. Ze gaven hem de bril waarvan zij dachten dat die echt leuk was, en het kapsel waarvan zij dachten dat het leuk was. Hij is altijd klein van stuk geweest.
En heeft dus altijd zijn klep open moeten trekken, moeten etteren in de klas, moeten opkomen voor zichzelf om niet gepest te worden!
En dan kun je zeggen: hadden zn ouders hem niet die bril moeten geven en dat kapsel, ZIJ dachten echt dat dat leuk was!

En er zijn een heeleboel kinderen die zelf kiezen wat ze aandoen hoor. Ik heb oranjig haar, en wilde altijd en altijd roze kleren aan. Dat staat oer en oer lelijk bij elkaar, maar ik wilde het, dus deed ik het aan.
Mijn zus wilde perse op klompen naar school, dus deed ze het.
Mijn moeder kon hoog e laag springen, een beetje eigenwijs zijn we allebei, dus deden we het gewoon. Niks geen ouders die er iets mee te maken hadden...

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 sep 2006 10:11

birdsong schreef:
Lalage schreef:Waar blijven de mannen eigenlijk in dit topic?

Denk dat de mannen zich moeilijker kunnen uiten in dit onderwerp. Vrouwen praten er makkelijker over.

Neuh... dat valt wel mee, denk ik.

Ik kan me best voorstellen dat er omstandigheden zijn waardoor iemand (nog) geen kinderen wil. Het heeft ook te maken met de fase van je leven waarin je je bevindt. Iemand die nu bij hoog en bij laag beweert nooit kinderen te willen, kan daar over een aantal jaren weer heel anders over denken. Daarom moet je maar een beetje voorzichtig zijn met dat soort definitieve uitspraken...

Kinderen kunnen je leven enorm verrijken; zo is het bij ons in ieder geval wel. Natuurlijk kom je voor veel moeilijke en lastige beslissingen en momenten te staan, maar de eenheid die je als gezin vormt is iets unieks.

En maak je geen zorgen: in een goede relatie is er voor beide partners altijd ruimte voor eigen ambities, óók als er kinderen zijn.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 10:12

Ik ben ook absolute voorstander van 'nooit nooit zeggen'! Je weet niet hoe je gevoel kan veranderen in bepaalde dingen!

birdsong
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor birdsong » 28 sep 2006 10:23

Othello schreef:
Ik kan me best voorstellen dat er omstandigheden zijn waardoor iemand (nog) geen kinderen wil. Het heeft ook te maken met de fase van je leven waarin je je bevindt. Iemand die nu bij hoog en bij laag beweert nooit kinderen te willen, kan daar over een aantal jaren weer heel anders over denken. Daarom moet je maar een beetje voorzichtig zijn met dat soort definitieve uitspraken...

IIG kan ik met zekerheid zeggen dat ik geen kinderen wil. Daarbij zal ik ze ook niet krijgen. Je hebt er toch een vrouw bij nodig en die zal ik niet aan mijn zijde krijgen :wink:
Be Smart, Be Pure!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 sep 2006 10:41

birdsong schreef:
Othello schreef:

IIG kan ik met zekerheid zeggen dat ik geen kinderen wil. Daarbij zal ik ze ook niet krijgen. Je hebt er toch een vrouw bij nodig en die zal ik niet aan mijn zijde krijgen :wink:

Waarom niet? :shock:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 sep 2006 10:43

Smurffie schreef:
birdsong schreef:
Othello schreef:

Waarom niet? :shock:

Hij is homo!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 sep 2006 10:44

Ja Smurffie, daar zijn zelfs jouw charmes niet tegen opgewassen. 8)

Terug naar “Archief”