BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 27 sep 2006 22:26

L'être extraterrestre schreef:
MissF schreef:Mijn zwager vindt kinderen krijgen ook niet echt iets. Ze zijn pas getrouwd, maar waarschijnlijk zullen de kids voorlopig niet komen. Hij vindt het gewoon erg veel verantwoordelijkheid. Tja, daar zou ik wel een beetje in kunnen komen.
Mijn moeder vond kinderen ook nooit echt leuk, ze had niet echt iets met ze. Maar toen ze zelf moeder werd draaide dat 180 graden om en vond/vindt ze haar eigen kinderen het geweldigste wat er bestaat op deze wereld (pff, ja, soms heel leuk zo'n moeder, soms erg frustrerend ;) )
Maar ik denk dat hoe het is om een kind te hebben je nooit van tevoren kan weten, het is geloof ik altijd anders...

Wat is uberhaupt de reden dat je kinderen op deze wereld wilt zetten????
Je zet ze op de wereld omdat je iets wilt 'hebben' van van jou en je grote liefde is, het is het uiten van je liefde, het is iets om he liefde aan te geven, je wilt het opvoeden, het tot iets moois maken. En verder is het gewoon een natuurlijk proces.

Kinderen zou ik niet willen omdat ik niet denk dat ik ooit een goede moeder zal zijn. Klinkt heel cliche, maar ik moet er niet aan denken later precies hetzelfde gezin te hebben als wij nu thuis hebben. Met een moeder die een humeur heeft wat kan omslaan als een blad aan de boom, zomaar boos kan worden, ontzettend onredelijk kan zijn, een vader die er nooit is... Denk je dat mijn moeder dit van tevoren had voorzien?!

Dingen kan je (jammergenoeg) nooit voorzien, maar is dat dan een reden om zelf maar geen kinderen te 'nemen'?
Ik denk dat heel veel mensen niet hetzelfde als hun ouders willen zijn, maar daar ben je dan toch zelf bij? :roll:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 27 sep 2006 22:30

Dat denk ik niet. Zie jij al je fouten? Wil je al je fouten zien?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 sep 2006 22:32

Ik zie allemaal; Moeder worden, moeder worden en nog eens moeder worden. En pappa dan? Velen zijn ontzettend dankbaar voor hun kind, vooral ook omdat het iets van jullie samen is. Een wonder, een gevolg van een liefdevolle eenwording. Dat schijnt nog wel eens vergeten te worden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 sep 2006 22:32

Wij willen voorlopig geen kinderen. Ik heb wel voor mezelf bedacht dat we er, als we er ooit aan willen beginnen, voordat ik 30 ben mee moeten starten. Dat geeft mij (ons) nog pakweg vijf jaar om na te denken (ennuh... te bidden)

Petra777 schreef:ik wel, later dan. Ik heb nu nog geen relatie, maar zelf vind ik het onnatuurlijk als vrouwen geen kinderen willen. En dan bedoel ik dus nooit. Zelf zie ik moeder worden als iets waar een vrouw voor geschapen is.

Waarom heeft God me dan de talenten gegeven om een universitaire studie af te ronden en heeft Hij me vervolgens een baan gegeven die daar goed op aansluit?

Ik heb dat oergevoel ook nog niet zo, waarschijnlijk komt dat doordat ik nooit contact heb met kinderen. Mijn vrienden hebben allemaal nog geen kinderen en ik ben ook nog geen tante. Ik denk dat dat vaak wel helpt om het verlangen naar eigen kinderen te triggeren.

Verder zit ik er soms over te piekeren hoe je werken en kinderen moet combineren.

@Ansje: als je geen geld hebt, kan je best trouwen. Daar laat je je toch niet door tegenhouden. Vaak willen ouders ook wel wat sponsoren. Schakel je talentvolle familie in en 't lukt best. Maar dat is weer een ander onderwerp ;)

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 27 sep 2006 22:33

L'être extraterrestre schreef:Dat denk ik niet. Zie jij al je fouten? Wil je al je fouten zien?

Iedereen heeft fouten, en soms zie je ze wel, soms zie je ze niet, en soms zie je ze later pas.
Maar ik ga niet zeggen, ik wil geen kinderen omdat mijn ouders het fout hebben gedaan. Dat zou voor mij geen reden zijn.
Ik zou op mijn manier en met m'n beste voornemens proberen om er wat van te maken en tjah...wij zijn nu eenmaal niet foutloos helaas... :?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 sep 2006 22:35

Smurffie schreef:Ik zie allemaal; Moeder worden, moeder worden en nog eens moeder worden. En pappa dan? Velen zijn ontzettend dankbaar voor hun kind, vooral ook omdat het iets van jullie samen is. Een wonder, een gevolg van een liefdevolle eenwording. Dat schijnt nog wel eens vergeten te worden.

Wel, ik zou het opzich best leuk vinden om een kind te hebben denk ik. Je hebt dan idd iets samen (maar dan kun je natuurlijk ook een hamster nemen), en het opvoeden lijkt me ook wel een aardige uitdaging.

Maarja, of de lasten opwegen tegen de lusten.. voorlopig iig nog niet.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 sep 2006 22:37

(maar dan kun je natuurlijk ook een hamster nemen),

In dat geval heeft Joanne een makkie met baren schaterlach

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 27 sep 2006 22:38

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:Ik zie allemaal; Moeder worden, moeder worden en nog eens moeder worden. En pappa dan? Velen zijn ontzettend dankbaar voor hun kind, vooral ook omdat het iets van jullie samen is. Een wonder, een gevolg van een liefdevolle eenwording. Dat schijnt nog wel eens vergeten te worden.

Wel, ik zou het opzich best leuk vinden om een kind te hebben denk ik. Je hebt dan idd iets samen (maar dan kun je natuurlijk ook een hamster nemen), en het opvoeden lijkt me ook wel een aardige uitdaging.

Maarja, of de lasten opwegen tegen de lusten.. voorlopig iig nog niet.

Een kind is leuk, maar wel een grote verantwoordelijkheid.
En je kan er leuk gezelschap mee hebben, en leuke dingen doen, maar het kan je ook een hoop zorgen kosten. Dat hoort er nu eenmaal bij. Die verantwoordelijkheid kan best zwaar zijn, en zorgen zijn al helemaal niet leuk, maar toch, als je ziet wat je er voor terugkrijgt, dan vallen de minder leuke dingen toch meestal in het niet.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 27 sep 2006 22:38

Ansje schreef:
L'être extraterrestre schreef:Dat denk ik niet. Zie jij al je fouten? Wil je al je fouten zien?

Iedereen heeft fouten, en soms zie je ze wel, soms zie je ze niet, en soms zie je ze later pas.
Maar ik ga niet zeggen, ik wil geen kinderen omdat mijn ouders het fout hebben gedaan. Dat zou voor mij geen reden zijn.
Ik zou op mijn manier en met m'n beste voornemens proberen om er wat van te maken en tjah...wij zijn nu eenmaal niet foutloos helaas... :?
Wat heb je aan beste voornemens als het toch fout gaat?

Nou jah, eindeloze discussie. Ik weet niet of ik kinderen wil, sowieso nu nog niet, voorlopig denk ik aan cariere en heb ik geen vriend.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 27 sep 2006 22:39

Smurffie schreef:

Nou, je zal maarzo'n bijtend harig ding krijgen... *griezel*

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 sep 2006 22:41

Smurffie schreef:

Zeg, wil jij mij eens even niet zulke smerige visioenen voor de ogen schilderen? :shock:

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 27 sep 2006 22:43

Ansje schreef:

Nou jah, eindeloze discussie. Ik weet niet of ik kinderen wil, sowieso nu nog niet, voorlopig denk ik aan cariere en heb ik geen vriend.

Ja, dat is een beetje eindeloos ja, want er zijn geen volmaakte mensen op de wereld, dus krijg je ook geen volmaakte kinderen!

En ja, wat is fout gaan? Iedereen maakt weleens fouten, maar daarmee verpest je het leven van je kind toch niet? Tenminste, dat mag ik niet hopen...en is ook niet zo geloof ik. (Hoewel ik niet ontken dat sommige mensen er wel een potje van maken...maar ja, die maken dan aan een stuk door fouten en hebben meestal ook zelf een probleem...)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 sep 2006 22:44

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:

Zeg, wil jij mij eens even niet zulke smerige visioenen voor de ogen schilderen? :shock:

8)

Wat ik bedoelde; Het gaat om een kind wat je samen vormt :) Offeh..een kind koop je niet bij de plaatselijke dierenwinkel, zeg maar :P

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 27 sep 2006 22:47

Ansje schreef:
Ansje schreef:

Ja, dat is een beetje eindeloos ja, want er zijn geen volmaakte mensen op de wereld, dus krijg je ook geen volmaakte kinderen!

En ja, wat is fout gaan? Iedereen maakt weleens fouten, maar daarmee verpest je het leven van je kind toch niet? Tenminste, dat mag ik niet hopen...en is ook niet zo geloof ik. (Hoewel ik niet ontken dat sommige mensen er wel een potje van maken...maar ja, die maken dan aan een stuk door fouten en hebben meestal ook zelf een probleem...)
Je kunt ook heel goed iemands leven verpesten door niet constant fouten te maken hoor... Ik zou je gelukkig prijzen dat je niet als mij denkt, of leeft, zou je moe van worden :wink: (daarmee bedoel ik niet dat ik zelfmdedelijden heb, maar dat ik gewoon een lastig persoon ben)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2006 22:47

Hmm, de reden dat ik ooit een kind ter wereld wil brengen is niet dat ik zoiets van ons samen wil. Dan ga ik liever met hem op vakantie, verre reizen maken, een hamster nemen idd voor mijn part, maar echt geen kind! Tuurlijk, het IS wel iets van je samen, maar das niet mijn reden eigenlijk.
En om geen kind ter wereld te brengen omdat je ouders het in jouw ogen fout deden, lijkt me ook niet zo zinnig.
Ik denk dat je pas op latere leeftijd (20+ ofzo) je je opvoeding goed onder de loep kunt nemen. Als je je los hebt gemaakt van thuis,als je neutraal ernaar kunt kijken. En zeker als je kids hebt van jezelf, ga je denk ik pas inzien wat je echt goed vond en niet goed vond, en dat zelf anders gaan doen. (of je merkt later, als je puberkinderen gaan klagen, dat je eigenlijk hetzelfde doet als je eigen ouders!)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”