BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

BEWUST geen kinderen

Berichtdoor Lorijntje » 27 sep 2006 18:41

Zijn er ook mensen hier die bewust geen kinderen willen of liever uitstellen enz?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 27 sep 2006 18:43

Nu heb ik weliswaar als vrijgezel weinig recht van spreken maar als het aan mij ligt heb ik voor mijn dertigste nog geen kinderen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 27 sep 2006 18:53

Zo denk ik er ook over, zij het dat ik geen vrijgezel ben.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2006 19:02

En waarom niet?

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 27 sep 2006 20:09

Wij hopen volgend jaar te trouwen, maar ik en mijn vriend willen voorlopig dan nog geen kinderen. Dit omdat we elkaar alleen in het weekend zien en elkaar eerst beter moeten leren kennen. En wennen om dan elkaar elke dag zien.

Ik diplomeer over 3 weken als verpleegkundige, en wil eerst ruime ervaring op doen als gediplomeerd verpleegkundige. En nog wel een vervolgopleiding gaan volgen.

Als ik kinderen wil, en hopelijk nog een x mag krijgen, wil ik wel dat ook hun toekomst veilig gesteld is en dat wij ook onze kinderen als het zover is ook een goede opleiding kunnen geven. En daar is geld voor nodig. En ik wil wel dat ik dit op een goede manier kan doen, zonder daarvoor elk dubbeltje voor hoef om te draaien.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

eentweedrie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor eentweedrie » 27 sep 2006 20:44

kipje18 schreef:
Als ik kinderen wil, en hopelijk nog een x mag krijgen, wil ik wel dat ook hun toekomst veilig gesteld is en dat wij ook onze kinderen als het zover is ook een goede opleiding kunnen geven. En daar is geld voor nodig. En ik wil wel dat ik dit op een goede manier kan doen, zonder daarvoor elk dubbeltje voor hoef om te draaien.

dit kan ik dus niet uitstaan. Als je trouwt kunnen er kinderen komen toch?? zie bijbel!!!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 27 sep 2006 20:53

eentweedrie schreef:
kipje18 schreef:

dit kan ik dus niet uitstaan. Als je trouwt kunnen er kinderen komen toch?? zie bijbel!!!

Ik weet dat het gevoelig bij je ligt omdat jij graag kinderen wil. Maar dat betekend niet dat iedereen direct na de huwelijksnacht zwanger wil worden. Tevens staat er niet in Gods Woord dat je direct als je getrouwd bent kinderen moet baren.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 27 sep 2006 20:57

eentweedrie schreef:
kipje18 schreef:

Er zijn manieren om dat te voorkomen (zie topic "Angst voor het onderwerp seksualiteit")...

Esra en ik hopen over twee jaar te trouwen. Dan zijn we 22 en 23 en ben ik net van school af.
We hopen ooit kinderen te krijgen, maar niet meteen. Het is denk ik goed als je eerst met elkaar samen leert leven voordat er iemand aan toegevoegd wordt. Ook moet het financiëel haalbaar zijn.
Als ik als zelfstandig gitaarbouwer aan het werk wil is het in de eerste jaren erg hard werken om de zaak draaiende te krijgen. Financiëel zit je dan nog niet zo lekker. Hoe je het ook wendt of keert, je hebt geld nodig om je kinderen op te laten groeien.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2006 20:59

marina87 schreef:
eentweedrie schreef:
kipje18 schreef:

Ik weet dat het gevoelig bij je ligt omdat jij graag kinderen wil. Maar dat betekend niet dat iedereen direct na de huwelijksnacht zwanger wil worden. Tevens staat er niet in Gods Woord dat je direct als je getrouwd bent kinderen moet baren.

dat is waar.

Maar is het niet vaak het materialistische waarom ze nog niet aan kinderen willen beginnen (sorry klinkt heel plat miss.).

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 27 sep 2006 21:03

Er is een verschil tussen materialisme en gewoon gezond verstand...

Er staat nergens in de bijbel dat je als je getrouwd bent in een fokschaap verandert.

Dat moet alleen binnen ons koningshuis... :P

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2006 21:06

Javaca schreef:Er is een verschil tussen materialisme en gewoon gezond verstand...

Er staat nergens in de bijbel dat je als je getrouwd bent in een fokschaap verandert.

Dat moet alleen binnen ons koningshuis... :P

nee maar ik doel eigenlijk op:

een huis (van mega veel geld met alles en nog wat erop, waar je een lening op heb staan: die je vervolgens af moet lossen door allebei 40 uur te gaan werken)
twee auto's voor de deur
4 keer per jaar op vakantie

snap je wat ik bedoel?

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 27 sep 2006 21:17

Ik begrijp wat je bedoelt en ben het daarin ook met je eens.

Het gaat mij gewoon om het leggen van een basis en het feit dat ik mezelf nog wat jong vind om over twee jaar al vader te zijn.
Natuurlijk, ieder kind wat komt is welkom. "Niet gepland maar wel gewenst" Maar het maakt het leven -en het leggen van die basis- er niet makkelijker op.

Het is niet mijn wens om milionair te worden -dan had ik manager moeten worden in plaats van gitaarbouwer-. Maar gewoon eenvoudig leven, de Here volgen en een vak doen waar m'n passie ligt.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 27 sep 2006 21:29

Ik ben vrijgezel en zou voor geen goud kinderen op zo'n verrotte wereld als deze willen zetten. Dat gun je toch niemand?!
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 27 sep 2006 21:33

ik wel, later dan. Ik heb nu nog geen relatie, maar zelf vind ik het onnatuurlijk als vrouwen geen kinderen willen. En dan bedoel ik dus nooit. Zelf zie ik moeder worden als iets waar een vrouw voor geschapen is.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 27 sep 2006 21:37

Evelien schreef:En waarom niet?
Ik wil reizen, wat van de wereld zien, doorstuderen en van het goede leven genieten. Daarnaast weet ik ook niet of ik de verantwoording voor een kind aandurf, of ik die kwaliteiten bezit om een kind het beste te geven.

Terug naar “Archief”