Berichtdoor madel » 27 sep 2006 21:21
Jantjes,
de vraag was niet of ik iets zou erven vanwege mijn ouders. de vraag is of als ik geloof dat...en als ik geloof... heb ik dan vergeving van zonden?
wie bepaalt of mijn geloof verstandelijk is of zaligmakend? wie van de mensen zou moeten uitmaken of mijn geloof voldoet? Is God het niet die de harten doorzoekt en de nieren proeft?
Bekeert u is een oproep tot! volgens velen een onmogelijke zaak.
SVV John 5:24 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die Mijn woord hoort, en gelooft Hem, Die Mij gezonden heeft, die heeft het eeuwige leven, en komt niet in de verdoemenis, maar is uit den dood overgegaan in het leven.
Hier lees ik niets over een onderscheid tussen verstandelijk geloof en zaligmakend geloof. maar wie bepaalt of mijn geloof verstandelijk is en/of zaligmakend? Als mensen daarin 'moeten' gaan beoordelen over anderen, dan komt daar niets van terecht.
Volgens mij, en ik weet dat uit ervaring, zijn er kerken, waarin je moet voldoen aan voorwaarden e.d.
Volgens mij is het gewoon voor een ieder die gelooft zoals joh5:24.
wie van de gelovigen weet dan of hij verstandelijk dan wel een zaligmakend geloof heeft. dat is een zeer persoonlijke zaak tussen God en hem. niemand hoeft daar over te oordelen of dat geloof goed is. het blijkt uit de levenswandel. alleen hebben velen daar wel een bepaald beeld bij waar je dan aan moet voldoen. en dat bedoel ik met 'voorwaarde'. als je daaraan niet voldoet kan het niet goed zijn.
SVV Luke 8:50 Maar Jezus, dat horende, antwoordde hem, zeggende: Vrees niet, geloof alleenlijk, en zij zal behouden worden.
SVV Ephesians 2:8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;
Volgens mij heb ik ook niet gesteld dat het geen gave Gods is. Maar ik heb wel zelf de verantwoording om te geloven. Volgens mij heeft God de eerste stap gedaan en nu is het de beurt aan de gelovige om Hem opZijn woord te geloven wat Hij voor ons gedaan heeft. volgens mij vat je de vraag niet helemaal.
Volgens mij hoeft een gelovige niet bekeerd te worden. iemand die in Hem is onderwezen weet van Hem en zijn verzoenend werk. maar dat is geschied. Hij heeft het volbracht. ik mag dat aanvaarden door geloof. er is voor mij maar 1 geloof. en dat is joh5:24. mensen gaan allerlei soorten geloven erbij halen.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.