*Annet* schreef:TheKeimpe schreef:De kans dat je zwanger wordt is al heel klein zei jij, nou dat ben ik niet met je eens. Als ik zo om me heen kijk ........ ik ken 1 stel dat dus geen kinderen kan krijgen.
Dan heb je ontzettende oogkleppen op
In mijn directe omgeving (familie, vrienden, buren) ken ik minimaal vier stellen die jong getrouwd zijn, jong kinderwens hadden, en toch geen kinderen hebben (na 7, 13 of nog meer jaar.)
Bij diegenen bij wie het lang duurt voor ze zwanger zijn komt dat misschien omdat ze het zolang uitstellen voor ze aan kinderen beginnen en zijn daardoor denk ik minder vruchtbaar.
Juist, jij weet het, ze zijn te laat begonnen? Moet dat dan al voor het 20e levensjaar? Denk effe na voor je zoiets zegt! Dat jij moeder mag zijn heb je ook niet aan jezelf te danken. En dat anderen graag moeder hadden willen zijn, maar het niet kunnen worden, vraagt om meeleven en niet om een dergelijke veroordeling.
Bij dezen roep ik je op om karakter te tonen en excuses te maken.
Ik heb toch geen oogkleppen op als ik het over MIJN EIGEN OMGEVING heb toch? Daarmee bedoel ik familie en vrienden. Bij hun is het geen probleem.
Ik veroordeel niemand! maar lees bijv. in het blad Kinderen vaak zat verhalen van 30+ers die eerst carriere maakten en toen toch nog een kind wilden maar dat lukte niet.
Dus ik vind het nodig om excuses te maken. Heb over mijn ervaringen vertelt.
Nog ff een reactie dr op, wat mij irriteerd: hoe kkun jij, TK dus, iemand 'verplichten' excuses aan te bieden?? Ik vind het erg vaag geredeneerd om eerlijk te zijn, een beetje onvolwassen vind ik het klinken, om een ander te wijzen op zijn/haar volwassenheid.
Maar oke, bij deze is dit afwijkende onderwerp gesloten, oke?

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...