Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 26 sep 2006 15:04

Kweet niet of je het tegen mij het, of tegen Annet, maar toch mijn excuses, zal voortaan wel een keer nadenken voor ik het zeg. Dan komt er ook geen 'ruzie'. Maar ben nu eenmaal een enorme flapuit.

Wat mij betreft, ik reageerde niet op jou. Van jouw opmerking kon ik de humor wel inzien :-)

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 26 sep 2006 15:06

MissF schreef:Ik vind het wel een beetje overdreven om zo overdreven op de reactie van Andrea te reageren hoor. Kommop, een geintje, kan dat niet, al is het over zoiets wonderlijks moois?

Tsja dat dacht ik ook, maar ja, heb geen zin in ruzie hierover. Bij sommige mensen ligt dit onderwerp blijkbaar erg gevoelig ofzo.
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 sep 2006 15:06

TheKeimpe schreef:
De kans dat je zwanger wordt is al heel klein zei jij, nou dat ben ik niet met je eens. Als ik zo om me heen kijk ........ ik ken 1 stel dat dus geen kinderen kan krijgen.

Dan heb je ontzettende oogkleppen op :cry:

In mijn directe omgeving (familie, vrienden, buren) ken ik minimaal vier stellen die jong getrouwd zijn, jong kinderwens hadden, en toch geen kinderen hebben (na 7, 13 of nog meer jaar.)

Bij diegenen bij wie het lang duurt voor ze zwanger zijn komt dat misschien omdat ze het zolang uitstellen voor ze aan kinderen beginnen en zijn daardoor denk ik minder vruchtbaar.

Juist, jij weet het, ze zijn te laat begonnen? Moet dat dan al voor het 20e levensjaar? Denk effe na voor je zoiets zegt! Dat jij moeder mag zijn heb je ook niet aan jezelf te danken. En dat anderen graag moeder hadden willen zijn, maar het niet kunnen worden, vraagt om meeleven en niet om een dergelijke veroordeling.

Bij dezen roep ik je op om karakter te tonen en excuses te maken.

Ik heb toch geen oogkleppen op als ik het over MIJN EIGEN OMGEVING heb toch? Daarmee bedoel ik familie en vrienden. Bij hun is het geen probleem.

Ik veroordeel niemand! maar lees bijv. in het blad Kinderen vaak zat verhalen van 30+ers die eerst carriere maakten en toen toch nog een kind wilden maar dat lukte niet.

Dus ik vind het niet nodig om excuses te maken. Heb over mijn ervaringen vertelt.
Laatst gewijzigd door *Annet* op 26 sep 2006 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 sep 2006 15:19

*Annet* schreef:
TheKeimpe schreef:
De kans dat je zwanger wordt is al heel klein zei jij, nou dat ben ik niet met je eens. Als ik zo om me heen kijk ........ ik ken 1 stel dat dus geen kinderen kan krijgen.

Dan heb je ontzettende oogkleppen op :cry:

In mijn directe omgeving (familie, vrienden, buren) ken ik minimaal vier stellen die jong getrouwd zijn, jong kinderwens hadden, en toch geen kinderen hebben (na 7, 13 of nog meer jaar.)

Bij diegenen bij wie het lang duurt voor ze zwanger zijn komt dat misschien omdat ze het zolang uitstellen voor ze aan kinderen beginnen en zijn daardoor denk ik minder vruchtbaar.

Juist, jij weet het, ze zijn te laat begonnen? Moet dat dan al voor het 20e levensjaar? Denk effe na voor je zoiets zegt! Dat jij moeder mag zijn heb je ook niet aan jezelf te danken. En dat anderen graag moeder hadden willen zijn, maar het niet kunnen worden, vraagt om meeleven en niet om een dergelijke veroordeling.

Bij dezen roep ik je op om karakter te tonen en excuses te maken.

Ik heb toch geen oogkleppen op als ik het over MIJN EIGEN OMGEVING heb toch? Daarmee bedoel ik familie en vrienden. Bij hun is het geen probleem.

Ik veroordeel niemand! maar lees bijv. in het blad Kinderen vaak zat verhalen van 30+ers die eerst carriere maakten en toen toch nog een kind wilden maar dat lukte niet.

Dus ik vind het nodig om excuses te maken. Heb over mijn ervaringen vertelt.

Nog ff een reactie dr op, wat mij irriteerd: hoe kkun jij, TK dus, iemand 'verplichten' excuses aan te bieden?? Ik vind het erg vaag geredeneerd om eerlijk te zijn, een beetje onvolwassen vind ik het klinken, om een ander te wijzen op zijn/haar volwassenheid.
Maar oke, bij deze is dit afwijkende onderwerp gesloten, oke? :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 sep 2006 17:58

Nee, niet oké.

Het zou van mijn kant een statistische misser kunnen zijn dat er geen ongewenst kinderloze echtparen in Annets omgeving zijn, hoewel ernstig uitzonderlijk. Bovendien versta ik onder het woord omgeving ook een kerkelijke gemeente.

Maar het andere waar ik op reageerde daar ben ik echt boos om. Als je het verdriet ziet van ongewenst kinderloze echtparen en je praat er op een manier over van: ze zullen het wel fout gedaan hebben, dan kan ik daar niet overheen stappen.

En is het echt onvolwassen om om excuses van iemand te vragen? Ik verplicht niets, ik stel alleen dat het van karakter getuigd als je na grievende opmerkingen sorry durft te zeggen.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 26 sep 2006 19:46

Ik weet van heel dichtbij hoe het is om geen kinderen te kunnen krijgen. Maar de realiteit is wel dat er veel 'foutjes' zijn. Dus waarom is zo'n opmerking verkeerd??

Als denk jij er anders over, hoef je nog niet van iemand te eisen dat ze haar excuus aanbiedt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 sep 2006 20:49

Kom laten we het anders via pb even uit praten?!!?

En weer verder gaan met de zwangere vrouwen onder ons?

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 26 sep 2006 21:37

Okay, hier spreekt een zwangere..

Nog steeds zwanger dus, aan de ene kant mag het nu wel komen. Aan de andere kant werd ik door de benen wijd opmerking van andrea weer even met de neus op de feiten gedrukt dat dat eerdaags wel weer staat te gebeuren... 8)

En dan denk ik, Andrea, wil jij het even voor me komen doen? :mrgreen: :wink:

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 26 sep 2006 21:48

Afbeelding

Hier een fotootje van mn buikie. Ik heb de rest er ff afgeknipt.. Ik zag er zo verlept uit na een dagje dierentuin...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 sep 2006 21:53

Je bent niet echt super dik, voor iemand die op het laatst loopt of hangt het voor je gevoel erg laag?

Succes in elk geval!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 26 sep 2006 21:55

Nee klopt, de vorige keer was ik echt veel dikker. Dus iedereen roept dat het dan nu wel een meid zal worden.. Ghehe, we zullen zien. Toch denkt de dokter dat het wel een zevenponder word. Ik ben zeer benieuwd! Ben ook maar 6 a 7 kilo aangekomen. De vorige keer 23....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 26 sep 2006 21:56

Zo te zien heb je een mooi buikje, de mijne is net een hele grote strandbal die ik elke dag een stukje verder oppomp. :wink: Een foto moeten we nog maken, maar ik weet niet of het plaatsen ook gaat lukken. Nog een weekje ongeveer, zullen we gelijktijdig gaan bevallen? Gaan we elkaar hier moed inspreken.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 26 sep 2006 22:01

Memmem schreef:Zo te zien heb je een mooi buikje, de mijne is net een hele grote strandbal die ik elke dag een stukje verder oppomp. :wink: Een foto moeten we nog maken, maar ik weet niet of het plaatsen ook gaat lukken. Nog een weekje ongeveer, zullen we gelijktijdig gaan bevallen? Gaan we elkaar hier moed inspreken.

Volgens omstanders heb ik een mooi, bescheiden buikje. Helaas is de rest van mn lijf (lees voorgevel) zodanig buiten proporties dat ik de hele boel toch tracht te camoufleren...

Ik ben best benieuwd naar jouw "strandbal"! Als je wilt weten hoe je een foto plaatst moet je het maar ff vragen.

Wie weet puffen we tegelijkertijd.. Maar of ik puf heb dan achter de pc te kruipen valt nog te bezien...

Nog even geduld!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 26 sep 2006 22:42

@Corine, ik vind dat je een mooie buik hebt en leuke kleding aanhebt.

Ik zie redelijk veel zwangeren, en sommige kleden zich echt niet. Ik vind dat zo jammer. Kom op, je bent maar 5 maanden écht duidelijk zwanger als je geluk hebt, en maak er dan ook iets van.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 26 sep 2006 23:24

L'être extraterrestre schreef:@Corine, ik vind dat je een mooie buik hebt en leuke kleding aanhebt.

Ik zie redelijk veel zwangeren, en sommige kleden zich echt niet. Ik vind dat zo jammer. Kom op, je bent maar 5 maanden écht duidelijk zwanger als je geluk hebt, en maak er dan ook iets van.

Dankjewel! :D

Terug naar “Archief”