Kan een christen roken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 sep 2006 13:47

rafaell schreef:
Denkertje21 schreef:
Spons schreef:ik rook niet dus wat zeur je over een escape... wil je perse je gelijk halen ofzo ?

't gaat niet over mijn gelijk maar ZIJN gelijk...

Volgens mij gaat het je vooral om jouw gelijk 8) Als mensen het niet met je eens zijn, of het nu over homosexualiteit, roken of iets anders gaat, dan zul je dat niet snel accepteren en respecteren.

Toch niet genoeg gelezen. Ik respecteer andermans mening zonder terughoudendheid. Maar ik probeer wel mijn visie zo duidelijk mogelijk te maken en dat prbeer ik te doen met heldere inzichten die nog niet te horen waren geweest...

Maar laten we eerlijk zijn: bij sommige dingen bestaat toch maar één oplossing?

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 25 sep 2006 14:44

Paulus schrijft ergens in zijn brieven dat het lichaam wat je heb dat je dat in soort bruikleen heb van God.

Als je rookt vervuil je je lichaam, lijkt mij niet echt fijn voor de Eigenaar. Als je een auto leent, ga je toch ook niet doelbewust door de modder rijden?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 25 sep 2006 14:48

Arco schreef:Paulus schrijft ergens in zijn brieven dat het lichaam wat je heb dat je dat in soort bruikleen heb van God.

Als je rookt vervuil je je lichaam, lijkt mij niet echt fijn voor de Eigenaar. Als je een auto leent, ga je toch ook niet doelbewust door de modder rijden?

Nu je dit zegt, ik geloof dat een aantal mensen flink wat boter op hun hoofd hebben. Hoeveel mensen rijden hier auto?

debbie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 25 sep 2006 17:41

hij zegt dan: wie er met zijn auto door de modder rijdt, en niet wie er auto rijd...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 sep 2006 18:59

debbie schreef:hij zegt dan: wie er met zijn auto door de modder rijdt, en niet wie er auto rijd...

Als automobilist vervuil je het milieu erger dan als je het OV neemt, dat zal de Eigenaar dus niet fijn vinden.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 sep 2006 19:05

Nog steeds geen geld voor een auto rafaell :mrgreen: ?
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 sep 2006 19:07

Nee, maar wel voor peuken :mrgreen:

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 sep 2006 19:12

Ik heb nog wel een auto te koop staan die je kunt kopen voor een slof of wat :mrgreen:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 25 sep 2006 19:16

debbie schreef:hij zegt dan: wie er met zijn auto door de modder rijdt, en niet wie er auto rijd...
Dat weet ik. Maar de mensen die roken afkeuren omdat men zijn of haar door God gegeven lichaam vernietigt zouden eens kritisch naar hun eigen gedrag moeten kijken en zich eens afvragen in hoeverre zij onnodig Gods aarde vernietigen.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 25 sep 2006 19:27

offtopic kijk nu komen we dichter bij de waarheid, en zo te zien hebben we een waardige opvolger gevonden van joepie ! Die kende ook alleen maar Zwart of Wit ... maar vergat voor het gemak dat er nog vele grijsschakeringen tussen zaten !

Denkertje ook al gelooft Cisca niet in God ze respecteert mensen die in god geloven wel, en ze kan er ook over discusieren tijdens mini meetings ! Dus om je zelf nu maar te laten vervallen om (wat ze volgens mij nog geneens express doet ik Typ God ook wel eens met een kleine letter ) cisca met een kleine letter te schrijven getuigd echt van respect en van een christelijke reactie van jou kant !

Als je alleen maar gelijkdenkende in je discussie wil hebben moet je maar een ander forum zoeken , "om Sions wil of iets dergelijke " maar is een discussie juist niet iets waarbij verschillende meningen zijn , en heet het daarom ook niet discussie ?

oh wacht dit is een escape van mij !

ONTOPIC .

dat roken een afbreuk doet op je lichaam ben ik heilig van overtuigd, wanneer die afbraak plaats vindt kan zowel vroeg als laat zijn. Eigenlijk pleeg je roofbouw op jezelf , en of je dat nu vanuit het standpunt als Christen bekijkt of als niet gelovige of anders gelovige volgens mij is het gewoon niet goed !

Aan de andere kant.. mensen doen het zelf, ze weten de risico;s dus als ze dan longkanker krijgen of kortademigheid ofzo weten ze waardoor dat komt. Niet dat je hen dat toewenst , absoluut niet maar dat zijn dan de gevolgen van hun acties !

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 25 sep 2006 19:49

Het geeft mij weer werk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- Home is in my head -

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 sep 2006 20:07

Wat jammer dat jullie toch niet mijn clou hebben begrepen. Ik heb niks tegen rokers, maar ik mag toch roken 'an sich' wel afwijzen omdat ik vind dat God daar niet blij mee is?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 sep 2006 20:10

Wel, nu weten we wel dat jij het afwijst. Ik doe dat dus niet dus dan is het toch duidelijk :) Een christen kan dus blijkbaar wel roken, ik doe het namelijk zo op zijn tijd en ben daar dus het levende bewijs van 8)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 25 sep 2006 22:07

Iemand heeft hier een gigantisch blok beton voor zijn hoofd !

Was dat jou escape denkertje......

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 sep 2006 22:52

Spons schreef:Iemand heeft hier een gigantisch blok beton voor zijn hoofd !

Was dat jou escape denkertje......

Beton? Wie dan? Is er nu echt één christen die zegt dat roken kan?

Terug naar “Archief”