Kan een christen roken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 24 sep 2006 23:34

of een Christen kan roken??? nou ik denk het wel hoor, veel benzine en een vlammetje en is kijken of ze willen roken!! :mrgreen:
maar effe serie, ik denk dat een Christen niet moet roken, ik vind roken zowiezo smerig maar het verziekt je lichaam op een vreselijke manier dus iedereen zou gewoon niet moeten roken want je stoort ook nog eens anderen, en er staan geschreven "wee degene waar de ergernis door komt" :mrgreen:

groeten marcel
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Smurffie
Generaal
Generaal

Re: Kan een christen roken?

Berichtdoor Smurffie » 25 sep 2006 00:29

Cisca schreef:
Denkertje21 schreef:Een christen die willens en wetens zijn lichaam beschadigt en dus meewerkt aan een vervroegde dood?

Denkertje21 schreef:
Spons schreef:ik rook niet dus wat zeur je over een escape... wil je perse je gelijk halen ofzo ?

't gaat niet over mijn gelijk maar ZIJN gelijk...

Wat bedoel je eigenlijk precies?
Roken is toch niet het enige wat kan leiden tot een vervroegde dood, op zich een vreemd gezegde, want christenen zeggen toch dat ze dood gaan als het hun tijd is?
Als een christen z'n lichaam beschadigt wat niet meewerkt aan een vervroegde dood, is dat wel toegestaan?

Het is dan nog steeds op Zijn tijd, alleen is het een 'toelaten van' en geen 'wil van'. Dat geldt ook voor zelfmoord. Als God niet wil dat je zelfmoord pleegt, gebeurd het echt niet. Zo tóch, dan is het eveneens je tijd, maar laat Hij toe dat de duivel met je speelt.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 sep 2006 06:35

Cisca schreef: Wat bedoel je eigenlijk precies?
Roken is toch niet het enige wat kan leiden tot een vervroegde dood,

Weer zo'n flauwe escape! nee het is niet het enige maar wel doodsoorzaak nummer één nu!

Cisca schreef: op zich een vreemd gezegde, want christenen zeggen toch dat ze dood gaan als het hun tijd is?

Ga jij straks even fietsen en gooi je stuur om, vlak voor die vrachtwagen... WIE heeft het dan gedaan? Heb jij voor het einde van jouw tijd gekozen of God?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 sep 2006 09:50

Denkertje21 schreef:
Cisca schreef: Wat bedoel je eigenlijk precies?
Roken is toch niet het enige wat kan leiden tot een vervroegde dood,

Weer zo'n flauwe escape! nee het is niet het enige maar wel doodsoorzaak nummer één nu!

Helemaal geen escape, 'k had een paar serieuze vragen gesteld, waar je aan voorbij gaat, is dat jouw escape?

@Smurffie, helder antwoord op een deel van m'n vragen :wink:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 sep 2006 10:06

Cisca schreef: [Wat bedoel je eigenlijk precies?

Ach, ik dacht dat je voldoende denkvermogen in huis had om deze vragen zelf te beantwoorden... Maar goed ik help je wel!

Cisca schreef:Roken is toch niet het enige wat kan leiden tot een vervroegde dood.

Nee, maar is dat een excuus om wel te roken? Hoef je maar één ding te laten? Natuurlijk moet je ook met andere dingen juist omspringen!

Cisca schreef:op zich een vreemd gezegde, want christenen zeggen toch dat ze dood gaan als het hun tijd is?
En daarbij heb je je eigen verantwoordelijkheid. Als je straks van de flat afspringt, heeft God het toch niet gedaan? Was het dan je tijd?

Cisca schreef:Als een christen z'n lichaam beschadigt wat niet meewerkt aan een vervroegde dood, is dat wel toegestaan?

Nee, dat is ook niet goed. Je lichaam heb je in bruikleen van God gekregen. Daar moet je dus best zuinig mee omgaan...

Nog meer vragen Cisca?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 sep 2006 10:13

Denkertje21 schreef:Nog meer vragen Cisca?

Ja, als je het toch over dit onderwerp hebt, waarom beperk je je dan tot roken, als je het hele scala - wat je volgens jouw geloof niet met je lichaam mag doen - eens op een rij zet, misschien zet dat de mensen veel meer tot nadenken.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 sep 2006 10:29

Cisca schreef: Ja, als je het toch over dit onderwerp hebt, waarom beperk je je dan tot roken, als je het hele scala - wat je volgens jouw geloof niet met je lichaam mag doen - eens op een rij zet, misschien zet dat de mensen veel meer tot nadenken.

Omdat je keuzes moet maken. Waarom geeft een leraar alleen Duits en geen wiskunde, Engels en geschiedenis? Toch een keuze maken? Dat heb ik ook gedaan...

En trouwens: je mág alles! Maar als je van God houdt, wil je Hem geen verdriet doen, want dat doe je niet met iemand waarvan je houdt... En God heeft je een mooi cadeau gegeven in de vorm van je lichaam. Met cadeaus, zeker uit liefde gegeven, ga je toch zuinig om?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 sep 2006 10:55

Denkertje21 schreef:Met cadeaus, zeker uit liefde gegeven, ga je toch zuinig om?

Zeer zeker, daar ben ik zelfs trots op :wink:
Wat mijn lichaam betreft zie ik dat anders, kan het echt niet als een cadeau beschouwen, daarvoor heb ik er teveel mee te stellen, zo'n cadeau geef je iemand niet.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 sep 2006 10:58

Cisca schreef:
Denkertje21 schreef:Met cadeaus, zeker uit liefde gegeven, ga je toch zuinig om?

Zeer zeker, daar ben ik zelfs trots op :wink:
Wat mijn lichaam betreft zie ik dat anders, kan het echt niet als een cadeau beschouwen, daarvoor heb ik er teveel mee te stellen, zo'n cadeau geef je iemand niet.

Cisca, we komen nooit op één lijn. Jij praat vanuit een ander uitgangspunt: Jij gelooft niet in God, ik wel... Ik heb er eigenlijk niet zeoveel trek in om steeds weer tegen jouw frustraties over God en religie aan te lopen in welk topic dan ook...

Met deze tegenstelling heeft het geen zin om deze discussie te voeren... Jij hebt gezegd wat je kwijt wilde. Ik ook.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 sep 2006 11:26

Denkertje21 schreef:Cisca, we komen nooit op één lijn. Jij praat vanuit een ander uitgangspunt: Jij gelooft niet in God, ik wel... Ik heb er eigenlijk niet zeoveel trek in om steeds weer tegen jouw frustraties over God en religie aan te lopen in welk topic dan ook...

Dat mensen niet op één lijn zitten, houdt voor mij niet in dat er geen gesprek mogelijk is.
Waar haal je het vandaan dat ik frustaties over god en religie zou hebben, dat is absoluut niet zo, zou ook hypocriet zijn, hoe kun je frustraties hebben over god, als die m.i. niet bestaat.
Jammer dat je dat nog steeds niet hebt ontdekt, je hebt blijkbaar een heel ander beeld van me dan ik in werkelijkheid ben.

Denkertje21 schreef:Met deze tegenstelling heeft het geen zin om deze discussie te voeren... Jij hebt gezegd wat je kwijt wilde. Ik ook.

Je wilt dus alleen maar in gesprek met mensen die het met je eens zijn, dat is inderdaad wel zo makkelijk.
Je bent niet echt een voorbeeld als je mensen uitschakelt, soort discriminatie, niet echt netjes, gelukkig is niet iedereen zo.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 sep 2006 11:44

Cisca schreef: hoe kun je frustraties hebben over god, als die m.i. niet bestaat.

Nou nog één keer dan... Discussie hééft toch weinig zin? Ik praat vanuit mijn geloof in God en jij zegt dat God niet bestaat. Dan kun je meningen ook nooit vergelijken omdat van uit jouw uitgangspunt (het niet bestaan van God) je makkelijk kunt roken en ander dingen doen. Er is geen rem, behalve je medemens. Dan houdt iedere discussie toch op?

Denkertje21 schreef:Met deze tegenstelling heeft het geen zin om deze discussie te voeren... Jij hebt gezegd wat je kwijt wilde. Ik ook.

Je wilt dus alleen maar in gesprek met mensen die het met je eens zijn, dat is inderdaad wel zo makkelijk.
Je bent niet echt een voorbeeld als je mensen uitschakelt, soort discriminatie, niet echt netjes, gelukkig is niet iedereen zo.[/quote]

Beetje jammer, dat theatrale van je. Het is precies zoals ik het zeg: we komen niet dichter bij elkaar, we hebben alles gezegd, er zijn geen nieuwe inzichten, dus dan blijft welles-nietes over. En dat heeft weer weinig zin...

Misschien is het trouwens beter om Cisca ook met een kleine letter te schrijven als je willens en wetens mij en anderen pijn wilt doen door God ook steeds met een kleine letter te schrijven. Dat getuigt van weinig respect voor de omgeving waarin je hier verkeert....

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 sep 2006 12:16

Denkertje21 schreef:Beetje jammer, dat theatrale van je. Het is precies zoals ik het zeg: we komen niet dichter bij elkaar, we hebben alles gezegd, er zijn geen nieuwe inzichten, dus dan blijft welles-nietes over. En dat heeft weer weinig zin...

O gunst, nu weer theatraal, hoe bedenk je het schaterlach

Denkertje21 schreef:Misschien is het trouwens beter om Cisca ook met een kleine letter te schrijven als je willens en wetens mij en anderen pijn wilt doen door God ook steeds met een kleine letter te schrijven. Dat getuigt van weinig respect voor de omgeving waarin je hier verkeert....

Jij hebt het over respect... :shock:

Oké hoor, 'k zal je geen vragen meer stellen, klaarblijkelijk heb je moeite met mensen die een andere mening hebben dan jij, wel sneu natuurlijk.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 25 sep 2006 12:41

En nu weer ontopic! 8)
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 sep 2006 12:48

Ah, Ansje de nieuwe mod :wink:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 sep 2006 13:08

Denkertje21 schreef:
Spons schreef:ik rook niet dus wat zeur je over een escape... wil je perse je gelijk halen ofzo ?

't gaat niet over mijn gelijk maar ZIJN gelijk...

Volgens mij gaat het je vooral om jouw gelijk 8) Als mensen het niet met je eens zijn, of het nu over homosexualiteit, roken of iets anders gaat, dan zul je dat niet snel accepteren en respecteren.

Terug naar “Archief”