Eetproblemen/stoornis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 28 mar 2006 14:00

Hee, misschien een domme vraag, maar ik zie hier lengtes en gewichten langskomen die als zorgelijk worden bestempelt. Mijn vriendin is 1.70 en alleen op goede dagen 50 kilo. Vaker iets daaronder. Zo ver ik weet heeft ze absoluut geen eetstoornis. Moet ik haar vragen of dat toevallig wel zo is ofzo?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 mar 2006 14:18

Kaw: dat ligt toch aan je bouw. Ik zou me er niet te snel zorgen over maken, tenzij ze klaagt dat ze te dik is.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 28 mar 2006 14:29

Lalage schreef:Kaw: dat ligt toch aan je bouw. Ik zou me er niet te snel zorgen over maken, tenzij ze klaagt dat ze te dik is.

Oke, prima. Nee, ze klaagt steeds dat ze te dun is.

Overigens met mijn 1.90 en 65 kilo ben ik ook een goede kandidaat ;)

Ik heb me in het verleden regelmatig behoorlijk klote gevoelt en dat ging behoorlijk ver, maar ik heb nooit neigingen gehad om dat te vertalen naar een vorm van eetstoornis. Is het wetenschappelijk onderbouwt om te zeggen dat vrouwen er vattelijker voor zijn?

Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 28 mar 2006 15:04

Kaw schreef:
Lalage schreef:Kaw: dat ligt toch aan je bouw. Ik zou me er niet te snel zorgen over maken, tenzij ze klaagt dat ze te dik is.

Ik heb me in het verleden regelmatig behoorlijk klote gevoelt en dat ging behoorlijk ver, maar ik heb nooit neigingen gehad om dat te vertalen naar een vorm van eetstoornis. Is het wetenschappelijk onderbouwt om te zeggen dat vrouwen er vattelijker voor zijn?

Wetenschappelijk... Ik merk iig wel dat vrouwen er wel meer over klagen :?
Kun je wat harder typen? Ik versta er nikz van!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 28 mar 2006 15:42

Teh Smiem schreef:
Kaw schreef:

Ja en? Rustig aan he.. :?
Eetproblemen/stoornissen komen bijna altijd bij vrouwen voor, af en toe bij mannen ja

Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 28 mar 2006 16:06

marina87 schreef:
Teh Smiem schreef:
Kaw schreef:

Ja en? Rustig aan he.. :?
Eetproblemen/stoornissen komen bijna altijd bij vrouwen voor, af en toe bij mannen ja

Mijn excuses, het was niet mijn intentie om je boos te maken. :lol:
Das gewoon wat me opvalt :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 mar 2006 19:11

Het uiterlijk is bij vrouwen sowieso belangrijker. Mannen raken immers opgewonden door het zien van een mooie vrouw, vrouwen raken opgewonden door knuffelen.

Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 28 mar 2006 19:23

Lalage schreef:Het uiterlijk is bij vrouwen sowieso belangrijker. Mannen raken immers opgewonden door het zien van een mooie vrouw, vrouwen raken opgewonden door knuffelen.

En nou eerlijk... :?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 28 mar 2006 19:23

Lalage schreef:Het uiterlijk is bij vrouwen sowieso belangrijker. Mannen raken immers opgewonden door het zien van een mooie vrouw, vrouwen raken opgewonden door knuffelen.

Hee, niet alle mannen zijn zo plat ;) 10% kijken, maar de rest moet toch van het knuffelen komen hoor!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 mar 2006 19:28

Haha lekker generaliseren ;) Maar bij ons klopt 't wel. *zucht* eindelijk iets wat wel klopt ;)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 29 mar 2006 11:48

Maar daar gaat het hier alleen niet over... Dus: on-topic aub
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 23 sep 2006 08:51

Het gaat goed met deze mevrouw!! :D Woog eerst 49 en nu ('s morgens na ontbijt!) 50.8!! Verder hoop ik goed te blijven eten, gisteren heb ik wel 5 boterhammen op met jam, hagelslag en kaas op!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 23 sep 2006 10:35

marina87 schreef:Het gaat goed met deze mevrouw!! :D Woog eerst 49 en nu ('s morgens na ontbijt!) 50.8!! Verder hoop ik goed te blijven eten, gisteren heb ik wel 5 boterhammen op met jam, hagelslag en kaas op!

geweldig meis!! Ga er zo mee door :D
*is trots op marina*

/me is weer naar onder de 50 gezakt :x ik neem te weinig tijd om goed te eten.. maargoed, het scheelt wel dat ik geen eetstoornis heb ofzo, het is meer dat ik gewoon vergeet om te eten ;)

Maar wat ik me afvraag, je vertelt dat als je je slecht voelt, dat invloed heeft op je eetgedrag. Waarom juist daarop, weet je dat ook? Waarom *verzint zomaar wat* ga je dan niet veel meer werken, of slapen, of douchen of weet ik veel wat.. ?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 sep 2006 12:04

eten is zo'n makkelijke manier om het daar op af te reageren. Je moet eten anders val je om. Dus als je dan toch aan het eten ben dan kan je je net zo goed vol proppen om alles te vergeten.
Eten is eigenlijk ook altijd wel te vinden in huis, omdat een mens moet eten. Werken kan je niet altijd zelf bepalen of je meer gaat werken of niet.

De laatste tijd heb ik echt weer flink gegeten en ben op gewicht gebleven. Daar ben ik echt blij mee!!!
Of ik nu dus veel of weinig tot bijna niets eet, hooguit 2 kilo scheelt het in gewicht.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 23 sep 2006 12:06

Gerdien B. schreef:eten is zo'n makkelijke manier om het daar op af te reageren. Je moet eten anders val je om. Dus als je dan toch aan het eten ben dan kan je je net zo goed vol proppen om alles te vergeten.
Eten is eigenlijk ook altijd wel te vinden in huis, omdat een mens moet eten. Werken kan je niet altijd zelf bepalen of je meer gaat werken of niet.

De laatste tijd heb ik echt weer flink gegeten en ben op gewicht gebleven. Daar ben ik echt blij mee!!!
Of ik nu dus veel of weinig tot bijna niets eet, hooguit 2 kilo scheelt het in gewicht.

tsja, gelukkig hebben wij ook een heel knap lichaam die het in balans probeert te houden! We krijgen veel last als wij daaraan gaan proberen te trekken...

Terug naar “Archief”