De Wachter Sions - Refoweb

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Re: De Wachter Sions - Refoweb

Berichtdoor henkie » 20 sep 2006 20:45

Carpento schreef:
Bovenstaande is voor mij de reden om me niet actief in de religie-forums te mengen. Ik vind de standpunten die ik links en rechts van een duidelijk ander geluid dan ik van een refosite zou verwachten, en dat maakt ook dat ik me in de religieforums _niet_ thuisvoel.

Hoi Carpento,

Zie je dat niet een beetje als een taak/verplichting om wel wat te posten? Dat lijkt me toch niet zoveel gevraagd. Ik vind dit eerlijk gezegd wat te gemakkelijk en zo ontloop je je verantwoordelijkheid mijns inziens. Dat geldt niet voor jou alleen maar je bent toevallig degene die het hardop zegt ;-)
Dank voor je reactie in ieder geval!

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 20 sep 2006 20:52

Henkie schreef:

Zie je dat niet een beetje als een taak/verplichting om wel wat te posten? Dat lijkt me toch niet zoveel gevraagd. Ik vind dit eerlijk gezegd wat te gemakkelijk en zo ontloop je je verantwoordelijkheid mijns inziens.

Precies. En ik kan ook wel wat steun gebruiken ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 20 sep 2006 21:23

Ja Carpento dat vind ik nogal een vreemde houding: niet deelnemen aan de discussie en dan vervolgens gaan klagen dat je niet de geluiden die je wenst te horen hoort in de discussies.

Carpento
Luitenant
Luitenant

Re: De Wachter Sions - Refoweb

Berichtdoor Carpento » 20 sep 2006 21:26

henkie schreef:
Carpento schreef:
Bovenstaande is voor mij de reden om me niet actief in de religie-forums te mengen. Ik vind de standpunten die ik links en rechts van een duidelijk ander geluid dan ik van een refosite zou verwachten, en dat maakt ook dat ik me in de religieforums _niet_ thuisvoel.

Hoi Carpento,

Zie je dat niet een beetje als een taak/verplichting om wel wat te posten? Dat lijkt me toch niet zoveel gevraagd. Ik vind dit eerlijk gezegd wat te gemakkelijk en zo ontloop je je verantwoordelijkheid mijns inziens. Dat geldt niet voor jou alleen maar je bent toevallig degene die het hardop zegt ;-)
Dank voor je reactie in ieder geval!

Heb je misschien wel gelijk in ja, maar misschien stel ik het ook wel een beetje verkeerd. Ik voel me nu niet echt thuis in het religiedeel, en post daar ook niet. Het feit dat ik me er niet echt thuisvoel zorgt er ook voor dat ik er niet zo veel interesse in heb. Nou kom ik hier weliswaar elke dag even aanwaaien, maar wilde mezelf toch niet scharen onder de groep fanatieke RefoWebbers. Meestal waai ik even snel door CITE, relaties, Refoweb en de slowchat, om weer net zo snel weg te wezen.

Anders gezegd, als ik me er wél thuis zou voelen zou ik er waarschijnlijk óók niet heel veel posten.

Ik ben het wel met je eens dat ik geen recht van spreken heb over de religieforums als ik er zelf niet actief aan bijdraag. Nou heb ik er nooit echt actief over willen klagen, maar inhaken op wat deze vrij kritische man schreef vond ik wel kunnen, mijn visie onderschrijft min of meer wat deze man stelt.

En om eerlijk te zijn, nee, ik zie het niet echt als mijn taak en/of verplichting om mijn mening te geven. De religieforums waren voor mij niet de reden om op RW te aan te melden, en in de praktijk ben ik niet zo uitdrukkelijk met dat soort zaken bezig. Slechte zaak wellicht, maar zo liggen de feiten wel.

Wellicht een wat onbevredigend antwoord, maar meer weet ik er niet van te maken ;)

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 20 sep 2006 21:30

rafaell schreef:Ja Carpento dat vind ik nogal een vreemde houding: niet deelnemen aan de discussie en dan vervolgens gaan klagen dat je niet de geluiden die je wenst te horen hoort in de discussies.

Als ik op een feestje kom waar ik het niet gezellig vind, mag ik dat dan zeggen ? Of krijg ik dan van jou het verwijt dat ik het zelf maar gezellig had moeten maken ?

Wel makkelijk om met de twee grote heren mee te praten, alleen maar om het op de man te spelen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 sep 2006 22:11

henkie schreef:Inderdaad, Parsifal. Feit is dat het reformatorische geluid best wat meer te horen mag zijn. Dat is geen taak van een moderator en zelfs niet van Refoweb. De "vaders in het geloof en de moeders in Israël die vanuit eigen ondervinding met hun kinderen de grote vragen van de eeuwigheid kunnen bespreken" zouden hier dus zeer welkom zijn. Ze zijn er overigens gelukkig wel (zij het niet in Israel ;-)). Ook onder jongeren.

Wat dit betreft, hulde aan Parsifal en Elbert. Ipv in een hoekje te zitten mokken dat er zo weinig reformatorische geluiden te horen zijn, staan ze altijd klaar om open de discussie te voeren. :) Daar kunnen veel klagers nog wat van leren.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 21 sep 2006 14:03

Carpento schreef:
rafaell schreef:Ja Carpento dat vind ik nogal een vreemde houding: niet deelnemen aan de discussie en dan vervolgens gaan klagen dat je niet de geluiden die je wenst te horen hoort in de discussies.

Als ik op een feestje kom waar ik het niet gezellig vind, mag ik dat dan zeggen ? Of krijg ik dan van jou het verwijt dat ik het zelf maar gezellig had moeten maken ?

Wel makkelijk om met de twee grote heren mee te praten, alleen maar om het op de man te spelen.

Dan kwam je nog op het feestje en had je reden tot klagen. Nu neem je niet deel aan de discussies dus moet je ook niet klagen.

Bovendien ben ik geen meeprater, ik verschil vaak genoeg van mening met Omega 8) Tot slot speel jij met je laatste opmerking juist op de man.

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 21 sep 2006 16:30

Wie zegt dat ik nooit in de religieforums kom, of geweest zou zijn ?

Wat betreft jouw reactie, je herhaalt wat Henkie ook al stelt. Hij stelt dat ie toevallig mij aanspreekt omdat ik het hardop uitspreek, en dus niet op de man speelt. Vervolgens vind jij het nodig om het op te rakelen met 'Ja Carpento, dat is wel raar' en daarmee speel je het dus wél op de man imho. Zinloos, aangezien Henk hetzelfde al had beweerd, en ik heb dingen geen twee keer nodig om ze te zien.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 21 sep 2006 16:35

Wel, ik reageerde al op je post voor ik de post van Henkie gelezen had 8)

André

Berichtdoor André » 21 sep 2006 16:37

@ rafaell, even een opbouwende kritische noot, misschien is het een punt om aandacht aan te besteden, niet alleen hier maar ook in andere topics heb je wel eens de neiging om het laatste woord te willen hebben.
Volgens mij hoeft dat niet per se?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 21 sep 2006 16:39

Mwa, als ik me geroepen voel te reageren staat het me toch vrij dat te doen :) En al zou ik enkel mijn instemming met Henkie kenbaar willen maken dan staat dat me nog vrij.

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 21 sep 2006 16:58

Het verandert mn kijk op de zaak als die postings tegelijk gemaakt zijn. In that case moet ik terugnemen dat je met 'de grote heren meepraatte', maar vind ik je posting nog steeds niet echt subtiel.

En wat betreft dat laatste woord, van mij mag je ;)

Om vrij naar The Shadow te spreken, ik wil deze kaas wel laten rusten.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 sep 2006 17:02

Bovenstaande discussie is kaasje voor de wachter sions 8)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 21 sep 2006 22:47

Typische ggin reactie dat stuk.

Ze blijven liever hangen in hun eigen hokje, en owee, mensen zouden toch is in verleiding moeten komen om een andere kant van het geloof te zien dan die van hun. Alleen hun mening telt en voor anderen staan ze echt niet open.

Ik krijg steeds meer hekel aan dat egoïstische farizeeërgedoe vanuit die hoek! Je wilt niet weten wat ik voor uitspraken gehoord heb van ggin ers. Echt hemelschreiend, en ik vraag me dan ook vaak af hoe ze het kúnnen en dúrven.

Wat er gezegd wordt over de religiefora ben ik het wel grotendeels mee eens ook.

Heb er een paar keer ellenlange discussies gevoerd waarin ik gewoon alleen stond omdat niemand kan of durft te reageren verder.

Om die reden kom ik er eigenlijk ook nooit. Het heeft voor mij weinig toegevoegde waarde omdat andere meningen dan het refo gedachtengoed er meestal de boventoon voeren.

Dat mag ook wel misschien, maar wat ik niet vind kunnen is dat mensen dat refogedachtengoed is twijfel trekken, eraan gaan zitten tornen of hoe je het ook noemen wilt.

Dan laat je de poten onder je stoel uitzagen is mijn mening.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 sep 2006 23:05

Nou MrSokkie heeft na een half jaar Refoweppen meer naamsbekendheid in de GGiN dan ik na acht jaar orgelspelen in de OKKN...

Ik doe iets niet goed, geloof ik. :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”