henkie schreef:Carpento schreef:
Bovenstaande is voor mij de reden om me niet actief in de religie-forums te mengen. Ik vind de standpunten die ik links en rechts van een duidelijk ander geluid dan ik van een refosite zou verwachten, en dat maakt ook dat ik me in de religieforums _niet_ thuisvoel.
Hoi Carpento,
Zie je dat niet een beetje als een taak/verplichting om wel wat te posten? Dat lijkt me toch niet zoveel gevraagd. Ik vind dit eerlijk gezegd wat te gemakkelijk en zo ontloop je je verantwoordelijkheid mijns inziens. Dat geldt niet voor jou alleen maar je bent toevallig degene die het hardop zegt
Dank voor je reactie in ieder geval!
Heb je misschien wel gelijk in ja, maar misschien stel ik het ook wel een beetje verkeerd. Ik voel me nu niet echt thuis in het religiedeel, en post daar ook niet. Het feit dat ik me er niet echt thuisvoel zorgt er ook voor dat ik er niet zo veel interesse in heb. Nou kom ik hier weliswaar elke dag even aanwaaien, maar wilde mezelf toch niet scharen onder de groep fanatieke RefoWebbers. Meestal waai ik even snel door CITE, relaties, Refoweb en de slowchat, om weer net zo snel weg te wezen.
Anders gezegd, als ik me er wél thuis zou voelen zou ik er waarschijnlijk óók niet heel veel posten.
Ik ben het wel met je eens dat ik geen recht van spreken heb over de religieforums als ik er zelf niet actief aan bijdraag. Nou heb ik er nooit echt actief over willen klagen, maar inhaken op wat deze vrij kritische man schreef vond ik wel kunnen, mijn visie onderschrijft min of meer wat deze man stelt.
En om eerlijk te zijn, nee, ik zie het niet echt als mijn taak en/of verplichting om mijn mening te geven. De religieforums waren voor mij niet de reden om op RW te aan te melden, en in de praktijk ben ik niet zo uitdrukkelijk met dat soort zaken bezig. Slechte zaak wellicht, maar zo liggen de feiten wel.
Wellicht een wat onbevredigend antwoord, maar meer weet ik er niet van te maken