marma schreef:Cisca, reageer je nu zo tegen Rosalie omdat ze je vastgepraat heeft? Je heb nu al weet ik hoeveel posts geplaatst waarin je haar vraag (een hele duidelijke volgens mij...) omzeil. Elke keer heb je een heel verhaal maar je beantworord haar vraag dus nu toe nog steeds niet.
Haar argumenten zijn gegrond op feiten en betrouwbare informatiebronnen. Jouw argumenten gaan alleen uit van je gevoel. Lees je al die site's die genoemd worden?
Ik lees niet alles, ik heb dit filmpje nu voor de tweede keer gezien, en op zch doet het me weinig. Weinig in de zin van, de maatschijppij is toch al ziek, beter dat ze kinderen martelen dan volwassenen, toch?
Wat maakt het uit, mensjes, waar wij verantwoordelijkheid voor hebben, mensjes die ooit misschien zelfstandig gaan denken en leven, mensjes, die zo ingenieus zijn dat het onbegrijpelijk is, wat maakt het uit dat wij het als ding zien? We gaan met dieren en met het milieu om alsof het een stuk afval is, dan is de stap om ons eigen vlees en bloed te doden klein natuurlijk. Maar, ik durf te stellen, dat met iedere abortus zonder medische oorzaak, je een stukje mensheid dood. Een stukje normen en waarden. Een stukje fatsoen. Maar, nogmaals, als jij volwassenen al in de brand kunt steken, hoe moeilijk is het dan om je eigen kinderen te slopen? In stukjes te hakken? Aan gruizels te maken zodat het makkelijker eruit komt? Misschien kan het nog niet leven buiten de moederschoot, maar, wij kunnen ook niet leven zonder elkaar. We zijn allemaal emotioneel met elkaar verbonden, zelfs met je kleine, groeiende kindje. Dat schepseltje. Dat inniemienie wondertje. Enig idee hoeveel mensen diep in hun hart nog altijd de pijn voelen van het verlies van het ongeboren kind? Gewilt of ongewilt.