kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 21 sep 2006 20:50

rosalie83 schreef:
Zuss schreef:Rosalie, je maakt het voor mij erg moeilijk om op een gewone manier op je te reageren, je blaast erg hoog van de toren en je toon naar je medeforummers is op zijn minst neerbuigend. Jammer, want ik ga graag een gesprek aan.

Sorry Zuss, het is écht niet mijn bedoeling om neerbuigend te doen!! Zeker niet hoor!!

Om op je andere vraag te antwoorden, ik heb het idee dat je je nogal eenzijdig hebt verdiept in het onderwerp abortus. Want, heb je gekeken op http://nl.wikipedia.org/wiki/Bernard_Nathanson en http://www.silentscream.org/?

Oké.
En nee, ik heb niet gekeken, ik ga ook niet kijken want ik heb me terdege voorbereid op de bezoeken aan de kliniek.
Dat ik niet uit mijn mouw kan schudden hoe de ontwikkeling van een vrucht verloopt, zegt niets over hoe ik me in het onderwerp heb verdiept.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 sep 2006 20:58

rosalie83 schreef:
Cisca schreef:
Ben je dom of hou je je eigen zo!

'k Dacht dat ik nu toch wel duidelijk genoeg ben geweest, nogmaals, ik leef in Nederland, en vind het in Nederland prima geregeld, zo duidelijk?

Pardon??

Jij geeft bewust (of onbewust) geen antwoord op mijn vraag, dus vandaar dat ik het nog een keer vroeg!

We hebben het hier over leven. Ik geloof dat leven begint bij de bevruchting. Jij zei dat leven begint als de wettelijk toegestane termijn van abortus voorbij is. Dus concludeer ik dat volgens jou dan leven in elk land op een ander moment begint. Maar dan zeg jij dat dat niet zo is. Dus heeft leven toch niets te maken met de termijn tot wanneer abortus toegstaan is!!

Maar blijkbaar kan je toch niet toelichten?

Blijkbaar wil je me ook niet begrijpen, of alles 10 keer laten zeggen.
Ik ben het eens met het termijn wat in de Nederlandese wet is vastgesteld.

Wat jij wilt is, dat ik jouw mening overneem, en je gelijk ga geven, maar mijn mening is anders, dat is nu genoegzaam gebleken, daarbij, ik val weer in herhaling, laat ik me geen andere mening door iemand opdringen als ik daar zelf niet achter sta.
Als jij dat niet toelichten noemt, dan noem je dat zo, wat mij betreft heb ik vandaag aardig uit de doeken gedaan hoe ik er tegenover sta.

Misschien dat een andere toon je ook beter zou staan, 'k ben niet de enige die daar zo over denk, zag ik al eerder.

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 21 sep 2006 21:03

Cisca, ik vind dit uit jouw mond een beetje als de pot die de ketel verwijt. Niet iemand uit gaan maken voor dom en vervolgens over diegene haar toon beginnen.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 21 sep 2006 21:08

Wow het is lastig zoeken als je niet weet wat de relevante woorden zijn "fetal pain" lijkt wel wat informatie te bevatten. Vooral dat pijn een moeilijk te definieren begrip is. Ik kon geen recente artikelen vinden waarin duidelijk werd hoe pijn bij niet direct communicerende individuen getest kan worden. (Kan een varken pijn voelen?)

Interessant lijken:
http://jama.highwire.org/cgi/content/abstract/294/8/947

en

http://poj.peeters-leuven.be/content.ph ... l_code=TVG

waarbij ik wil opmerken dat de perceptie van pijn niet het menszijn definieert. Het reageren op uitwendige effecten lijkt me minstens zo relevant (Is het ethisch verantwoord om iemand te doden? Ook niet als de persoon geen pijn voelt omdat hij eerst door jou verdoofd is? )
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 sep 2006 21:09

Zuss schreef:Cisca, ik vind dit uit jouw mond een beetje als de pot die de ketel verwijt. Niet iemand uit gaan maken voor dom en vervolgens over diegene haar toon beginnen.

Tja, dat kan best, maar ik vind dit geen normale manier van omgaan met iemand, logisch dat je uit je slof schiet.

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 21 sep 2006 21:11

Cisca schreef:
Zuss schreef:Cisca, ik vind dit uit jouw mond een beetje als de pot die de ketel verwijt. Niet iemand uit gaan maken voor dom en vervolgens over diegene haar toon beginnen.

Tja, dat kan best, maar ik vind dit geen normale manier van omgaan met iemand, logisch dat je uit je slof schiet.

Nee niet logisch, je kan het ook op een normale manier aangeven. En ik heb er moeite mee als je mij bij je uitval betrekt.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 sep 2006 21:15

Zuss schreef:
Cisca schreef:

Nee niet logisch, je kan het ook op een normale manier aangeven. En ik heb er moeite mee als je mij bij je uitval betrekt.

Bij deze excuses aan Zuss.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 21 sep 2006 21:16

Ik moet ook zeggen dat in deze discussie de kritiek van rosalie op Cisca's standpunt volledig terecht lijkt. Dat heeft niets met toon te maken. Cisca kiest een arbitraire punt voor het begin van leven. Zij baseert dit op wetgeving. Het lijkt me dan een terechte opmerking dat deze wetten per land verschillen. Als bijvoorbeeld een ongeboren kind niet leeft in Nederland, na een vakantie in Ierland op eens is gaan leven daar en bij terugkeer in Nederland weer niet leeft (is het dan overleden?) Waarna het ongeboren kind weer tot leven komt rond de 24e week.

Het lijkt me dat wetgeving geen gezonde regel is om het beginpunt van leven te definieren. Cisca is m.i. op dit probleem niet voldoende ingegaan in de discussie. Aan de andere kant is het van Rosalie niet zo vriendelijk om over klem zetten te beginnen. Dat is belangrijk in een debat, wat je wilt winnen, maar niet in een debat waar je de waarheid boven tafel wilt krijgen.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 21 sep 2006 21:25

Cisca, reageer je nu zo tegen Rosalie omdat ze je vastgepraat heeft? Je heb nu al weet ik hoeveel posts geplaatst waarin je haar vraag (een hele duidelijke volgens mij...) omzeil. Elke keer heb je een heel verhaal maar je beantworord haar vraag dus nu toe nog steeds niet.
Haar argumenten zijn gegrond op feiten en betrouwbare informatiebronnen. Jouw argumenten gaan alleen uit van je gevoel. Lees je al die site's die genoemd worden?
Laatst gewijzigd door marma op 21 sep 2006 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 21 sep 2006 21:25

Zuss schreef:
rosalie83 schreef:
Zuss schreef:Rosalie, je maakt het voor mij erg moeilijk om op een gewone manier op je te reageren, je blaast erg hoog van de toren en je toon naar je medeforummers is op zijn minst neerbuigend. Jammer, want ik ga graag een gesprek aan.

Sorry Zuss, het is écht niet mijn bedoeling om neerbuigend te doen!! Zeker niet hoor!!

Om op je andere vraag te antwoorden, ik heb het idee dat je je nogal eenzijdig hebt verdiept in het onderwerp abortus. Want, heb je gekeken op http://nl.wikipedia.org/wiki/Bernard_Nathanson en http://www.silentscream.org/?

Oké.
En nee, ik heb niet gekeken, ik ga ook niet kijken want ik heb me terdege voorbereid op de bezoeken aan de kliniek.
Dat ik niet uit mijn mouw kan schudden hoe de ontwikkeling van een vrucht verloopt, zegt niets over hoe ik me in het onderwerp heb verdiept.

Waarom wil je niet kijken, wil je pertinent niet dat je anders naar abortus ga kijken?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 21 sep 2006 21:35

marma schreef:Cisca, reageer je nu zo tegen Rosalie omdat ze je vastgepraat heeft? Je heb nu al weet ik hoeveel posts geplaatst waarin je haar vraag (een hele duidelijke volgens mij...) omzeil. Elke keer heb je een heel verhaal maar je beantworord haar vraag dus nu toe nog steeds niet.
Haar argumenten zijn gegrond op feiten en betrouwbare informatiebronnen. Jouw argumenten gaan alleen uit van je gevoel. Lees je al die site's die genoemd worden?
Ik lees niet alles, ik heb dit filmpje nu voor de tweede keer gezien, en op zch doet het me weinig. Weinig in de zin van, de maatschijppij is toch al ziek, beter dat ze kinderen martelen dan volwassenen, toch?

Wat maakt het uit, mensjes, waar wij verantwoordelijkheid voor hebben, mensjes die ooit misschien zelfstandig gaan denken en leven, mensjes, die zo ingenieus zijn dat het onbegrijpelijk is, wat maakt het uit dat wij het als ding zien? We gaan met dieren en met het milieu om alsof het een stuk afval is, dan is de stap om ons eigen vlees en bloed te doden klein natuurlijk. Maar, ik durf te stellen, dat met iedere abortus zonder medische oorzaak, je een stukje mensheid dood. Een stukje normen en waarden. Een stukje fatsoen. Maar, nogmaals, als jij volwassenen al in de brand kunt steken, hoe moeilijk is het dan om je eigen kinderen te slopen? In stukjes te hakken? Aan gruizels te maken zodat het makkelijker eruit komt? Misschien kan het nog niet leven buiten de moederschoot, maar, wij kunnen ook niet leven zonder elkaar. We zijn allemaal emotioneel met elkaar verbonden, zelfs met je kleine, groeiende kindje. Dat schepseltje. Dat inniemienie wondertje. Enig idee hoeveel mensen diep in hun hart nog altijd de pijn voelen van het verlies van het ongeboren kind? Gewilt of ongewilt.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 sep 2006 21:40

Parsifal en anderen, op deze manier ga ik niet door met reageren, 'k heb meerdere malen gezegd dat ik uit ga van de Nederlandse wetgeving.
Dat andere landen een andere of geen wetgeving hebben, veranderd daar niets aan, daar heb ik ook geen invloed op, en dat hoef ik ook niet te verdedigen.
Verder hebben zowel Rosalie en Marma het steeds over vastpraten, dit is niet mijn manier om met mensen om te gaan, 'k heb ik meer van het leven gezien dan dan me lief is, en vind het op deze manier echt op niets uitlopen.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 21 sep 2006 21:44

Cisca schreef:Parsifal en anderen, op deze manier ga ik niet door met reageren, 'k heb meerdere malen gezegd dat ik uit ga van de Nederlandse wetgeving.
Dat andere landen een andere of geen wetgeving hebben, veranderd daar niets aan, daar heb ik ook geen invloed op, en dat hoef ik ook niet te verdedigen.
Verder hebben zowel Rosalie en Marma het steeds over vastpraten, dit is niet mijn manier om met mensen om te gaan, 'k heb ik meer van het leven gezien dan dan me lief is, en vind het op deze manier echt op niets uitlopen.

Ik begrijp dat je uitgaat van de Nederlandse wetgeving (en dus ook impliciet mensen die een abortus buiten de Nederland geldende termijn laten uitvoeren beschuldigt van moord), ik begrijp alleen totaal niet waarom je daar vanuit gaat. Waarom denk je dat de Nederlandse wetgeving het in deze bij het rechte eind heeft?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 sep 2006 21:45

marma schreef:
Waarom wil je niet kijken, wil je pertinent niet dat je anders naar abortus ga kijken?
Silent Scream is niet bepaald objectief he.

Sowieso, abortus is pas moord als je ervan uitgaat dat een foetus een persoon is. Ga je daar niet vanuit, dan is het geen moord en dus niet iets om veel morele bezwaren tegen te hebben.

@Cisca: Vind jij de huidige grens van 24 weken goed omdat het de wet is, of omdat jij het de juiste termijn vind?

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 21 sep 2006 21:50

Cisca schreef:Parsifal en anderen, op deze manier ga ik niet door met reageren, 'k heb meerdere malen gezegd dat ik uit ga van de Nederlandse wetgeving.

Ben jij met álles eens wat de Nederlandse wet zegt? Over alle zaken?

Dat ik denk dat je vastgepraat ben, komt doordat je 9 van de 10 vragen die aan je gesteld worden niet beantwoord maar een verhaal eromheen ophang.

Terug naar “Archief”