kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 20:36

Lalage schreef:
rosalie83 schreef:
Lalage schreef:rosalie: ik ben wel geinteresseerd in de wetenschappelijke artikelen, via Google Scholar kan je die misschien wel vinden. Als je iets hebt, post je dan de link hier?

Even terug heb ik in elk geval al twee websites gepost. Kijk maar eens!

Ik heb het over wetenschappelijke artikelen, niet over websites van pro-life organisaties. Jij zegt dat dingen wetenschappelijk bewezen zijn, dan is het logisch dat ik naar de artikelen van de onderzoeken vraag, nietwaar?

Tut tut...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bernard_Nathanson is bepaald geen ProLife-website...
En via deze link kom je bij meer dan voldoende artikelen met wetenschappelijk bewijs.

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 21 sep 2006 20:37

rosalie83 schreef:
Zuss schreef:
rafaell schreef:
Zuss schreef:
marma schreef:Zuss en Cisca, wat zijn volgens jullie geldige redenen om abortus te mogen plegen? Daar hebben jullie het steeds maar over...

Voor mij ie elke reden legitiem. Het mooie van de nederlandse wetgeving is dat daar niet naar gevraagd wordt.

Dus als de Nederlandse wet niet naar een reden vraagt is het moreel verantwoord?

Ja, voor mij wel.

Wil je http://www.silentscream.org/ eens bekijken? Ik bedoel, dit moet een eerlijke discussie kunnen zijn. Ik probeer me te verdiepen in jouw en Cisca's gedachten, wil jij (jullie) dan eens hiernaar kijken? Gewoon een paar dingen, filmpjes, interviews.

Rosalie, ik heb al eerder verteld dat ik me terdege in de materie heb verdiept. Waarom ga jij er van uit dat ik geen eerlijke discussie voer?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 20:37

froske schreef:Maar het blijft moeilijk om iemand een advies te geven over een ongewenste zwangerschap. Je kunt wel zeggen: "je moet het houden!" maar zij zit ermee, zij moet het kind betalen, zij moet het verzorgen etc. Er komt enorm veel op je af!

Dat weerhoud me natuurlijk nog niet om te zeggen dat een abortus m.i. niet kan.

Ja joh, dat is echt heftig! Er zijn hele nare situaties mogelijk! Maar gelukkig zijn er veel opvangmogelijkheden!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 21 sep 2006 20:38

rosalie83 schreef:
froske schreef:Maar het blijft moeilijk om iemand een advies te geven over een ongewenste zwangerschap. Je kunt wel zeggen: "je moet het houden!" maar zij zit ermee, zij moet het kind betalen, zij moet het verzorgen etc. Er komt enorm veel op je af!

Ja joh, dat is echt heftig! Er zijn hele nare situaties mogelijk! Maar gelukkig zijn er veel opvangmogelijkheden!

maar die ontzorgen ook niet volledig :wink:
- Home is in my head -

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 sep 2006 20:39

ok, ik moet nu slapen ;) maar zal binnenkort 's zoeken naar artikelen van die meneer, want het is wel interessant.

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 21 sep 2006 20:39

Rosalie, je maakt het voor mij erg moeilijk om op een gewone manier op je te reageren, je blaast erg hoog van de toren en je toon naar je medeforummers is op zijn minst neerbuigend. Jammer, want ik ga graag een gesprek aan.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 20:40

froske schreef:
rosalie83 schreef:

maar die ontzorgen ook niet volledig :wink:

Nee, dat klopt... Maar in Nederland zijn wel zo ontzettend veel voorzieningen! En ja, daarnaast heb je nou eenmaal een stukje eigen verantwoording. Wat voor naars er ook met je is gebeurd!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 20:41

Cisca schreef:
rosalie83 schreef:
Cisca schreef:
rosalie83 schreef:Ik ben echt benieuwd hoe je dat ziet wat ik vroeg! Over dat de wettelijk vastgestelde termijn voor abortus is in elk land verschillend is. En dat er landen zijn waar abortus niet toegestaan is. Hoe zie je dat?

Dat beslist ieder land voor zich, wie ben ik om me met de wetgeving van een ander land te bemoeien.
Zoals het hier geregeld is vind ik het prima.

Dat is niet mijn vraag! Begint volgens jou in elk land het leven op een ander moment?

Uiteraard is dat niet per land verschillend, dat hoeft niet in te houden dat ieder land een zelfde wettelijke regeling treft

Als dat niet per land verschillend is, dan heeft wanneer leven begint dus volgens jou toch niets te maken met de termijn tot wanneer abortus wettelijk toegestaan is...?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 20:44

Zuss schreef:Rosalie, je maakt het voor mij erg moeilijk om op een gewone manier op je te reageren, je blaast erg hoog van de toren en je toon naar je medeforummers is op zijn minst neerbuigend. Jammer, want ik ga graag een gesprek aan.

Sorry Zuss, het is écht niet mijn bedoeling om neerbuigend te doen!! Zeker niet hoor!!

Om op je andere vraag te antwoorden, ik heb het idee dat je je nogal eenzijdig hebt verdiept in het onderwerp abortus. Want, heb je gekeken op http://nl.wikipedia.org/wiki/Bernard_Nathanson en http://www.silentscream.org/?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 sep 2006 20:44

rosalie83 schreef:
Cisca schreef:
rosalie83 schreef:
Cisca schreef:
rosalie83 schreef:Ik ben echt benieuwd hoe je dat ziet wat ik vroeg! Over dat de wettelijk vastgestelde termijn voor abortus is in elk land verschillend is. En dat er landen zijn waar abortus niet toegestaan is. Hoe zie je dat?

Dat beslist ieder land voor zich, wie ben ik om me met de wetgeving van een ander land te bemoeien.

Dat is niet mijn vraag! Begint volgens jou in elk land het leven op een ander moment?

Uiteraard is dat niet per land verschillend, dat hoeft niet in te houden dat ieder land een zelfde wettelijke regeling treft

Als dat niet per land verschillend is, dan heeft wanneer leven begint dus volgens jou toch niets te maken met de termijn tot wanneer abortus wettelijk toegestaan is...?

Ben je dom of hou je je eigen zo!

'k Dacht dat ik nu toch wel duidelijk genoeg ben geweest, nogmaals, ik leef in Nederland, en vind het in Nederland prima geregeld, zo duidelijk?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 sep 2006 20:46

Maar rosalie heeft wel een punt, want ook hieruit blijkt dat de grenzen die getrokken worden altijd arbitrair zijn.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 21 sep 2006 20:47

Het gaat toch niet alleen om het ontzorgen? (wat ontzorgen ook voor woord moge zijn) Dat mensen je opvangen is fijn, maar het is jouw leven en jouw kind, je zult het toch zelf moeten doen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 20:48

Cisca schreef:
rosalie83 schreef:
Cisca schreef:
rosalie83 schreef:
Cisca schreef:

Ben je dom of hou je je eigen zo!

'k Dacht dat ik nu toch wel duidelijk genoeg ben geweest, nogmaals, ik leef in Nederland, en vind het in Nederland prima geregeld, zo duidelijk?

Pardon??

Jij geeft bewust (of onbewust) geen antwoord op mijn vraag, dus vandaar dat ik het nog een keer vroeg!

We hebben het hier over leven. Ik geloof dat leven begint bij de bevruchting. Jij zei dat leven begint als de wettelijk toegestane termijn van abortus voorbij is. Dus concludeer ik dat volgens jou dan leven in elk land op een ander moment begint. Maar dan zeg jij dat dat niet zo is. Dus heeft leven toch niets te maken met de termijn tot wanneer abortus toegstaan is!!

Maar blijkbaar kan je toch niet toelichten?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 20:49

Lieve mensen ;) Ik ga slapen!
Tot later misschien!

Dag!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 21 sep 2006 20:50

Rosalie, volgens mij hebben mensen al vaker kritiek geleverd op jouw houding in het debat, misschien dus toch iets om eens op te letten.

Terug naar “Archief”