kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 21 sep 2006 13:06

Vind ik ook, maar hoeveel mensen zijn er die het gerust 3 keer in hun leven doen?!
Maar ook mensen die er van te voren (zelfs voor ze zwanger zijn) er al over uit zijn dat ze abortus zouden doen als ze zwanger zouden raken. Het is dan toch een hele bewuste keuze.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 sep 2006 13:10

marma schreef:Vind ik ook, maar hoeveel mensen zijn er die het gerust 3 keer in hun leven doen?!
Maar ook mensen die er van te voren (zelfs voor ze zwanger zijn) er al over uit zijn dat ze abortus zouden doen als ze zwanger zouden raken. Het is dan toch een hele bewuste keuze.

Destemeer bewijs dat het algemene geweten van de mensheid steeds harder wordt.

Ik merk het ook aan mezelf. Bepaalde dingen kunnen me steeds minder schelen..(religie, ongelukken, begrafenissen) Of, het kan me wel schelen, maar het lijkt wel of je er aan gewend raakt :?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 13:31

Cisca schreef:Dat is jouw principe, dat bijbelgedeelte houdt niets in voor mensen die niet geloven, zoals Zuss en ik.

Wat dacht je van incest, komt vaker voor dan je denkt, dat zijn dingen die in het verborgene gebeuren.
Daarbij, 'k ben klaarwakker, en droom echt niet.
Als je dit als moord ziet, is het gebruik van voorbehoedsmiddelen het eigenlijk ook, want dan doe je er alles aan om het te voorkomen, je geeft jezelf niet de kans zwanger te worden zodat je geen abortus hoeft te plegen.

OK, jij gelooft niet in God, dus dat bijbelgedeelte zegt je niets. Jammer, maar dat kan. Dan wil ik je vragen: heb jij wel eens foto's of filmpjes van ongeboren baby's gezien? Ik denk eigenlijk van niet! Want als je dat wel hebt gezien, dan kan je niet meer ontkennen dat een ongeboren kindje een mensje is! Of je nou gelooft in God of niet!

Ik kan me indenken dat vrouwen die verkracht zijn of bij wie incest is gepleegd en die niet geloven in God dan denken dat abortus de enige uitweg is. Maar zo vaak krijgen vrouwen later toch spijt! Blijven ze altijd dingen denken als "mijn kindje was nu zo en zo oud geweest" etc. Hoeveel praatgroepen zijn er niet voor vrouwen met spijt over hun abortus? Hoeveel van die vrouwen lopen niet bij psychologen etc.? De cijfers liegen er niet om!

Tenslotte, het gebruik van voorbehoedsmiddelen vind ik een wezenlijk verschil, want daarmee voorkom je een bevruchting, en dood je dus geen levend wezen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 sep 2006 13:55

rosalie83 schreef:Dan wil ik je vragen: heb jij wel eens foto's of filmpjes van ongeboren baby's gezien? Ik denk eigenlijk van niet! Want als je dat wel hebt gezien, dan kan je niet meer ontkennen dat een ongeboren kindje een mensje is! Of je nou gelooft in God of niet!

Nu ga je voor me denken, dat is iets wat je beter niet kunt doen, meestal klopt dat niet.
Uiteraard heb ik die filmpjes wel gezien, eerder zei ik al dat ik er op zich geen voorstander van ben, in sommige gevallen is het nu eenmaal beter dat het wel gebeurd, de wet laat dit ook toe tot een bepaalde periode, de nood er van is dus onderkent.

rosalie83 schreef:Ik kan me indenken dat vrouwen die verkracht zijn of bij wie incest is gepleegd en die niet geloven in God dan denken dat abortus de enige uitweg is. Maar zo vaak krijgen vrouwen later toch spijt! Blijven ze altijd dingen denken als "mijn kindje was nu zo en zo oud geweest" etc. Hoeveel praatgroepen zijn er niet voor vrouwen met spijt over hun abortus? Hoeveel van die vrouwen lopen niet bij psychologen etc.? De cijfers liegen er niet om!

Het komt inderdaad vaak voor, dat men er naderhand spijt van krijgt, en in de problemen komt, daar uit blijkt al dat men niet keihard is, wel is het dan vaak zo, dat men inmiddels in heel andere omstandigheden verkeerd, waardoor het gebeuren anders lijkt dan het toen was.

rosalie83 schreef:Tenslotte, het gebruik van voorbehoedsmiddelen vind ik een wezenlijk verschil, want daarmee voorkom je een bevruchting, en dood je dus geen levend wezen.

In feite klopt dat, maar door het te voorkomen, dus geen kans op leven te geven, neem je ook de beslissing dat iemand niet geboren wordt.
Dat lijkt me vrij hypocriet ten opzichte van het afkeuren van abortus.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 sep 2006 14:00

Cisca schreef:Nu ga je voor me denken, dat is iets wat je beter niet kunt doen, meestal klopt dat niet.
Uiteraard heb ik die filmpjes wel gezien, eerder zei ik al dat ik er op zich geen voorstander van ben, in sommige gevallen is het nu eenmaal beter dat het wel gebeurd, de wet laat dit ook toe tot een bepaalde periode, de nood er van is dus onderkent.

Het komt inderdaad vaak voor, dat men er naderhand spijt van krijgt, en in de problemen komt, daar uit blijkt al dat men niet keihard is, wel is het dan vaak zo, dat men inmiddels in heel andere omstandigheden verkeerd, waardoor het gebeuren anders lijkt dan het toen was.

In feite klopt dat, maar door het te voorkomen, dus geen kans op leven te geven, neem je ook de beslissing dat iemand niet geboren wordt.
Dat lijkt me vrij hypocriet ten opzichte van het afkeuren van abortus.

OK, die filmpjes heb je dus gezien. Maar is een ongeboren kindje een mens in jouw ogen of niet?

Nee, uit dat men spijt krijgt blijkt dat men destijds geen goede voorlichting heeft gehad!

Als je voorbehoedsmiddelen gebruikt neem je daarmee inderdaad de beslissing dat er op dat moment geen nieuw leven ontstaat. Maar nogmaals: dat is iets anders dan een levens wezen doden.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 sep 2006 14:09

rosalie83 schreef:OK, die filmpjes heb je dus gezien. Maar is een ongeboren kindje een mens in jouw ogen of niet?

Tot de wettelijk toegestane termijn niet.

rosalie83 schreef:Nee, uit dat men spijt krijgt blijkt dat men destijds geen goede voorlichting heeft gehad!

Niet altijd, sorry soms zijn de omstandigheden niet anders, dat heb ik wel om me heen gezien.

rosalie83 schreef:Als je voorbehoedsmiddelen gebruikt neem je daarmee inderdaad de beslissing dat er op dat moment geen nieuw leven ontstaat. Maar nogmaals: dat is iets anders dan een levens wezen doden.

Als je met dit argument je geweten gerust wilt stellen, in beide gevallen komt er geen kind ter wereld, het resultaat is gelijk.
Vandaar dat er op sommige voorbehoedsmiddelen zaaddodend staat.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 21 sep 2006 14:23

Cisca schreef:
rosalie83 schreef:OK, die filmpjes heb je dus gezien. Maar is een ongeboren kindje een mens in jouw ogen of niet?

De wettelijk toegestane termijn bepaalt wanneer het een mens wordt? En als de wettelijk toegestane termijn gewijzigd wordt dan wordt men dus ook op een ander moment mens?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 sep 2006 14:26

rafaell schreef:
Cisca schreef:

De wettelijk toegestane termijn bepaalt wanneer het een mens wordt? En als de wettelijk toegestane termijn gewijzigd wordt dan wordt men dus ook op een ander moment mens?

Er zal echt wel een uitgebreid onderzoek plaatsgevonden hebben voor dit wettelijk vastgesteld werd, zoiets gebeurd echt niet zomaar :wink:

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 21 sep 2006 14:26

Helaas wel rafaell, maar voor mij is het al leven op het moment dat de bevruchting plaatsvindt.

Wat dat betreft zijn ze wel makkelijk... Abortuswet verruimen? Prima, dan maar het aantal weken dat een abortus wettelijk toegestaan wordt verhogen. Het is net de bijstand. "Er zijn minder mensen in de bijstand terecht gekomen", lekker makkelijk als de norm krapper wordt. Het lost het probleem van de mensen zelf niet op, want wet of niet, je zit er wel mee uiteindelijk.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

rafaell

Berichtdoor rafaell » 21 sep 2006 14:30

Cisca schreef:
rafaell schreef:
Cisca schreef:

Er zal echt wel een uitgebreid onderzoek plaatsgevonden hebben voor dit wettelijk vastgesteld werd, zoiets gebeurd echt niet zomaar :wink:

Nou dat vraag ik me af, de termijn is namelijk in lang niet alle landen hetzelfde en er zijn ook partijen voor verruiming van de termijn.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 sep 2006 14:42

Verschil van mening blijft er altijd, verruiming van het termijn hoeft voor mij niet.
Ieder land heeft op allerlei gebied zo z'n eigen regels.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 21 sep 2006 14:43

Als je met dit argument je geweten gerust wilt stellen, in beide gevallen komt er geen kind ter wereld, het resultaat is gelijk.
Vandaar dat er op sommige voorbehoedsmiddelen zaaddodend staat.

Dit is geen argument om een geweten gerust te stellen hoor Cisca. Het is gewoon heel iets anders, niet met elkaar te verglijken. Met voorbehoedsmiddelen beslis je dat er geen levend wezen verwekt wordt, bij abortus vermoord je iemand.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 21 sep 2006 14:48

Cisca schreef:Verschil van mening blijft er altijd, verruiming van het termijn hoeft voor mij niet.
Ieder land heeft op allerlei gebied zo z'n eigen regels.

Maar dus kun je niet stellen dat het binnen die termijn geen leven is.

André

Berichtdoor André » 21 sep 2006 14:50

Dit is in deze discussie misschien wel een aardige site om eens door te bladeren....
http://www.vbok.nl/

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 21 sep 2006 14:50

Met 3 weken klopt het hartje al, met 8 weken zuigt het kindje op zijn duimpje en na 12 weken moet het alleen nog maar groeien om geboren te worden.
Hoe kan iemand nou zeggen dat een kindje onder de 24 weken geen levend wezen is?!?!?

Terug naar “Archief”