rosalie83 schreef:Dan wil ik je vragen: heb jij wel eens foto's of filmpjes van ongeboren baby's gezien? Ik denk eigenlijk van niet! Want als je dat wel hebt gezien, dan kan je niet meer ontkennen dat een ongeboren kindje een mensje is! Of je nou gelooft in God of niet!
Nu ga je voor me denken, dat is iets wat je beter niet kunt doen, meestal klopt dat niet.
Uiteraard heb ik die filmpjes wel gezien, eerder zei ik al dat ik er op zich geen voorstander van ben, in sommige gevallen is het nu eenmaal beter dat het wel gebeurd, de wet laat dit ook toe tot een bepaalde periode, de nood er van is dus onderkent.
rosalie83 schreef:Ik kan me indenken dat vrouwen die verkracht zijn of bij wie incest is gepleegd en die niet geloven in God dan denken dat abortus de enige uitweg is. Maar zo vaak krijgen vrouwen later toch spijt! Blijven ze altijd dingen denken als "mijn kindje was nu zo en zo oud geweest" etc. Hoeveel praatgroepen zijn er niet voor vrouwen met spijt over hun abortus? Hoeveel van die vrouwen lopen niet bij psychologen etc.? De cijfers liegen er niet om!
Het komt inderdaad vaak voor, dat men er naderhand spijt van krijgt, en in de problemen komt, daar uit blijkt al dat men niet keihard is, wel is het dan vaak zo, dat men inmiddels in heel andere omstandigheden verkeerd, waardoor het gebeuren anders lijkt dan het toen was.
rosalie83 schreef:Tenslotte, het gebruik van voorbehoedsmiddelen vind ik een wezenlijk verschil, want daarmee voorkom je een bevruchting, en dood je dus geen levend wezen.
In feite klopt dat, maar door het te voorkomen, dus geen kans op leven te geven, neem je ook de beslissing dat iemand niet geboren wordt.
Dat lijkt me vrij hypocriet ten opzichte van het afkeuren van abortus.