Analyse lezing EO-Jongerendag van de heer Willem Ouweneel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 03 okt 2003 18:19

surfer schreef:Hm..zo te zien heeft Dennis een bekeerling gemaakt. Lieve help..

Experience God was het thema van de eo jongerendag. En wat verstaat men tegenwoordig in het ervaren van God? Kwijlende meisjes die naar hun idool Michael W Smith komen kijken, flitsende lichten en dergelijke. Wat zegt de ongelovige bezoeker: "Leuk, dat God evaren, maar ik had ook een avondje naar idols kunnen kijken of een avondje naar de disco kunnen gaan".
Laatst gewijzigd door everlastingman op 03 okt 2003 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 03 okt 2003 18:20

Hallo @tlantis, 3 oktober 2003
Mijn reactie met ##,

@tlantis Geplaatst: Vr Okt 03, 2003 2:46 pm Onderwerp

Corné,

Na je commentaar gelezen te hebben werd ik, net als velen andere, heel erg verdrietig.
##Ik werd verdrietig van die zogenaamde christelijke lezing en van die zogenaamde christenen die daar gemaakt zijn.

Ik vind het echt pijnlijk op wat voor een toon jij medechristenen aanspreekt en hoe liefdeloos je jouw eigen waarheid boven die van velen andere probeerd te stellen.
##De waarheid is niet mijn waarheid, maar de waarheid die beleden wordt in de 3 Formulieren, de Westminster Confessie, nagewandeld werd door (Nadere) Reformatoren, Puriteinen en Covenanters.

Ik heb weinig behoefte om nog inhoudelijk in te gaan op wat je gesteld hebt.
##Jammer, bekijk mijn kritiek op Ouweneels lezing nog maar goed.

Naar mijn idee staan deze woorden zo ver van de schrift, en dus van God af dat ik ze niet meer serieus van commentaar kan voorzien.
##Dan ben ik erg mild geweest om Ouweneels lezing wel te analyseren.

Het enige wat ik je kan vragen is naar God te gaan en aan Hem te vragen of dit inderdaad jouw roeping is. Van mij hoef je het niet aan te nemen, ik hoop wel dat je open staat voor de wijsheid van God.
##Mijn dagelijkse bede is: Leidt me in de waarheid!”

Deze bijbeltekst wil ik je graag meegeven:

Jac 3:13-18 "Wie is wijs en verstandig onder u? die bewijze uit zijn goeden wandel zijn werken in zachtmoedige wijsheid. Maar indien gij bitteren nijd en twistgierigheid hebt in uw hart, zo roemt en liegt niet tegen de waarheid. Deze is de wijsheid niet, die van boven afkomt, maar is aards, natuurlijk, duivels. Want waar nijd en twistgierigheid is, aldaar is verwarring en alle boze handel. Maar de wijsheid, die van boven is, die is ten eerste zuiver, daarna vreedzaam, bescheiden, gezeggelijk, vol van barmhartigheid en van goede vruchten, niet partijdig oordelende, en ongeveinsd. En de vrucht der rechtvaardigheid wordt in vrede gezaaid voor degenen, die vrede maken."

Vrede bid ik ook jou toe.
##Dank je wel,

##Met vriendelijke groet, Corne

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 03 okt 2003 18:20

Everlastingman, ik vrees dat ik de samenhang niet kan volgen... :roll:

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 03 okt 2003 18:37

surfer schreef:Everlastingman, ik vrees dat ik de samenhang niet kan volgen... :roll:

Ik schreef dit natuurlijk om je een beetje uit den tent te lokken, maar ik vraag mij af wat jij verstaat onder het ervaren van God ?
Afbeelding

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 03 okt 2003 18:42

ehm..nou, mijn ervaring is dat het ervaren van God bij voorkeur in de stilte en rust optreedt, en minder bij opzwepende bijeenkomsten. Het gevaar bestaat dan dat je het gezamenlijke enthousiasme aanzien voor de werking van de Geest. Maar ik ben me er ook van bewust dat voor veel mensen zo'n laagdrempelige bijeenkomst als de EO-jongerendag een goede gelegenheid kan zijn om kennis te maken met het Evangelie. Dan neem ik de mindere kanten maar voor lief.

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 03 okt 2003 19:05

He onverslaanbaar, waar is spongebob gebleven?
Laatst gewijzigd door everlastingman op 05 okt 2003 01:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 03 okt 2003 19:07

Spongebob ondersteunt mijn visie dat sommige mensen eens positief (op zijn minst neutraal) naar dingen moeten leren kijken.
De Jongerendag is ook een kerk, en net zoals iedere kerk zijn er minpuntjes. Maar elkaar de huid voloordelen, fout. Daarmee volgt Corne idd zijn voorouders waar hij vast een heleboel vanaf weet. Jammer dat dat nu nog gebeurt.

Waar ik klaar voor ben? G.d ervaren :D

Men heeft naar verwacht een drietal berichten hierboven verwijderd. Deze post komt daardoor een beetje op zichzelf te staan en kan wat onduidelijk overkomen.

Mijn excuus naar de lezers toe, en excuus voor mijn meligheid naar de Moderators toe. Het is zeer moeilijk mij in dit topic te gedragen, ik zal zeker mijn best doen.

Invin.
Laatst gewijzigd door Invincible op 04 okt 2003 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
..

cire
Sergeant
Sergeant

Re: Analyse lezing EO-Jongerendag van de heer Willem Ouwenee

Berichtdoor cire » 04 okt 2003 00:34

Bij het nog een keer doorlezen kan ik het toch niet laten om te reageren. Helemaal fout natuurlijk, want het is vechten tegen de bierkaai.

Corne van 't Hof schreef:3.Bekering en vervulling zijn nodig - Eerst moet die troep uit je leven. Je redt het niet door te zeggen, dat je je hart al lang geleden aan Jezus hebt gegeven. Het is belangrijk hoe je relatie met Hem nu is.
## Wat is bekering eigenlijk? Mag ik als bekeerd mens naar de EO-Jongerendag, waar de puurste goddeloosheid te vinden is, waar dames uitdagend gekleed zijn, waar de sfeer niet anders is dan in de disco en waar het niet gaat om de eer van God maar om het vermaak dat de jeugd aangeboden krijgt. Wat bent u oppervlakkig als u zegt dat bekering nodig is! Ik wil duidelijk weten wat bekering is! Mag ik als bekeerd mens naar de disco, naar het café, zomers naar het (naakt)strand waar de vleselijke begeerten worden opgewekt? Mag ik naar de televisie kijken, mag ik nog op mijn sportclub blijven zitten? Mag ik als bekeerd mens gokken, meedoen met loterijen, geslachtsgemeenschap hebben voor het huwelijk, anticonceptiemiddelen gebruiken, samenwonen, kinderen laten aborteren? Als u zegt JA, dan heeft u de Bijbel niet aan uw kant. Zegt u NEE, waarom waarschuwt u hier dan niet tegen?
@@ Als antwoord op al je vragen, denk ik dat het antwoord praktisch gezien hunnerzijds 'Ja' is. In de praktijk doen hun volgelingen wat ze willen. Wat is overigens het verschil met de jongerenavonden en de kleine 'protestantse kerken' ?

In gedachten buig ik eerbiedig voor de godenzonen Corne op 't Hof en zijn broeder die natuurlijk helemaal gelijk hebben dat door Ouweneel, Grandia en de kleine 'protestantse kerken' (de vraag is toch retorisch bedoeld?) JA wordt gezegd tegen kinderen laten aborteren.

Gelukkig zijn er nog 2 mensen op de wereld die de blijde boodschap verkondigen en precies weten wat de Bijbel leert en hoe de nadere reformatoren dachten.

Omdat jullie een verdere openbaring van God hebben ontvangen, in aanvulling op de Bijbel, in lijn van de nadere reformatie, gooi ik nu mijn CD's met orgelmuziek het raam uit.

NOT

Ruben Hadders
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Ruben Hadders » 04 okt 2003 00:51

Wat is volgens u dan een gelovig mens?

##1. Iemand die wederomgeboren is. 2. Iemand die gelooft in Jezus Christus.

Dat klopt, de wedergeboorte is een gevolg van het geloof in Christus.

3. Iemand die gelooft dat alle menseninzettingen rondom kerkelijke zaken van de boze is.

Waar vind ik dat terug in de Bijbel?

4. Iemand die het niet meer kan uithouden bij de godsdienstige mens.

Waar vind ik dat terug in de Bijbel?

5. Iemand die heilig wil leven, dus ook geen orgel meer gebruikt of aan kan horen, dus ook geen chr. feestdagen meer kan vieren.
Waar vind ik dat terug in de Bijbel? Over de Heilige Levenswandel kunnen we het snel eens zijn, maar wat heeft een orgel of Christelijke feestdagen daar mee te maken?

5. Iemand die protesteert tegen alles wat tegen God en Zijn Woord ingaat.

Waar vind ik dat terug in de Bijbel? Ik zie nergens staat dat ik moet protesteren. Integendeel, laat de wereld maar lekker zijn gang gaan. Ik ben een hemelburger.

##Weet u dan ook wat het is om bespot en gesmaad te worden?

Wel, als mijn gehele jeugd ben ik bespot, gesmaad en zelfs in elkaar geslagen omwille van mijn geloof. Dus ik dacht het wel.

Volgens mij is een Bijbelse relatie met Jezus het volgende:
1. Een afhankelijk leven. 2. Een biddend leven.

Daar kan ik het mee eens zijn.

3. Een zuiver leven, zonder menseninzettingen zoals orgels en feestdagen.

En daarmee ben ik het dus niet eens. Nogmaals: Waar vind ik dat terug in de Bijbel? U vind het misschien niet prettig dat ik u steeds vraag om Bijbelteksten, maar ja u zult uw mening toch ook moeten onderbouwen aan de hand van Gods eigen Woord.

4. Een leven dat getuigd dat het anders is dan de gemiddelde godsdienstige mens
.

Wel, een godsdienstig mens hoeft nog geen gelovig mens te zijn.

##Als je goed had gelezen dan had je gezien dat alleen met ## van mij is. Hoewel het natuurlijk wel duidelijk is dat de heer Ouweneel bezeten is met eerzucht, geldzucht en hebzucht.

Blijkbaar niet duidelijk genoeg, want ik zie het niet.

## Wat gebeurt er als ik vol raak van Christus??
##Ik heb hier zeer zeker ervaring mee. Ik weet dan ook dat dit zo iets geweldigs is dat het wel langer dan 5 regels kost om het op te schrijven. De heer Ouweneel is dus zeer oppervlakkig wat dit betreft.

Oppervlakking? Nou, legt u mij maar eens uit hoe u het volzijn van Christus ervaart. Hoe wordt je vol van Christus en wat is het gevolg?

##Alleen al de kleding, muziek en lichten geven al aan dat er meer sprake is van aardsgezindheid dan van hemelsgezindheid.

Ben ik niet met u eens, maar volgens mij staan wij ook nog steeds met twee voeten in deze wereld. We zijn welliswaar hemelburgers, maar in ons aardse leven, leven er 2 naturen naast elkaar: de oude en de nieuwe. En wat hebben de muziek en de lichten ermee te maken?

##Klopt. God is overalomtegenwoordig. Ik ben alleen bang dat hij met zijn straffende hand aanwezig is.

Denk het niet. Leest u de volgende teksten maar eens:

1 Tessalonica 5:9. "want God heeft ons niet bestemd tot toorn, maar tot verwerving der verlossing door onzen Heer Jezus Christus. "

God straft dus in elk geval geen Christenen. En niet-Christenen op dit moment ook niet, dat komt later pas. Dus nee, God was niet met straffende hand aanwezig.

En “waar 2 of meer in Mijn naam vergaderd zijn, daar zal Ik in hun midden zijn”. Daarnaast komen vele jongeren oprecht tot geloof.
##Dat oprecht mag je wel weglaten. De vruchten zijn bijzonder slecht. Datgene wat men voor bekering houdt is niet datgene wat de Bijbel er van zegt.

Wie bent u om daar over te oordelen? Er komen wel degelijk jongeren oprecht tot geloof. Dat is niet alleen feit, ik heb het zelf gezien en gehoord. Vruchten slecht zegt u? Wel, ik denk dat diegenen die net tot geloof zijn gekomen nog niet echt veel vrucht kunnen dragen. Maar vergis u niet, het niet dragen van vrucht wil nog niet zeggen dat je geen Christen kunt zijn!!!!! En wat is bekering volgens u eigenlijk?

Dit kan alleen door de Here Jezus Christus en de Heilig Geest.
##Of door een flink portie enthousiasme van de duivel.

Wel, is satan misschien ook eindelijk verstandig geworden. Zie je niet in wat voor loze opmerking u hier maakt? Satan zal nooit meewerken om het van de Gemeente 'vol' te maken.

De Heer is dus wel degelijk aanwezig op de EO Jongerendag.
##In leer en leven wil de EO, sprekers en hoorders niets weten van de ware praktijk der godzaligheid zoals te vinden is bij (Nadere) Reformatie, Puriteinen, Covenanters.

De watte? Nadere Reformatie, Puriteinen en Covenanters? Sorry, die woorden ben ik volgens mij nog tegen gekomen in de Bijbel dus ze zullen wel niet belangrijk zijn. Godzaligheid is alleen te vinden bij God en niet bij de kerk of enig andere instelling.

En als ik u was zou ik maar oppassen met het afkraken van bepaalde personen, want naar mijn mening kraakt u het werk van de Heer zelf af.
##De heer Ouweneel is prof.dr.dr.dr. en als er ondanks zijn inbreng in kerkelijk NL niets verbetert, maar zelfs verslechtert dan kan ik hem niet als een ware Knecht beschouwen. Zijn lezing is ronduit slecht, wat positiefs moet ik nog zeggen?
Tsja, Christelijk Nederland gaat achteruit. Maar ik denk niet dat ik het eens ben met u over de reden hiervan. Wat positiefs u nog moet zeggen? Wel, denk daar zelf maar over na. Zoiets als: "Ook hij behoort Christus toe"?

Over de vormgeving hoeven we het niet eens te zijn.
##Dus je geeft zelf toe dat niet alles op de Bijbel te gronden is?

Inderdaad. Maar soms is ook traditie een probleem. Het evangelie naar jongeren brengen doe je weer op een andere manier dan naar ouderen. Een andere vormgeving dus.

Dat er dames uitdagend gekleed zijn, is waar. Maar dat is gewoon de tijd.
##En die dames zijn dan christenen?

Ja hoor. No problem!!!
Paulus kende zelfs een hele gemeente die op seksueel gebied allerlei gekke dingen deden. Desondanks waren het Christenen. Dat ging dus wel een stapje verder dan te korte of te strakke broeken.

Moet daar niet tegen gewaarschuwd worden?

Wel, er zijn wel belangrijkere zaken.

Het is toch duidelijk dat die dames lak hebben aan Gods Woord als men er zo verschrikkelijk bijloopt?

Is dat zo? Staat er ergens in Gods Woord dat dit niet zou mogen of niet naar Gods Wil is dan? Wederom vraag ik u om Bijbelteksten.

U vraagt zichzelf af of een bekeerd mens naar de Jongerendag zou mogen, of disco’s, cafe’s, ect. Wel, daar is Paulus heel duidelijk over: “Alles is ons geoorloofd, maar niet alles is nuttig (of: sticht)”. Dus ja, een bekeerd mens mag daar rustig heen. Dat wil echter niet zeggen dat alles sticht of ‘geestelijk gezond’ is.
##Nee, alles wat niet uit het geloof is, is zonde.

Ja, en voor de zonde hebben wij Genade ontvangen.

U zegt dat ik de Bijbel daarmee niet aan mijn kant heb. Wel, zou u dat voor mij kunnen beargumenteren aan de hand van Bijbelteksten. Kijk, je kunt wel een heel verhaal ophangen, maar ik zou daar graag wel een Bijbels fundament voor willen zien.
##Rom 6:6

Leest u voor het gemak het hele hoofdstuk eens goed door.

Quote: @@ Het kenmerk van Jezuieten is dat ze de Wet Gods wegnemen. Dit heeft tot gevolg dat mensen in duisternis blijven rondwandelen, met als gevolg dat ze zullen zoeken naar leraars die enigszins blijk geven daarin een beetje licht te kunnen geven. Dit is volgens mij ook de reden dat op de jongerenavonden geen specifieke zonden worden aangesproken, omdat dan de sprekers hun macht kwijt raken.
Jezuieten? Zou u mij die term nader kunnen verklaren. Nooit van gehoord eigenlijk. Afijn, maar ik dat ik daar ook bij hoor wat inderdaad: de Wet Gods is weggenomen. Immers, Christus is het einde der wet. Paulus is daar heel duidelijk over.
##Zie <http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/antwoorden/dslwsmelt15.html>
## Christus heeft de wet niet afgeschaft, maar wel de vloek weggenomen. Voor ongelovigen geldt de wet. Bij gelovigen geldt de wet als richtlijn.

Wel, ik geen Jezuiet in ieder geval. Overigens, over uw laatste opmerking: zou u mij een plezier willen doen en de volgende bijbelstudie eens door willen lezen? http://www.bijbeljongeren.nl/Genade/

##Heeft u ook nog kritiek op de heer Ouweneel?

Nee, eigenlijk niet. Behalve dat ik wel vond dat ie een troep aan het maken was op het podium. Al dat water enzo. Mag ie wel eens wat aan doen.

Quote: ## Komt zo iemand dan ook niet meer op de EO-Jongerendag, die wat betreft wereldgelijkvormigheid niets verschild met een ordinair werelds feest. Heeft zo iemand dan ook geen vrienden meer in die zogenaamde evangelische ‘christelijke’ wereld? Wordt zo iemand bespot, gesmaad, gehoond, uit de synagoge geworpen omdat hij/zij in tegenstelling tot de rest van de EO-Jongerendagbezoekers het ware geloof heeft?
Als u wilt wil ik u wel eens het verschil laten zien tussen de EO-Jongerendag en een ordinair werelds feest.
##Laat u maar eens het verschil zien!

Stuur maar een e-mail, dan maken we een afspraak.

En wat is volgens u het ware geloof?
##zie <http://www.theologienet.nl/documenten/Koelman_geloofsgronden.pdf>

Theologie? Getsie... Afijn, neem ik binnenkort wel een keer door.

## Ik ken ook nog een uitspraak van de Heere. Dat je een ieder moet vermanen om zuiver te zijn en om de oude paden na te volgen. Jer 6:16.

Weet u van Dhr. Paulus zegt over het navolgen van oude paden? : "O, gij uitzinnige Galaten! wie heeft u betoverd - hebt gij de Geest ontvangen uit de werken der Wet, of uit de prediking des geloofs? Zijt gij zo uitzinnig? Daar gij met de Geest begonnen zijt, voleindigt gij nu met het vlees (d.w.z. met de Wet)? Gal. 3:1-3. Verward u aub niet het Oude Testament met het Nieuwe Testament. Wij leven niet onder de wet, maar onder de Genade.

##Nee, het gebouw is eerder een synagoge des satans.

Wel, gelukkig won Ajax er wel met 2-0 van Club Brugge in de Champions League!!!

Quote: @@ Het is opmerkelijk dat iemand in een synagoge van satan dit zegt (deze uitspraak is overigens moeiteloos te onderbouwen).
Moeiteloos te onderbouwen zegt u? Wel, laat maar zien dan. Haal de Bijbelteksten maar aan die uw uitspraak zouden kunnen onderbouwen.
##Openb 3:9

Daar komt inderdaad de term 'synagoge van satan' voor. Maar wilt u het wel in de context lezen. Ga dit niet uitgebreid uitleggen want ik geloof niet dat ik een goede bijbelstudie met u kan doen.

##Klopt niet. Eerst wedergeboorte en de rest volgt!

En wanneer wordt een mens wedergeboren? Juist, wanneer het gelooft. Begrijpt u uberhaubt het Evangelie wel?

2. Iemand die nog enig overblijfsel in de mens, zoals vrije wil, hartje openen als grond ziet van de zaligheid, die loochent God.

Ben blij dat u niet aangesteld bent tot Evangelist.

##Deze analyse is beter onderbouwd dan de lezing zelf. Waarom heb je geen kritiek op Ouweneel die met zijn prof.dr.dr.dr. geen fatsoenlijke lezing kan maken?

Omdat er weinig kritiek te leveren valt gezien ook de doelgroep waarvoor de preek bestemd was.

##Deze uitspraak is niet van mij, hoewel ik er wel achter sta.

Ow, wees gerust. Ook over uw gedachten zult u verantwoording moeten afleggen ;)

##Dan moet je Ouweneels preek maar vergelijken met preken van Boston, Erskine, Van der Groe, enz.

Belangrijke denkfout. Ik vergelijk zijn preken uitsluitend met Gods Woord. Als ik u was, zou ik niet gaan vergelijken met Borston, Erskine, Van der Groe (wie deze mensen ook mogen zijn). Het gaat immers om Gods Woord, dat is de enige betrouwbare basis.

##Pak de bijbel en de oudvaders en ga die mannen zelf maar toesten!

Definieer: oudvaders aub

Ruben Hadders
r.hadders@bijbeljongeren.nl

P.S. Je kickt hier wel op he? Vraagje: ben je uberhaubt bereid je mening te herzien waneer mocht blijken dat jouw mening niet in overeenstemming is met Gods Woord?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2003 01:51

Ach mensen, zullen we maar met deze discussie stoppen? Deze persoon is zo verblind door de balk in eigen oog... dat het weinig zin heeft er mee verder te praten.

Ik denk dat we beter kunnen bidden of God hem wil helpen.

Dit heeft gewoon geen zin op deze manier... als hij elke EO-jongerendag-bezoeker al afkraakt, zou hij dan naar ons wel luisteren en ons wel geloven?

Kijk naar al zijn reakties... Iemand die het zo goed denkt te weten dat hij van niemand meer iets denkt te hoeven leren.... verder praten zonder dat hij verandert heeft toch helemaal geen zin?

Laten we er toch mee stoppen en gaan bidden.

joepie

Berichtdoor joepie » 04 okt 2003 07:27

Helemaal mee eens Marnix!

En voor Corne: 1 Corinthiers 10: Daarom, wie meent te staan, zie toe, dat hij niet valle.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2003 12:22

Misschien kunnen wij er ook wat mee als je de tekst omdraait:

Als iemand is gevallen, zie toe dat hij opstaat (en help als het kan een handje)

:)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 04 okt 2003 12:30

sorry Corne,

Geen elle lange reactie, niet een antwoord op je vragen. Want ik heb net een uur getypt en druk op ok: en krijg deze foutmelding: Invalid_session
Waarschijnlijk te lange text, dus ik denk dat het niet nodig is om jou met lange texten te vermoeien, dus geef ik je een iets korter antwoord.

Probeer volkomen te vetrouwen op God, en samen met hem de dingen uit je leven te halen die niet tot zijn eer zijn. Je hoeft niet te denken dat je volkomen volmaakt bent, maar zodra je maar een beetje van zijn liefde mag uitstralen dan ben je reuze gelukkig.
##Wat een oppervlakkige praatjes zijn dit zeg! Samen met God de boel opruimen. ’t Is nog steeds 100% Gods werk als iemand zijn rommel opruimt.

Daar ben ik het mee eens, dat het Gods werk is, maar God vraagt het wel van ons om die rommel op te ruimen, dus wat staat ons te doen?
Die rommel opruimen, en Gods hulp heb je daar bij nodig!!

Ik gun je zijn liefde i.p.v. die keelheid die je uistraald naar buiten toe.
##Die liefde ken ik al.

Mooi dat jij al zijn liefde mag kennen, ik gun je nog meer liefde dat jij die mag uitstrallen naar de wereld.

oordeel niet omdat gij niet geoordeeld wordt.
##Je zegt nu direct dat ik niet moet oordelen, terwijl ik alleen vraag om hij wel weet wat een gelovig mens is. Dat is toch ook logisch na zo’n rare uitspraak?

ehh: " dat er niets dan heidendom te bespeuren is bij de EO. "
Ik vindt dit toch wel een duidelijk oordeel, je hebt het hier neit over 1 persoon, maar zelfs over een hele geloofsgemeenschap

Ken jij het gevoel dat je wil leven voor Hem? Ik heb het gevoel wel gehad terwijl ik niet geloofde in jezus als mijn zaligmaker. Waar je ook leeft je kan het verlangen hebben om voor altijd met Hem te leven, en voor altijd gelukkig te zijn, omdat je leeft voor Hem!!!
##Ik ken het gevoel dat ik wil leven voor Hem, maar alleen omdat Hij me gewillig maakte.

Mooi, dat is zeker waar het is en blijft eenzijdig Gods werk, maar ons wordt niet gevraagt om te wachten totdat we eindelijk gewillig gemaakt worden, maar 1 opdracht is er voor ons: geloof!!!!

Als mensen die op de EO-jongerendag komen en God heeft in hun een behoefte gewerkt om meer van Hem te weten te komen, wie ben jij dan om te zeggen dat zij geen JA kunnen zeggen op de vraag: wil jij dat God koning over jou wordt? Ik weet het zeker dat jongelui op de EO Jongerdag met hun hard ja hebben gezegt!!!!
##Aan de levensstijl van lezers en bezoekers van de EOJD is te merken dat ze vol met vleselijke begeerlijkheden zitten. Zie eo.nl. Je mag trouwens niet oordelen dat zij met hun hart ‘ja’ hebben gezegt. Alleen God komt het oordeel toe.

Ow sorry, mijn fout ik had moeten zeggen: ik geloof dat er jongelui op de EO jongeren dag met hun hard ja hebben gezegt. Of is geloof een zeker weten? Mischien had ik het niet mogen zeggen, maar jij zegt ook dat er nx anders te bespeuren is dan heidendom op de EO jongerendag, durf je nou ook te zeggen dat God niet heeft gewerkt op de EO jorngerndag?

Dat moet iedereen voor zichzelf uitzoeken, en samen met God!!!!!
##Dat is de grootste onzin. Al ik er nooit opgewezen wordt dat vloeken zonde is. Hoe kom ik er dan ooit achter dat ik zondig leef? Wat is nu de rijkdom van het Evangelie als de donkerheid van het menselijk bestaan nooit door de wet is aangewezen?

Onderzoek u zelf, en u zal een wijs hard bekomen. (shiet me zomaar te binnen) Maar volgens mij is het wel een duidelijk opdracht vanuit de bijbel om je zelf te onderzoeken en alle rotzooi uit je leven te halen.

Probeer maar van je zonde af te komen, je hebt Gods kracht er toch wel bij nodig!
##Het ligt er dan wel aan wat je allemaal als zonde ziet.

ow? verklaar?

Geloof in God en je zult zalig worden. Niet: ga netjes 2 x per zondag naar de kerk en lees elke dag je bijbel en je zult zalig worden.
##Dan moet je wel eerst uitleggen wat geloven is. De duivelen geloven ook en zij sidderen.

uitgelegt worden, met elle lange verhalen wat onze zonde zijn enz.
Nee de vraag is zoals de HC zegt: hoe wij van al onze zonde en elende verlost worden?
het antwoord staat in de bijbel: geloof in jezus (verlosser) en je zult zalig worden.

Een bekeert mens is nog vol zonden, deze zal je pas kwijtraken als Jezus terug komt.
##Een bekeerd mens is niet vol zonden want vanaf de wedergeboorte heeft de zonde geen heerschappij meer.

Mooi he? Daar ben ik het helemaal mee eens, en als je echt gelooft dat jezus is gestorven voor jou zonden, dan wil je ook leven voor Hem.
Maar dat wil niet zeggen dat je direct van je zonde af ben.

Ik zal voor je bidden, of God jou net zoals paulus stil wil zetten,
##Wat ben jij vreselijk aan het oordelen zeg!! Dus jij wil zeggen dat ik nog onbekeerd ben, dus als een heiden leeft????? Oordeelt toch niet!!!

Ik oordeel niet, ik bid aleen of God jou stil wil zetten op je weg, en ik hoop en geloof dat Hij dat bij mij nog vaak gaat doen!

Ik denk echt dat je denkt goed bezig te zijn in Gods koninkrijk, maar ik denk juist dat je de klein gelovigen de grond indrukt.
##Ik wens dat Gods Woord ALLEEN de grondslag is voor het denken, leren en leven.

Ik ook!

Ik bid voor je, ik hoop dat je dat jij dat ook voor mij en alle jeugd doet.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 04 okt 2003 20:32

everlastingman schreef:
surfer schreef:Hm..zo te zien heeft Dennis een bekeerling gemaakt. Lieve help..

Experience God was het thema van de eo jongerendag. En wat verstaat men tegenwoordig in het ervaren van God? Kwijlende meisjes die naar hun idool Michael W Smith komen kijken, flitsende lichten en dergelijke. Wat zegt de ongelovige bezoeker: "Leuk, dat God evaren, maar ik had ook een avondje naar idols kunnen kijken of een avondje naar de disco kunnen gaan".

mmh, ik was ook op de EO JD, en had dit jaar een onchristelijke vriendin meegenomen. ook ik krijg in mijn omgeving veel commentaar op "die evangelische dwalingen", maar ik ervaar daar dus wel God. het thema, Experience God, is voor mij dus wel uitgekomen. en de ongelovige bezoeker waar jij het over hebt, die zei na afloop niet dat ze beter naar de discotheek kon gaan, maar die moest bijna huilen omdat ze het zo mooi vond. die wist niet dat God zo'n levende God was, dat Hij echt tot je spreekt. dus wat dat betreft wil ik je asjeblieft vragen om niet zo te oordelen.

naar Corne toe ook, jongen, ik hoop dat je ogen geopend mogen worden, en ik zal daar ook om bidden. en dit moet je lezen als een broederlijke vermaning, en niet als een steek onder water.

gezegende zondag allemaal!

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 04 okt 2003 21:54

sweap schreef:Experience God, is voor mij dus wel uitgekomen. en de ongelovige bezoeker waar jij het over hebt, die zei na afloop niet dat ze beter naar de discotheek kon gaan, maar die moest bijna huilen omdat ze het zo mooi vond. die wist niet dat God zo'n levende God was, dat Hij echt tot je spreekt. dus wat dat betreft wil ik je asjeblieft vragen om niet zo te oordelen.

Beste broeder sweap,

Het was niet mijn bedoeling om je te kwetsen, vergeef me als ik dat wel heb gedaan :cry: . Ik schreef mijn bericht enkel om iets los te krijgen bij surfer. Vergeef me surfer :cry: . Ik heb een enorm respect voor Michael W Smith en ds. Ouweneel, omdat zij twee voorbeelden van mensen zijn die juist niet oppervlakkig zijn en de boodschap van het evangelie uitstekend uitdragen, als een licht schijnend in de duisternis :idea: .
Afbeelding

Terug naar “Archief”