En dat is misschien ook wel wat Denkertje hier zegt. Waarom bid de dominee niet voor een strijdende homo?
Yep, daar heb je een punt, en nog een goede ook!

Moderator: Moderafo's
Omdat die dominee zeer waarschijnlijk niet achter de mening van een strijdende homo kan staan. En wel in deze zin; Homo's die er voor uit komen dat ze homo zijn en willen dat andere homo's er ook vooruit komen zodat men eindelijk geaccepteerd wordt in de kerk.
froske schreef:Omdat die dominee zeer waarschijnlijk niet achter de mening van een strijdende homo kan staan. En wel in deze zin; Homo's die er voor uit komen dat ze homo zijn en willen dat andere homo's er ook vooruit komen zodat men eindelijk geaccepteerd wordt in de kerk.
Ik bedoelde eigenlijk meer een homo die strijd heeft met zijn/haar gevoelens en daardoor ook in een geloofscrisis komt. Mij lijkt het niet teveel gevraagd om deze mensen ook eens in het gebed te benoemen. En dat is helaas nog lang niet altijd het geval.
Verder zie ik niet in waarom homo's niet uit de kast zouden mogen komen in de kerk. Met mensen in contact komen die in hetzelfde schuitje zitten is nooit verkeerd
froske schreef:Alleen hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Waarom houden homo's het anders in de meeste gevallen lang voor zich?
Dan krijg je nog een botsing, immers; Homo's zeggen; [b]Mijn geaardheid is een deel van mijn identiteit. (Of mijn gehele identiteit). Dat zou dus automatisch betekenen dat ze zich ook als mens-zijnde niet geaccepteerd voelen. Dat begrijp ik zeker wel. Alleen is het oogpunt van de fictieve dominee anders, zoals ik al zei; Deze dominee gelooft dat de geest van een homo en zijn geaardheid los staan van elkaar.
froske schreef:Duidelijk verwoord Smurffie!als mens-zijnde worden homo's echt wel geaccepteerd, zeker in de kerk.
Alleen hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Dan krijg je nog een botsing, immers; Homo's zeggen; [b]Mijn geaardheid is een deel van mijn identiteit. (Of mijn gehele identiteit). Dat zou dus automatisch betekenen dat ze zich ook als mens-zijnde niet geaccepteerd voelen. Dat begrijp ik zeker wel. Alleen is het oogpunt van de fictieve dominee anders, zoals ik al zei; Deze dominee gelooft dat de geest van een homo en zijn geaardheid los staan van elkaar.
@ Froske: alleen al omdat homo's een geliefd grap-object zijn misschien?
Omdat je als mens geaccepteerd wordt op voorwaarden. Overigens zijn er wel meer zaken waar ik niet direct open over ben. Dit kunnen totaal andere zaken zijn dan mijn geaardheid.
Raido schreef: Waarom in vredesnaam zouden we bidden voor mensen die helemaal normaal zijn? homofilie is toch geen afwijking of handicap naar jou overtuiging?
marina87 schreef:Je mag het zijn, maar niet doen. Ik vind het prima dat de gemeente dit standpunt heeft, maar doe er dan ook wat mee!
En dat is misschien ook wel wat Denkertje hier zegt. Waarom bid de dominee niet voor een strijdende homo?
Yep, daar heb je een punt, en nog een goede ook!
Die kunnen toch wel gewoon geaccepteerd worden in een kerk waar ze wel tegen homosexualteit zijn, maar de homo op zich niet?
Smurffie schreef:Waarom houden homo's het anders in de meeste gevallen lang voor zich?
Ik denk echt dat het puur 'tussen de oren' zit; De angst niet geaccepteerd te worden.
Smurffie schreef: Kom er voor uit, voor je eigen gemoedsrust. Blijf er niet mee lopen. Als dát zijn punt is, strijdt ik met hem mee. Een homofiele geaardheid is tenslotte niet iets om je voor te schamen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten