Denkertje21 schreef:Een letterlijk citaat van een dominee: "Wat ik van de preekstoel zeg, is wat anders dan ik soms op huisbezoek laat horen". Sommigen zijn erg bedreven in het omzeilen van heikele onderwerpen. Ik heb wel eens aan iemand gevraagd om in de kerk dan tenminste het woord homo eens te laten vallen, in een preek, in een gebed. Dan hoef je niet eens een standpunt in te nemen. Dat is altijd nog beter dan in die banken te zitten met het gevoel dat je niet bestaat...
En dat is de ervaring van veel homo's die de kerk nog bezoeken. Je voelt je zo alleen... Hoeveel mensen zitten er in zo'n kerk elke zondag? Sommige gemeenten hebben tientallen, anderen honderden en sommigen passeren met gemak de duizend. Duizend... 5 tot 10 procent zijn homo... Wat zou er in diezelfde kerk gebeuren als er 50 tot 100 rolstoelgebruikers zaten? De kerk werd verbouwd, er kwam een opritje, de voorste rijen banken werden weggebroken en er kan ruimte in de gangpaden. Of 50 doven! Dan kwam er een doventolk... Maar 50 homo's zijn niet eens genoeg om voor te bidden...
Jezus wil dat zijn volgelingen warm of koud zijn, maar van de lauwe, de geit-en-de-kool sparende gelovigen zegt Hij: "Ik zal ze uit mijn mond spuwen... Homo's zijn niet de enigen die uit de kast moeten komen, laat de Zwijgers dat eindelijk ook eens doen en geloof me...elke homo weet hoe verrekte lastig dat is!
Denkertje, Denkertje, Denkertje..hoe vaak moet ik nog zeggen dat je niet zielig bent? Je hebt enorm zelfmedelijden. Je doet nu net of je eigenlijk niet meer in de kerk mag komen, of er gediscrimineerd wordt. Zie het vetgedrukte; homofilie is geen handicap, weet je nog? Wat hebben die extra nodig volgens jou? Gebed? Dat heeft iedereen extra nodig, denk je ook niet? Waar jij om vraagt denkertje, is begrip. Dat heeft men allang laten blijken, maar je blíjft herhalen en denken dat mensen met een andere mening dan jij, ook indirect een hekel aan homo's hebben. Ik wilde dat dat gewoon eens afgelopen was. Je bent niet zielig, je bent gewoon een homo en je wordt hier gewoon geaccepteerd.